Adnight pakt na Amsterdam en Brussel ook Londen

- Bureaus
- 4 nov 2024 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementRecruitmentMarketing
- 4 nov 2024 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Adnight, de in Nederland bekende open avond voor de creatieve industrie, zal op 8 mei 2025 voor het eerst ook in Londen plaatsvinden. Kort na de aankondiging van Adnight Brussel op 3 april 2025 breidt de organisatie nu namelijk uit naar de ‘Europese hoofdstad van de reclame’, zoals de Britten zelf vinden.
Adnight staat bekend om zijn 'kitchen review'-format. In tegenstelling tot andere industrie-evenementen en conferenties, biedt het de mogelijkheid voor marketeers, talent en vakgenoten om een kijkje te nemen binnen de muren van echte bureaus. De formule brengt sinds 2016 jaarlijks 6.000 bezoekers naar Amsterdam. Dit succes bouwt de organisatie nu uit naar andere steden en met een franchisemodel voor andere initiatiefnemers.
Adnight Londen zal de organisatie zelf dragen met een lokaal team voor bureaurelaties, werving en partnerships. 'Gesprekken met Londense bureaus en partners lopen al langer en de reacties zijn heel positief. Maar de wensen en uitdagingen hier zijn anders dan in Amsterdam', legt Denise Willigers, mede-oprichter van Adnight uit. 'Met een lokaal team van mensen uit de industrie spelen we in op de specifieke wensen van de Londense markt. Zo concentreert Adnight zich in Londen meer op hubs waar veel bureaus geconcentreerd zijn, zoals Central London, East London, Southwark en Soho. Dit om reistijden in de stad tot een minimum te beperken. Ook zal de avond op een donderdag plaatsvinden om beter aan te sluiten bij de Londense kantoorcultuur, waar de meeste mensen van dinsdag tot en met donderdag op kantoor werken.'
Het concept blijft volgens het team verder hetzelfde als in Amsterdam en Brussel, zoals al opgemerkt in MarketingTribune: een laagdrempelige avond waar bezoekers en bureaus elkaar kunnen ontmoeten en de creatieve industrie als geheel kunnen vieren. De organisatie wil voor kerst de eerste deelnemende bureaus bekendmaken.
Co-founder Wybe Sallows vult aan: 'Dit is even spannend als angstaanjagend: we brengen Adnight dit voorjaar naar Londen! Het staat op Campaign UK dus het moet wel waar zijn. Denise Willigers, Claire Daemen en ik hebben hier al zoveel interessante gesprekken gevoerd. Erg leuk om de buzz van Adnight naar de Big Smoke te brengen. En aan al mijn Londense vrienden: laten we contact opnemen, want we komen je halen!''
De kaartverkoop voor Adnight Londen gaat in februari 2025 van start. Bezoekers kunnen zich net als in Amsterdam verheugen op een op maat gemaakt programma, samengesteld door elk deelnemend bureau. Alle details en programma’s zullen online beschikbaar zijn, zodat bezoekers hun avond kunnen afstemmen op hun specifieke interesses.
Geïnteresseerd kunnen volgens Willigers www.Adnight.co.uk in de gaten houden of contact opnemen met via info@Adnight.co.uk.
(PvWK | foto: WPP Sem Eye Am courtesy Adnight)
- Lees ook: Claire Daemen over Adnight 2024: 'Wij zijn een spiegel van de industrie'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

