Klabu kiest voor Gardeners
- Bureaus
- 28 mei 2021 @ 07:48
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Klanten
- 28 mei 2021 @ 07:48
- Lucas Boon
Sportkledingmerk Klabu heeft Gardeners gekozen als zijn vaste partner voor activaties, PR en influencer marketing. Het Amsterdamse bureau gaat aan de slag met de 'grootschalige zichtbaarheid' van Klabu. Ook komt het merk met een 'limited edition' in samenwerking met Paris Saint-Germain.
Uiteindelijk doel van de samenwerking is het leven van vluchtelingen in vluchtelingenkampen te verbeteren en de ‘unbeatable spirit’ te versterken door sporten in deze kampen mogelijk te maken.
Op dit moment zijn er wereldwijd ruim tachtig miljoen mensen op de vlucht voor oorlog, geweld of vervolging. In de vluchtelingenkampen worden ze voorzien van basisbehoeften zoals water, voedsel en onderzoek. Maar elk mens heeft dromen die verder gaan dan alleen overleven, stelt Klabu. Met de kracht van sport wil het merk deze mensen een extra reden 'om op te staan'.
Clubhuis
Klabu ('club' in Swahili) maakt sporten in vluchtelingenkampen mogelijk door clubhuizen, zogenoemde Klabu's, op te zetten. Een Klabu-clubhuis werkt als een sportbibliotheek en is voorzien van sportmaterialen, -kleding, Wifi en zonne-energie. Lokale vluchtelingen zijn actief betrokken bij het bouwen en beheren van elke club. Met de opbrengst van de sportkleding, kunnen de de Klabu-clubhuizen verder groeien.
Jan van Hövell, oprichter van Klabu, zegt: 'We hebben grote ambities met Klabu. Met behulp van Gardeners gaan we ons bereik vergroten en meer mensen betrekken bij onze doelen. Samen bouwen we aan een club die de kracht van sport inzet in vluchtelingenkampen, een wereldclub die verandering brengt in de levens van mensen die gevlucht zijn voor oorlog en geweld. Daar hebben we iedereen voor nodig!'
In samenwerking met voetbalclub Paris Saint-Germain lanceert Klabu vandaag een 'limited edition collectie' van 80 sportshirts. Elk shirt, genummerd van 1 t/m 80, vertegenwoordigt 1 miljoen mensen die op dit moment op de vlucht zijn. De shirts zijn aanstaande zaterdag om 12:00 uur te verkrijgen in de nieuwe Klabu-winkel op de Amsterdamse Haarlemmerdijk 106.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

