Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne: ‘Stop met scrollen, Start Beginning’

Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne: ‘Stop met scrollen, Start Beginning’
  • Bureaus
  • 17 mrt 2025 @ 10:02
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Marketing

In een tijd waarin digitale hulpmiddelen ons leven domineren, roept Stabilo met de nieuwe campagne Start Beginning op om terug te keren naar de basis: pen en papier. De campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, benadrukt de waarde van beginnen, ongeacht hoe of waar, en onderstreept het belang van schrijven en tekenen voor de ontwikkeling van het brein.

Schrijven is trainen voor je hersenen

Volgens neurowetenschappelijk onderzoek, gepubliceerd in Frontiers of Psychology, stimuleert handmatig schrijven de connectiviteit in de hersenen en bevordert het leren. Professor Audrey van der Meer (Noorse Universiteit voor Wetenschap en Technologie) waarschuwt dat deze neurale verbindingen zelfs kunnen verdwijnen als ze niet regelmatig worden gebruikt. Haar boodschap is helder: “Als je AI gebruikt, train je AI. Als je pen en papier gebruikt, train je je hersenen.”

Deze inzichten vormden de inspiratie voor de ‘Start Beginning’-campagne. Stabilo wil mensen aanmoedigen om de eerste stap te zetten; of het nu gaat om het maken van een tekening, het schrijven van een verhaal of het uitwerken van een idee. “We richten ons vaak op het eindresultaat, maar de echte magie zit in het begin,” zegt Edgar Schulten, Brand Director bij Stabilo.

Iedereen is een beginner

De campagne toont de schoonheid van het begin door samen te werken met een diverse groep creatievelingen van over de hele wereld. In de campagnefilm komen onder anderen kunstenaars als Aki and Koichi, Willem de Haan en spoken word-artiest Suli Breaks aan bod, én zelfs een robot. Regisseur Suzanne Koopstra maakte haar commerciële debuut met de film, terwijl ze tegelijkertijd afstudeerde aan de Nederlandse Filmacademie.

Volgens Maartje Slijpen, creatief directeur bij KesselsKramer, is de boodschap universeel: “Het maakt niet uit hoe professioneel je bent, je bent altijd ergens een amateur in. Als je niet opnieuw begint, zul je niet groeien.”

De langlopende, modulaire campagne wordt wereldwijd uitgerold met honderden uitingen, van video en print tot OOH, die landen kunnen aanpassen aan hun lokale behoeften. De boodschap blijft overal hetzelfde: Stop met scrollen. Stop met uitstellen. Start Beginning.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken