MMA en NDP Nieuwsmedia lanceren Trust in Media

MMA en NDP Nieuwsmedia lanceren Trust in Media
  • Media
  • 9 jul 2021 @ 10:35
  • 19743 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia lanceren samen een nieuw online kennisplatform: Trust in media. Op dit platform staat het belang van vertrouwde media voor zowel de consument als de adverteerder centraal.

MMA en NDP Nieuwsmedia willen met dit initiatief een lans breken om de factoren engagement en vertrouwen als criteria bij de mediakeuze van de adverteerder zwaarder mee te laten wegen.

Alle onderzoeksresultaten op een plek

Op de website www.trustinmedia.nl zijn alle bevindingen over vertrouwen in media en de impact hiervan op reclamebeleving verzameld. Ook zijn er insights te vinden over doelgroepen en aanbevelingen voor een effectieve mediastrategie. Op het platform worden whitepapers, blogberichten, interviews, artikelen en podcasts gepubliceerd. Trustinmedia.nl zal continu worden geactualiseerd en verrijkt.

Uit talloze nationale en internationale onderzoeken, die door de brancheorganisaties zijn geanalyseerd, blijkt volgens de organisaties het maatschappelijk belang van vertrouwde content voor de samenleving. Daarnaast is vertrouwde kwaliteitscontent onontbeerlijk voor commerciële communicatie, aldus MMA, die stelt dat Nederlandse magazine- en nieuwsmedia behoren tot de meest vertrouwde media ter wereld.

Meerwaarde voor commerciële communicatie

De binding met en het vertrouwen in magazine- en nieuwsmediamerken zorgen volgens MMA voor betere campagneresultaten. Of het bij reclamecampagnes nu gaat om bekendheid, merkvoorkeur of koopintentie, op alle KPI’s scoren vertrouwde media significant beter dan andere mediakanalen, zoals social platforms. Targeted advertising is uiteraard van belang, maar alleen binnen een vertrouwde context komt de reclameboodschap indringender en geloofwaardiger over, aldus MMA.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken