Allianz Direct lanceert ‘Sporthelden van morgen’-campagne

Allianz Direct lanceert ‘Sporthelden van morgen’-campagne
  • Bureaus
  • 8 jun 2021 @ 10:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In de nieuwe Europese campagne van online verzekeraar Allianz Direct wordt voormalig professioneel sprinter Usain Bolt uitgedaagd door jong sporttalent. Want natuurlijk, Bolt kan sprinten. Maar kan hij ook tafeltennissen?

Het betreft de tweede campagne van Allianz Direct met Usain Bolt in de hoofdrol, wederom ontwikkeld door Alfred International.

Ron Adams, head of marketing & sales bij Allianz Direct, zegt: 'Sport daagt uit, inspireert en verenigt jong en oud. Allianz Direct wil de helden van vandaag en morgen stimuleren om alles uit zichzelf te halen. Usain Bolt past als sportheld goed in deze campagne.'

Jorn Kruijsen, creative director bij Alfred, vult aan: 'Het was erg leuk om met échte jonge sporters samen te werken. De renner in de video is bijvoorbeeld de achtjarige Nederlandse kampioen atletiek, Nigel Punch. Hij stond oog in oog met zijn grote held: Usain Bolt. Een droom die voor hem uitkwam.'

Bijbenen

In de campagne doet Usain Bolt zijn uiterste best om de jonge sportievelingen -letterlijk- bij te benen. Hij is voormalig Olympisch kampioen sprinten, maar kan hij ook tafeltennissen, basketballen en schoonspringen. De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken