Klabu kiest voor Gardeners
- Bureaus
- 28 mei 2021 @ 07:48
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Klanten
- 28 mei 2021 @ 07:48
- Lucas Boon
Sportkledingmerk Klabu heeft Gardeners gekozen als zijn vaste partner voor activaties, PR en influencer marketing. Het Amsterdamse bureau gaat aan de slag met de 'grootschalige zichtbaarheid' van Klabu. Ook komt het merk met een 'limited edition' in samenwerking met Paris Saint-Germain.
Uiteindelijk doel van de samenwerking is het leven van vluchtelingen in vluchtelingenkampen te verbeteren en de ‘unbeatable spirit’ te versterken door sporten in deze kampen mogelijk te maken.
Op dit moment zijn er wereldwijd ruim tachtig miljoen mensen op de vlucht voor oorlog, geweld of vervolging. In de vluchtelingenkampen worden ze voorzien van basisbehoeften zoals water, voedsel en onderzoek. Maar elk mens heeft dromen die verder gaan dan alleen overleven, stelt Klabu. Met de kracht van sport wil het merk deze mensen een extra reden 'om op te staan'.
Clubhuis
Klabu ('club' in Swahili) maakt sporten in vluchtelingenkampen mogelijk door clubhuizen, zogenoemde Klabu's, op te zetten. Een Klabu-clubhuis werkt als een sportbibliotheek en is voorzien van sportmaterialen, -kleding, Wifi en zonne-energie. Lokale vluchtelingen zijn actief betrokken bij het bouwen en beheren van elke club. Met de opbrengst van de sportkleding, kunnen de de Klabu-clubhuizen verder groeien.
Jan van Hövell, oprichter van Klabu, zegt: 'We hebben grote ambities met Klabu. Met behulp van Gardeners gaan we ons bereik vergroten en meer mensen betrekken bij onze doelen. Samen bouwen we aan een club die de kracht van sport inzet in vluchtelingenkampen, een wereldclub die verandering brengt in de levens van mensen die gevlucht zijn voor oorlog en geweld. Daar hebben we iedereen voor nodig!'
In samenwerking met voetbalclub Paris Saint-Germain lanceert Klabu vandaag een 'limited edition collectie' van 80 sportshirts. Elk shirt, genummerd van 1 t/m 80, vertegenwoordigt 1 miljoen mensen die op dit moment op de vlucht zijn. De shirts zijn aanstaande zaterdag om 12:00 uur te verkrijgen in de nieuwe Klabu-winkel op de Amsterdamse Haarlemmerdijk 106.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers