Bol.com, Donnie en Frans Duijts lanceren 'Leeuwendans'
- Bureaus
- 1 jun 2021 @ 08:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 1 jun 2021 @ 08:12
- Lucas Boon
De Oranjekoorts is nu ook onder de online retailers toegeslagen. Donnie en Frans Duijts hebben speciaal voor Bol.com hun hit 'Frans Duits' omgetoverd tot 'Leeuwendans (klaar voor de aftrap)'. De begeleidende campagne is ontwikkeld door Dept.
In de campagne draait het om de EK-voorpret en Bol.com is klaar om iedereen te helpen met de voorbereidingen, zo luidt de boodschap. In het nummer zingen/rappen Frans en Donnie over de beleving rondom de wedstrijden. In de videoclip doen ze 'de Leeuwendans', die ook te leren is via TikTok-tutorials. De campagne, ontwikkeld door Dept in samenwerking met WeFilm, wordt uitgerold op televisie en radio.
Niels Moes, manager marketingcommunicatie bij Bol.com, zegt: 'Eindelijk mogen we onze jongens weer aanmoedigen. Met deze campagne willen we de voorpret op de wedstrijden in heel Nederland aanwakkeren. Wij zijn er als retailer helemaal klaar voor om mensen te helpen met de voorbereidingen op de aftrap. Of je je huis nu helemaal in oranje sferen wil versieren, een nieuwe televisie zoekt om de wedstrijden haarscherp te kunnen bekijken of een nieuwe partytent nodig hebt, Bol.com staat voor je klaar.'
Chauvinisme
Rob Voortman, associate creative director bij Dept, vult aan: 'Er is nog niet afgetrapt of de leeuw is al los. In de tv-commercial zien we een Nederlander die z'n Bol.com-pakketjes bij zijn Belgische buren laat bezorgen, om vervolgens verkleed in zijn Oranje-leeuwenpak door de straat te flaneren. Rondom het EK komt er altijd een gezonde dosis chauvinisme omhoog. Dat mag met een dikke knipoog, want dat past perfect bij Bol.com.'
Bekijk de videoclip (plus Leeuwendans) hier en de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Shortlist Gouden Zaag 2024 bekend
- In memoriam Dennis Hamakers: Strateeg met groot hart voor...
- ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne
- VluchtelingenWerk Nederland lanceert donatiecampagne...
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Leescoalitie lanceert bewustwordingscampagne 'Wie leest heeft...
Laatste Nieuws
- Hotel AZC als toonbeeld van echte... 13-12-2024
- Kerstcampagne Montblanc over de... 13-12-2024
- GroupM en The Invaders lanceren... 12-12-2024
- Seneda wint Gouden Zaag 202411-12-2024
- Nieuwe campagne FinancieringsGids... 11-12-2024
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat... 11-12-2024