Natwerk lanceert negende nummer voor 'Bekijk het Mauritshuis met je oren'

Natwerk lanceert negende nummer voor 'Bekijk het Mauritshuis met je oren'
  • Bureaus
  • 18 mei 2022 @ 12:52
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingYouTube

Voor het negende nummer van ‘Bekijk het Mauritshuis met je oren’ schreef Goldband het nummer ‘Psycho’. De band liet zich na een bezoek aan het Haagse museum inspireren door een eeuwenoud werk van Jan Brueghel de Oude en Hans Rottenhammer.

Pepijn Rooijens (creatief directeur Natwerk): 'Toch even anders; een driekoppige band in plaats van één artiest waarmee je het Mauritshuis in gaat. Maar de samenwerking én hoe ze met elkaar omgaan waren super bijzonder om te zien. Er was ruimte voor flink wat humor en ieders mening. De keuze voor het schilderij was snel gemaakt, en de energie tussen iedereen in het project was zo goed, dat zie je terug in de clip' .

Hannie Steeman (Marketeer Mauritshuis): "Goldband heeft een extra feestje van ons jubileumjaar gemaakt door met zo'n fantastisch nummer te komen. Dankzij NN Group kunnen wij het project 'Bekijk het Mauritshuis met je oren' al drie jaar maken, en hier zijn we ontzettend trots op. Het succes van de campagne is mede te danken aan het vakmanschap van Natwerk, want deze clip was zonder hen nooit zo tof geworden!" 

Na samenwerkingen met grote Nederlandse artiesten als Willie Wartaal, Jett Rebel en Eefje de Visser was het dit keer de beurt aan Goldband om een nummer te schrijven over een werk in het museum. Alles valt mooi op zijn plek in het jaar dat het museum 200 jaar bestaat, juist een Haagse band het eerste nummer van 2022 schreef. Het nummer werd meteen goed opgepakt door de landelijke media zoals het AD, Nu.nl en Den Haag FM.

De band koos voor het schilderij Christus in het voorgeborchte, waarin Christus tussen angstige mensen, monsters, duivels en vuur te zien is. Volgens Karel, Milo en Boaz zit er hoop, genot en verdriet in het schilderij uit 1597 en heeft het een echte ‘rock-opera vibe’.

Boaz Kok: 'Het zijn doodnormale mensen die daar [in het voorgeborchte] zitten maar ze hebben toch iets verkeerds gedaan waardoor ze de hemel niet in mogen. En ze hebben iets nét niet verkeerd genoeg gedaan, waardoor ze ook de hel niet in komen. Beetje psycho.'

Bekijk de rondleiding hier.

Bekijk hier de verdieping.

Bekijk het Mauritshuis met je oren
Met het project 'Bekijk het Mauritshuis met je oren' komen de verhalen achter de wereldberoemde schilderijen op een nieuwe manier tot leven. Uiteenlopende Nederlandse artiesten zingen met een speciaal geschreven nummer hun verhaal over een meesterwerk uit het museum. Het doel is om zo mensen te inspireren met een frisse blik naar de kunst in het Mauritshuis te kijken. De nummers zijn te beluisteren via verschillende kanalen o.a. op Mauritshuis.nl, YouTube en Spotify. De artiesten delen het nummer eveneens op hun eigen platforms. 

De campagne bestaat naast de liedjes, een speciale landing page en een Mauritshuis playlist op Spotify, uit een social campagne. Bekijk de film hieronder.

Instagram: mauritshuis_museum                         
Facebook: mauritshuis                              
Youtube: hetmauritshuis                              
Spotify: Mauritshuis                                

Credits:
Bureau: Natwerk
Video: RubenPaulRuben
Artist handling: Goldband
Artist manager Mauritshuis: Vincent Reinders

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken