Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne: ‘Stop met scrollen, Start Beginning’

- Bureaus
- 17 mrt 2025 @ 10:02
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Marketing
- 17 mrt 2025 @ 10:02
- Imke Walenberg
In een tijd waarin digitale hulpmiddelen ons leven domineren, roept Stabilo met de nieuwe campagne Start Beginning op om terug te keren naar de basis: pen en papier. De campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, benadrukt de waarde van beginnen, ongeacht hoe of waar, en onderstreept het belang van schrijven en tekenen voor de ontwikkeling van het brein.
Schrijven is trainen voor je hersenen
Volgens neurowetenschappelijk onderzoek, gepubliceerd in Frontiers of Psychology, stimuleert handmatig schrijven de connectiviteit in de hersenen en bevordert het leren. Professor Audrey van der Meer (Noorse Universiteit voor Wetenschap en Technologie) waarschuwt dat deze neurale verbindingen zelfs kunnen verdwijnen als ze niet regelmatig worden gebruikt. Haar boodschap is helder: “Als je AI gebruikt, train je AI. Als je pen en papier gebruikt, train je je hersenen.”
Deze inzichten vormden de inspiratie voor de ‘Start Beginning’-campagne. Stabilo wil mensen aanmoedigen om de eerste stap te zetten; of het nu gaat om het maken van een tekening, het schrijven van een verhaal of het uitwerken van een idee. “We richten ons vaak op het eindresultaat, maar de echte magie zit in het begin,” zegt Edgar Schulten, Brand Director bij Stabilo.
Iedereen is een beginner
De campagne toont de schoonheid van het begin door samen te werken met een diverse groep creatievelingen van over de hele wereld. In de campagnefilm komen onder anderen kunstenaars als Aki and Koichi, Willem de Haan en spoken word-artiest Suli Breaks aan bod, én zelfs een robot. Regisseur Suzanne Koopstra maakte haar commerciële debuut met de film, terwijl ze tegelijkertijd afstudeerde aan de Nederlandse Filmacademie.
Volgens Maartje Slijpen, creatief directeur bij KesselsKramer, is de boodschap universeel: “Het maakt niet uit hoe professioneel je bent, je bent altijd ergens een amateur in. Als je niet opnieuw begint, zul je niet groeien.”
De langlopende, modulaire campagne wordt wereldwijd uitgerold met honderden uitingen, van video en print tot OOH, die landen kunnen aanpassen aan hun lokale behoeften. De boodschap blijft overal hetzelfde: Stop met scrollen. Stop met uitstellen. Start Beginning.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management