Bauhaus lanceert nieuwe campagne: vakmannetje erbij?
- Bureaus
- 28 mei 2021 @ 08:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 28 mei 2021 @ 08:18
- Lucas Boon
Bauhaus lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Vakmannetje erbij?', waarmee de montageservice van de bouwmarktketen onder de aandacht wordt gebracht. Hoog tijd dat de vakman -letterlijk- in het schap komt te staan, vindt Bauhaus.
Het wordt volgens Bauhaus, met vier locaties in Nederland, namelijk steeds normaler om bij de aanschaf van je materiaal direct ook arbeid in te kopen. In drie snelle online video's wordt op een 'grappige manier' het idee van de vakman in het schap geïntroduceerd. Verder wordt de campagne, ontwikkeld door Everybody Likes Penguins, uitgerold in outdoor en op de radio. In de campagne wordt de bekende winkeliersvraag 'tasje erbij?' getransformeerd tot 'vakmannetje erbij?'.
Eigenzinnig
Karin Cardinaal, marketing manager van Bauhaus, zegt: 'Na een uitgebreide pitchronde zijn we uitgekomen bij Everybody Likes Penguins. Die keuze betaalt zich direct uit, want we laten met de onze eerste grote campagne direct een eigen tone-of-voice zien: humorvol, creatief en eigenzinnig. En het knappe is: in één oogopslag komen we tot de kern. Daar houden we wel van, als retailer.'
Hugo van den Hurk, strategy director bij Everybody Likes Penguins, vult aan: 'De campagne zet de montageservice van Bauhaus op een bijzondere manier in de markt. Niet iedere marketeer durft de gebaande paden te verlaten. Het is een kunst om bij jezelf te blijven en toch op te vallen. Volgens mij is dat goed gelukt.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers