Fairphone kiest 5PM
- Bureaus
- 12 aug 2020 @ 10:11
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - YouTubeKlanten
- 12 aug 2020 @ 10:11
- Lucas Boon
YouTube-bureau 5PM uit Amsterdam gaat smartphonefabrikant Fairphone ondersteunen in zijn YouTube-strategie.
5PM gaat aan de slag met de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal van Fairphone, met als doel betere vindbaarheid en groei in organisch bereik in Europa. Studio Catwise, de videoproductietak van 5PM, zorgt voor de data-gedreven content creatie, waaronder Engelstalige 'help-content' voor klanten van Fairphone.
Ewa Skotnick, head of brand bij Fairphoine, zegt: 'We hebben met Fairphone in heel Europa al veel content creatie activiteiten ondernomen, maar de volgende stap is toch wel video en dan vooral YouTube. Die stap willen we meteen goed maken en dat doen we in samenwerking met 5PM en Studio Catwise. Samen willen we ervoor zorgen dat onze klanten op een makkelijke manier antwoorden kunnen vinden op hun vragen rondom onze telefoon.'
Jelmer Wind, medeoprichter van 5PM, vult aan: 'We zijn inmiddels gestart met de YouTube-strategie voor Fairphone en hieruit kwam naar voren dat er veel potentie ligt op de help-laag voor klanten. Daarop zijn we voort gaan bouwen en we voeren nu een data-gedreven analyse uit rondom de vragen van huidige en potentiële klanten van Fairphone. Aansluitend produceert Studio Catwise de Engelstalige help-content en kunnen de klanten van Fairphone straks alles op YouTube vinden over hun product.'
Lees ook: 5PM breidt uit met videoproductietak
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

