Bauhaus lanceert nieuwe campagne: vakmannetje erbij?

- Bureaus
- 28 mei 2021 @ 08:18
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 28 mei 2021 @ 08:18
- Lucas Boon
Bauhaus lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Vakmannetje erbij?', waarmee de montageservice van de bouwmarktketen onder de aandacht wordt gebracht. Hoog tijd dat de vakman -letterlijk- in het schap komt te staan, vindt Bauhaus.
Het wordt volgens Bauhaus, met vier locaties in Nederland, namelijk steeds normaler om bij de aanschaf van je materiaal direct ook arbeid in te kopen. In drie snelle online video's wordt op een 'grappige manier' het idee van de vakman in het schap geïntroduceerd. Verder wordt de campagne, ontwikkeld door Everybody Likes Penguins, uitgerold in outdoor en op de radio. In de campagne wordt de bekende winkeliersvraag 'tasje erbij?' getransformeerd tot 'vakmannetje erbij?'.
Eigenzinnig
Karin Cardinaal, marketing manager van Bauhaus, zegt: 'Na een uitgebreide pitchronde zijn we uitgekomen bij Everybody Likes Penguins. Die keuze betaalt zich direct uit, want we laten met de onze eerste grote campagne direct een eigen tone-of-voice zien: humorvol, creatief en eigenzinnig. En het knappe is: in één oogopslag komen we tot de kern. Daar houden we wel van, als retailer.'
Hugo van den Hurk, strategy director bij Everybody Likes Penguins, vult aan: 'De campagne zet de montageservice van Bauhaus op een bijzondere manier in de markt. Niet iedere marketeer durft de gebaande paden te verlaten. Het is een kunst om bij jezelf te blijven en toch op te vallen. Volgens mij is dat goed gelukt.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Kruidvat kerstcampagne: inzamelen voor Armoedefonds
- Confronterende campagne Stop it Now om misbruik minderjarigen...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
- Op zoek naar 120.000 borsten
- Kingspan kiest voor Woedend! Creative Agency
Laatste Nieuws
- Geloof in geluk staat centraal in... 10-12-2023
- Winnaarsoverzicht Epica 2023 -... 08-12-2023
- Gospooky voegt twee nieuwe Creative... 08-12-2023
- Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency08-12-2023
- Sportcontentbureau Box to Box breidt... 08-12-2023
- Kruidvat kerstcampagne: inzamelen... 07-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala