Willemijn van Hussen van Tambr: 'Audio is de lijm tussen al je content'

Willemijn van Hussen van Tambr: 'Audio is de lijm tussen al je content'
  • Media
  • 30 sep 2022 @ 08:30
  • 28507 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementDutch Podcast ConferencePodcast

Willemijn van Hussen is co-founder van Tambr Sonic Branding. Op dinsdag 1 november 2022 spreekt zij tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ over hoe je merk te versterken met audio. Een korte kennismaking.

Willemijn van Hussen combineert een achtergrond in muziek met marketing. Als pianist en econoom richtte zij samen met Niels de Jong in 2018 sonic branding bureau Tambr op: ‘Met een unieke combinatie van data en creativiteit vertalen wij de mooiste merken in audio.’ Voor hun werk voor Auping wonnen zij onlangs de International Sound Award.

Waarvoor leent een podcast zich in zakelijke communicatie?
‘Het laden van je merk/merkpurpose op een heel directe en intieme manier zonder afleiding van beeld - je zit lange tijd letterlijk tussen de oren van je publiek - en een podcast leent zich zeer goed voor inhoudelijke diepgang.’

Hoe zet jijzelf podcasts in binnen de marketingmix?
‘Wij hebben de podcast Earopeners die we gebruiken om marketeers te inspireren en snel wegwijs te maken in de wereld van muziek, brein en branding. Hij is alweer wat ouder, maar nog steeds zeer informatief. We werken op dit moment aan een nieuwe serie met de laatste inzichten.’

Welke drie podcasts beluister je zelf?
‘Zakelijk podcasts over media en CMO Talk. Privé muziekpodcasts, maar ook een podcast zoals De man met de Rammelaars. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren door middel van podcasts of boeiende verhalen te horen.’

Maken jullie je podcasts met een externe partij?
‘De eerste serie hebben we zelf gemaakt, maar de tweede met een partner, en het verschil zul je zeker gaan horen. Het is echt een vak, dus we laten ons daarbij graag helpen. De audiovormgeving doen we natuurlijk zelf! We hebben zelf ook onze eigen sound.’

Kun je een tip van de sluier oplichten met betrekking tot je verhaal op The Dutch Podcast Conference?
‘Jazeker! Als je nadenkt over een podcast, dan moet je eerst een stapje terug: hoe klinkt je merk eigenlijk en hoe zorg je dat jouw podcast aan jouw merk gekoppeld wordt met de juiste associaties? Sonic branding is onontbeerlijk, niet alleen voor je podcast, maar het maakt al je content beter. Denk aan radio, tv, online campagnes, maar ook muziek op de winkelvloer of in je lobby. Een investering in je eigen sound verdien je dubbel en dwars terug in de verbetering van je merkherkenning, tijdsbesparing - niet meer zoeken in die suffe stockdatabases - en voorsprong op je concurrentie.’

Sonic branding: Je merk versterken met audio, hoe doe je dat?
Audio is het sterkste middel om merkherkenning te versterken en het is de lijm tussen al je content. Steeds meer merken snappen dit en willen audio als distinctive brand asset inzetten met een eigen muzikale huisstijl. Maar hoe doe je dat? Leer alles over brand, brein en muziek en hoe je op een datadriven manier tot je eigen sound kunt komen.

THE DUTCH PODCAST CONFERENCE
Hét event over zakelijke podcasts


De podcast is bezig aan een ongekende opmars. Wat is het geheim van deze populariteit? En hoe kun jij daarvan leren? Je kunt een podcast namelijk slim inzetten voor merkpositionering, een centrale rol geven in je contentstrategie of hem gebruiken om medewerkers betrokken te houden bij het nieuwe werken. Of je verbindt je merk aan één van de vele populaire podcasts die er al zijn! Welke weg je ook kiest, tijdens de Dutch Podcast Conference leer je volop van de inzichten, praktische tips en ervaringen van andere merken. Wat zijn hun succesverhalen? Waar liepen zij tegenaan en hoe overwonnen ze obstakels? Hoe bouwen zij met een podcast continu en dagelijks effectief aan hun merk?

Kom 1 november naar het congres en krijg alles te horen over podcasts: de opzet en productie ervan, de succescases, de effectieve impact op je merkcommunicatie en de mogelijke verdienmodellen. Meer informatie via dutchpodcastconference.nl of koop hier direct je ticket. Tot en met vandaag, vrijdag 30 september 2022, geldt het early bird-tarief nog!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken