Team5pm lanceert YouTube-advertisingtak
- Bureaus
- 29 jun 2021 @ 10:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - YouTube
- 29 jun 2021 @ 10:28
- Lucas Boon
YouTube-bureau Team5pm lanceert een nieuwe 'gespecialiseerde YouTube-advertisingtak'. Het videoplatform speelt een steeds belangrijkere rol in de marketingmix van merken, aldus het bureau.
Team5pm stelt dat de mogelijkheden van het platform door adverteerders nog steeds voor een groot deel onbenut blijven. Het feit dat merken YouTube nog te vaak als bijproduct zien en mediabureaus dit zelfs op één hoop met online video gooien, is veelzeggend, aldus Team5pm.
Ronen Wolf, medeoprichter van Team5pm, zegt: 'YouTube biedt adverteerders het massabereik van televisie gecombineerd met de diepte van online data en targeting. En toch wordt door het overgrote deel van media-inkopers ingekocht op oude tv-doelgroepen. Een gemiste kans; het is tijd voor disruptie. Ons team is op dagelijkse basis bezig met het ontwikkelen en optimaliseren van data-gedreven advertising campagnes, waarbij we alle mogelijkheden die het Google Ecosysteem biedt, gebruiken voor een zo kwalitatief mogelijk bereik.'
Less Goes, advertising lead bij Team5pm, vult aan: 'YouTube is niet langer het platform waar je alleen maar de doelgroep bereikt, je kunt er als merk een belangrijke spelen in de consideration en conversion-fase. Het platform groeit ontzettend hard en dit blijft nog even zo, kijkend naar de wereldwijd stijgende ad-spend van adverteerders. Het maakt niet uit wie je wil bereiken en welk verhaal je wil delen, jouw doelgroep zit op YouTube.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

