Allianz Direct lanceert ‘Sporthelden van morgen’-campagne
- Bureaus
- 8 jun 2021 @ 10:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 8 jun 2021 @ 10:01
- Lucas Boon
In de nieuwe Europese campagne van online verzekeraar Allianz Direct wordt voormalig professioneel sprinter Usain Bolt uitgedaagd door jong sporttalent. Want natuurlijk, Bolt kan sprinten. Maar kan hij ook tafeltennissen?
Het betreft de tweede campagne van Allianz Direct met Usain Bolt in de hoofdrol, wederom ontwikkeld door Alfred International.
Ron Adams, head of marketing & sales bij Allianz Direct, zegt: 'Sport daagt uit, inspireert en verenigt jong en oud. Allianz Direct wil de helden van vandaag en morgen stimuleren om alles uit zichzelf te halen. Usain Bolt past als sportheld goed in deze campagne.'
Jorn Kruijsen, creative director bij Alfred, vult aan: 'Het was erg leuk om met échte jonge sporters samen te werken. De renner in de video is bijvoorbeeld de achtjarige Nederlandse kampioen atletiek, Nigel Punch. Hij stond oog in oog met zijn grote held: Usain Bolt. Een droom die voor hem uitkwam.'
Bijbenen
In de campagne doet Usain Bolt zijn uiterste best om de jonge sportievelingen -letterlijk- bij te benen. Hij is voormalig Olympisch kampioen sprinten, maar kan hij ook tafeltennissen, basketballen en schoonspringen. De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers