Readly koopt Frans abonnementsplatform Toutabo
- 8 okt 2021 @ 09:30
- Ryan Baij
Readly verwerft 97,3% van de uitgegeven aandelen in Toutabo, een abonnementsprovider in Frankrijk en eigenaar van het digitale abonnement platform ePresse.
Met de overname vergroot Readly zijn aanbod tot 6.000 titels van meer dan 1.000 uitgevers. Frankrijk is de grootste tijdschriftenmarkt in Europa, inclusief kranten wordt deze geschat op ongeveer 7,2 miljard dollar in 2021, waarvan ongeveer 30 procent digitaal is. Toutabo's contentportfolio omvat wereldwijde tijdschriften zoals Cosmopolitan, GQ en Vogue, evenals nationale merken zoals Paris Match en Society. Verder omvat het kranten zoals Les Echos, Le Journal du Dimanche en Libération en internationale titels zoals de internationale editie van The New York Times.
Maria Hedengren, CEO van Readly legt uit: ‘Het betreden van de Franse markt is al geruime tijd een strategische prioriteit. Door de overname verwerven we een sterke positie in Frankrijk met een lokaal team. We zijn verheugd om onze abonnees een Europees contentportfolio aan te bieden dat nu ook Franse titels bevat. Het hele team wil uitgevers graag een wereldwijd bereik, meer inkomsten en een goudmijn aan inzichten bieden, en ook samenwerken met andere bedrijven om kwaliteitsjournalistiek digitaal dichter bij de consument te brengen.’
Jean-Frédéric Lambert, CEO van Toutabo: ‘We zijn verheugd om ons aan te sluiten bij Readly. Ik ben ervan overtuigd dat Readly's wereldwijde contentportfolio grote groeimogelijkheden zal bieden en de digitale transformatie van de tijdschriftenindustrie zal versnellen. Onze gedeelde ambitie om kwaliteitsjournalistiek toegankelijk te maken voor een digitaal publiek zal uiteindelijk resulteren in een groter lezerspubliek van Franse tijdschriften en kranten.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn bekend
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
Laatste Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn... 02-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes