Readly koopt Frans abonnementsplatform Toutabo
- 8 okt 2021 @ 09:30
- Ryan Baij
Readly verwerft 97,3% van de uitgegeven aandelen in Toutabo, een abonnementsprovider in Frankrijk en eigenaar van het digitale abonnement platform ePresse.
Met de overname vergroot Readly zijn aanbod tot 6.000 titels van meer dan 1.000 uitgevers. Frankrijk is de grootste tijdschriftenmarkt in Europa, inclusief kranten wordt deze geschat op ongeveer 7,2 miljard dollar in 2021, waarvan ongeveer 30 procent digitaal is. Toutabo's contentportfolio omvat wereldwijde tijdschriften zoals Cosmopolitan, GQ en Vogue, evenals nationale merken zoals Paris Match en Society. Verder omvat het kranten zoals Les Echos, Le Journal du Dimanche en Libération en internationale titels zoals de internationale editie van The New York Times.
Maria Hedengren, CEO van Readly legt uit: ‘Het betreden van de Franse markt is al geruime tijd een strategische prioriteit. Door de overname verwerven we een sterke positie in Frankrijk met een lokaal team. We zijn verheugd om onze abonnees een Europees contentportfolio aan te bieden dat nu ook Franse titels bevat. Het hele team wil uitgevers graag een wereldwijd bereik, meer inkomsten en een goudmijn aan inzichten bieden, en ook samenwerken met andere bedrijven om kwaliteitsjournalistiek digitaal dichter bij de consument te brengen.’
Jean-Frédéric Lambert, CEO van Toutabo: ‘We zijn verheugd om ons aan te sluiten bij Readly. Ik ben ervan overtuigd dat Readly's wereldwijde contentportfolio grote groeimogelijkheden zal bieden en de digitale transformatie van de tijdschriftenindustrie zal versnellen. Onze gedeelde ambitie om kwaliteitsjournalistiek toegankelijk te maken voor een digitaal publiek zal uiteindelijk resulteren in een groter lezerspubliek van Franse tijdschriften en kranten.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing