Terugblik: Content Marketing Topcase Avond
- Content
- 28 jun 2021 @ 11:42
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 28 jun 2021 @ 11:42
- Lucas Boon
Het nieuwe Platform Content Marketing organiseerde afgelopen donderdag de eerste Content Marketing Topcase Avond (CMTA), in het OBA Theater Amsterdam. ‘We hebben letterlijk een podium gecreëerd voor markant contentmarketingwerk, omdat het vak dat verdient.’
Foto v.l.n.r.: Sonja Loth (Social Inc.), David Barens (The Social Club), Aart Lensink (LVB), Anke van Vijfeijken (Zandbeek).
Het kennisplatform wil met CMTA doorlopend aandacht geven aan 'vooruitstrevende en hoogstaande cases' van (contentmarketing)bureaus. Afgelopen donderdag werden de eerste topcases onder de aandacht gebracht.
Coen Zeevenhooven, voorzitter van Platform Content Marketing, zegt: 'Ook dat hoort bij het meer uitdragen van wat we doen. We hebben hier letterlijk een podium gecreëerd voor markant contentmarketingwerk, omdat we vinden dat het vak dat verdient, zeker nu andere podia als de Grand Prix Content Marketing al enige tijd ontbreken.'
Tijdens de case-avond kregen zeven bureaus de gelegenheid om ieder hun 'meest markante' case te presenteren aan een driekoppig en onafhankelijk feedbackpanel, bestaande uit Carolien Vader (Bladendokter), Bas Hakker (marketingjournalist) en Sjobhan Burger (Arttenders). Zo'n 100 geïnteresseerden keken online mee.
Aan het eind van de avond werden er vier erkenningen toegekend aan deelgebieden van het vak. Dit zijn:
• Meest Markante Case ‘Creatie’ - Canon van Nederland (The Social Club)
• Meest Markante Case ‘Distributie’ - Comedy Buddy's (Zandbeek)
• Meest Markante Case ‘Effectiviteit’ - Wellant Live (Social Inc.)
• Meest Markante Case ‘Strategie’ - ABN Amro MeesPierson (LVB)
Als sluitstuk kwam Canon van Nederland (The Social Club) als Meest Markante Case Overall uit de bus.
Permanent podium
Zeevenhooven: 'Deze avond is niet het eind van een seizoen, zoals we vaak bij een award-cyclus zien, maar juist het begin van een dynamisch CMTA-jaar waarin we veel cases een permanent podium bieden op CMTA.nl. We zullen regelmatig met elkaar het verhaal achter de schermen van verschillende cases delen, op alle mogelijke manieren. Ik roep dan ook alle bureaus op om cases te plaatsen op onze website. Zo blijven we dit prachtige podium vullen met markant contentmarketingwerk en kunnen we tijdens de volgende editie op 19 mei 2022 weer nieuwe erkenning uitreiken.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management