Allianz Direct lanceert ‘Sporthelden van morgen’-campagne
- Bureaus
- 8 jun 2021 @ 10:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 8 jun 2021 @ 10:01
- Lucas Boon
In de nieuwe Europese campagne van online verzekeraar Allianz Direct wordt voormalig professioneel sprinter Usain Bolt uitgedaagd door jong sporttalent. Want natuurlijk, Bolt kan sprinten. Maar kan hij ook tafeltennissen?
Het betreft de tweede campagne van Allianz Direct met Usain Bolt in de hoofdrol, wederom ontwikkeld door Alfred International.
Ron Adams, head of marketing & sales bij Allianz Direct, zegt: 'Sport daagt uit, inspireert en verenigt jong en oud. Allianz Direct wil de helden van vandaag en morgen stimuleren om alles uit zichzelf te halen. Usain Bolt past als sportheld goed in deze campagne.'
Jorn Kruijsen, creative director bij Alfred, vult aan: 'Het was erg leuk om met échte jonge sporters samen te werken. De renner in de video is bijvoorbeeld de achtjarige Nederlandse kampioen atletiek, Nigel Punch. Hij stond oog in oog met zijn grote held: Usain Bolt. Een droom die voor hem uitkwam.'
Bijbenen
In de campagne doet Usain Bolt zijn uiterste best om de jonge sportievelingen -letterlijk- bij te benen. Hij is voormalig Olympisch kampioen sprinten, maar kan hij ook tafeltennissen, basketballen en schoonspringen. De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

