Team5pm lanceert YouTube-advertisingtak

Team5pm lanceert YouTube-advertisingtak
  • Bureaus
  • 29 jun 2021 @ 10:28
  • 52313 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • YouTube

YouTube-bureau Team5pm lanceert een nieuwe 'gespecialiseerde YouTube-advertisingtak'. Het videoplatform speelt een steeds belangrijkere rol in de marketingmix van merken, aldus het bureau.

Team5pm stelt dat de mogelijkheden van het platform door adverteerders nog steeds voor een groot deel onbenut blijven. Het feit dat merken YouTube nog te vaak als bijproduct zien en mediabureaus dit zelfs op één hoop met online video gooien, is veelzeggend, aldus Team5pm.

Ronen Wolf, medeoprichter van Team5pm, zegt: 'YouTube biedt adverteerders het massabereik van televisie gecombineerd met de diepte van online data en targeting. En toch wordt door het overgrote deel van media-inkopers ingekocht op oude tv-doelgroepen. Een gemiste kans; het is tijd voor disruptie. Ons team is op dagelijkse basis bezig met het ontwikkelen en optimaliseren van data-gedreven advertising campagnes, waarbij we alle mogelijkheden die het Google Ecosysteem biedt, gebruiken voor een zo kwalitatief mogelijk bereik.'

Less Goes, advertising lead bij Team5pm, vult aan: 'YouTube is niet langer het platform waar je alleen maar de doelgroep bereikt, je kunt er als merk een belangrijke spelen in de consideration en conversion-fase. Het platform groeit ontzettend hard en dit blijft nog even zo, kijkend naar de wereldwijd stijgende ad-spend van adverteerders. Het maakt niet uit wie je wil bereiken en welk verhaal je wil delen, jouw doelgroep zit op YouTube.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken