Terugblik: Content Marketing Topcase Avond

Terugblik: Content Marketing Topcase Avond
  • Content
  • 28 jun 2021 @ 11:42
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Het nieuwe Platform Content Marketing organiseerde afgelopen donderdag de eerste Content Marketing Topcase Avond (CMTA), in het OBA Theater Amsterdam. ‘We hebben letterlijk een podium gecreëerd voor markant contentmarketingwerk, omdat het vak dat verdient.’

Foto v.l.n.r.: Sonja Loth (Social Inc.), David Barens (The Social Club), Aart Lensink (LVB), Anke van Vijfeijken (Zandbeek).

Het kennisplatform wil met CMTA doorlopend aandacht geven aan 'vooruitstrevende en hoogstaande cases' van (contentmarketing)bureaus. Afgelopen donderdag werden de eerste topcases onder de aandacht gebracht.

Coen Zeevenhooven, voorzitter van Platform Content Marketing, zegt: 'Ook dat hoort bij het meer uitdragen van wat we doen. We hebben hier letterlijk een podium gecreëerd voor markant contentmarketingwerk, omdat we vinden dat het vak dat verdient, zeker nu andere podia als de Grand Prix Content Marketing al enige tijd ontbreken.'

Tijdens de case-avond kregen zeven bureaus de gelegenheid om ieder hun 'meest markante' case te presenteren aan een driekoppig en onafhankelijk feedbackpanel, bestaande uit Carolien Vader (Bladendokter), Bas Hakker (marketingjournalist) en Sjobhan Burger (Arttenders). Zo'n 100 geïnteresseerden keken online mee.

Aan het eind van de avond werden er vier erkenningen toegekend aan deelgebieden van het vak. Dit zijn:

•             Meest Markante Case ‘Creatie’ - Canon van Nederland (The Social Club)

•             Meest Markante Case ‘Distributie’ - Comedy Buddy's (Zandbeek)

•             Meest Markante Case ‘Effectiviteit’ - Wellant Live (Social Inc.)

•             Meest Markante Case ‘Strategie’ - ABN Amro MeesPierson (LVB)

Als sluitstuk kwam Canon van Nederland (The Social Club) als Meest Markante Case Overall uit de bus.

Permanent podium

Zeevenhooven: 'Deze avond is niet het eind van een seizoen, zoals we vaak bij een award-cyclus zien, maar juist het begin van een dynamisch CMTA-jaar waarin we veel cases een permanent podium bieden op CMTA.nl. We zullen regelmatig met elkaar het verhaal achter de schermen van verschillende cases delen, op alle mogelijke manieren. Ik roep dan ook alle bureaus op om cases te plaatsen op onze website. Zo blijven we dit prachtige podium vullen met markant contentmarketingwerk en kunnen we tijdens de volgende editie op 19 mei 2022 weer nieuwe erkenning uitreiken.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken