[Mijn marketing] Michiel Klein Schiphorst: ‘De consument is kwijt waar G-Star voor staat’
- Algemeen
- 31 mei 2021 @ 11:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 31 mei 2021 @ 11:12
- Lucas Boon
Michiel Klein Schiphorst (43) is eigenaar van reclamebureau Epidemie in Amsterdam. Hij heeft soms het gevoel dat zijn bureau wat te bescheiden is. ‘We zijn niet altijd even zichtbaar. Maar daar gaat dit interview natuurlijk verandering in brengen.’
Tussen wal en schip
Het afgelopen jaar konden we bij Epidemie de junior creatieven niet de begeleiding geven die ze nodig hebben en hierdoor vielen ze een beetje tussen wal en schip. Ook kregen ze niet de flow en energie van de werkvloer mee en dat zat de ontwikkeling in de weg. Ik hoop voor de nieuwe generatie dat ze deze achterstand snel kunnen inlopen. En dat het straks weer meer bruist, zoals ik dat zelf ervaarde toen ik in dit mooie vak begon.
Bruiswater
Ik ben zelf een groot afnemer van bruiswater en Sodastream vervult deze behoefte, waar het tegelijkertijd bijdraagt aan een betere wereld. Als ik zie hoeveel plastic flessen ik maandelijks bespaar, zou het mooi zijn als meer mensen dit merk drinken.
Slimme activatie
Ik ben onder de indruk van de laatste slimme activatie van Ajax. Geweldige engagement tussen merk en fan. Echt jaloersmakend werk.
Aardige gozer
Mijn favoriete bureau, naast Epidemie natuurlijk, is TBWA\Neboko. Erg knap wat Rik Ledder heeft neergezet en dat hij toch nog steeds zo'n aardige gozer is.
Energie
Paul Stam, marketing manager van Lassie, is mijn favoriete marketeer. We werken al bijna tien jaar lang samen - en dat is toch best uniek in ons vak. We versterken elkaars expertise en hebben een geweldige energie samen. Dat zie je ook terug in het werk dat we maken.
Schizofreen
Ik stoor me er weleens aan dat er nog zoveel merken zijn die vluchtig en schizofreen opereren door ieder jaar weer een nieuw inzicht centraal te stellen. Kijk bijvoorbeeld naar G-Star: het ene jaar zetten ze vol in op purpose, dan doen ze een campagne met Max Verstappen, om vervolgens een urban-afslag te nemen. En zag ik nu laatst iets met baby's? Als consument ben je dan al gauw kwijt waar ze nu precies voor staan.
Verrijking
Ik ben fan van Storytel, waar bijvoorbeeld Marcel van Roosmalen zijn eigen boeken voorleest. Dat vind ik echt een verrijking, omdat je toch een bepaalde intonatie en timing erbij krijgt, in tegenstelling tot wanneer je zelf leest. Maar je kunt ook pech hebben als de voorlezer juist een mega-irritatiefactor heeft.
Eigen merk
Celapp Media is een start-up waarin ik ook participeer. Ze bouwen apps voor celebrities als Maan, Alvarez en Lil Kleine. De huidige social media-platformen richten hun diensten steeds meer op adverteerders in plaats van gebruikers en beperken deze personalities in hun creatieve vrijheid en business opportunities, terwijl beide kanten juist belangrijk zijn voor het uitbouwen van hun eigen merken.
Te bescheiden
Het is mijn persoonlijke marketinguitdaging om Epidemie meer onder de aandacht te brengen. We zijn soms wat te bescheiden. Zo hadden we het afgelopen jaar bijvoorbeeld twee SAN-nominaties en waren we het jaar daarvoor een van de grote winnaars bij de ADCN met twee zilveren Lampen. Ondanks dat heb ik soms het gevoel dat we een beetje teveel onder de radar opereren en niet voor alle merken even zichtbaar zijn. Maar daar gaat dit interview natuurlijk verandering in brengen.
In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events