Kaliber ontwikkelt nieuwe merkcampagne BNNVara

- Bureaus
- 11 nov 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMedia
- 11 nov 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Publieke omroep BNNVara heeft afgelopen zaterdag bij de seizoenstart van het populaire programma Even tot hier haar nieuwe merkcampagne gelanceerd. Met de boodschap ‘Programma’s maken die binnenkomen’ laat de omroep zien wat programma’s als Boerderij van Dorst, Over Mijn Lijk en Je Zal Het Maar Hebben met je doen als kijker.
In je hoofd én in je hart. De campagne is bedacht door creatief bureau Kaliber, de productie was in handen van BNNVara zelf in samenwerking met Wouw Motion.
Hoewel BNNVara door haar profiel en programma’s veelvuldig in het nieuws is, was een merkcampagne alweer even geleden voor de omroep. Annika Visser, brand manager a.i.: 'BNNVara is één van de meest geliefde omroepen. En ook de programma’s zijn erg populair. Alleen weet het Nederlandse publiek niet vaak genoeg de omroep aan de programma’s te koppelen. Vandaar deze nieuwe merkcampagne, die de intentie van de programmamakers als een rijgdraad door de bekende en geliefde titels haalt.'
Binnenkomen kan gaan om een voet tussen de deur voor rechtvaardigheid, een diepgaand onderzoek om de onderste steen boven te halen, onderwerpen bespreekbaar maken die onbespreekbaar lijken of emotionele verhalen vertellen die anders onderbelicht blijven. En past daarmee goed bij de impact die de programma’s hebben op haar kijkers. Martin Stiemer, business director bij Kaliber: 'Iedereen binnen het bureau kreeg direct positieve energie toen BNNVara bij ons aanklopte met deze briefing. Een iconisch merk verdient creatief werk dat recht doet aan haar rol in de samenleving.'
De merkcampagne is de komende weken te zien en te horen op de NPO televisie- en radiozenders en verschillende social kanalen. Onder de paraplu van de merkcampagne volgt een ledenwervingscampagne. Bekijk de film in het venster hieronder.
(PvWK, bron: Kaliber)
credits
BNNVara: Annika Visser, Lonneke van der Zee, Suzanne Kunzeler
Strategie & Creatie: Kaliber
Animatie: Wouw Motion Design Studio
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management