Lipton maakt 'vliegende EK-start' met Robin van Persie

  • Bureaus
  • 1 jun 2021 @ 09:32
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In de EK-campagne van frisdrankmerk Lipton treedt Shaqueel van Persie in de (voetbal)sporen van z’n vader met een imitatie van zijn beroemde 'duikvlucht'-goal op het WK 2014.

Om de rest van Nederland deze duikvlucht te laten herbeleven brengt Lipton het zogenoemde Heldenshirt op de markt, verkrijgbaar bij Albert Heijn.

De vliegende kopbal-goal van Robin van Persie, gemaakt in de WK-openingswedstrijd tegen Spanje, werd bekroond tot het Sportmoment van 2014. Voor zoon Shaqueel reden genoeg om eenmalig in de voetsporen van zijn vader te treden.

Euforisch gevoel

Wu-Ping Kusters, brand manager van Lipton, zegt: 'Mooi om de wisselwerking tussen vader en zoon terug te zien in de campagne. Het Helden-shirt, voorzien van een rood-wit-blauwe cape, staat symbool voor de duik die Van Persie zeven jaar geleden maakte. Op deze manier willen we heel Nederland dat euforische gevoel te laten herbeleven. Zeker in deze tijd is het fijn om de saamhorigheid die hoort bij een EK samen te vieren.'

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Glasnost, wordt op televisie en online uitgerold. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken