Biografie Sinds april 2009 werk ik voor MarketingTribune als (eind)redacteur voor het magazine en sinds september 2013 ben ik ook contentmanager voor onze website in het bijzonder marketingtribune.nl/design. De focus van ons platform over design ligt op packaging, visual id en digital design. Bloggers welkom! Mail me met nieuws en andere wetenswaardigheden op design@marketingtribune.nl.
Nanny Kuilboer


Brand Growth Event: 'Bedrijven zonder purpose zouden geen bestaansrecht mogen hebben'
Tijdens de 7e editie van het online ‘Brand Growth Event’ op donderdag 11 mei 2023 presenteert onderzoeksbureau DVJ Insights de onderzoeksresultaten van de jaarlijkse European Brand Growth Study onder meer dan 2.300 marketeers in 10 Europese landen. Nieuw dit jaar: het perspectief van 3.000 consumenten op welke aspecten zij bedrijven beoordelen op hun bijdrage aan de samenleving en welke merken als succesvol worden gezien.

Freshworks gaat samenwerking met Meta aan
Freshworks integreert zijn CRM- en CX-systemen met WhatsApp, Instagram Messaging en Facebook Messenger op het Freshworks Neo-platform: ‘Door deze samenwerking met Meta kunnen klantenservicemedewerkers nu op grote schaal geavanceerde en gepersonaliseerde berichten sturen.’

Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Elzemieke Olsthoorn is sinds januari 2023 Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Warc lanceert Diversity, Equity en Inclusion-platform
Warc heeft een Diversity, Equity & Inclusion-platform gelanceerd om marketeers te helpen bij het implementeren van effectieve DEI-strategieën. Het platform biedt begeleiding aan adverteerders, bureaus en media-eigenaren.

DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Stelling: 'Marketingclaims kloppen zelden'
Marketeers dienen de waarheid te spreken en komen niet meer weg met halve of zelfs onwaarheden of misleidende suggestieve weergaven van de werkelijkheid. Toch? We vroegen het ons panel...

Considerationlist SAN New Kids On The Block Accent bekend
Maar liefst 23 kandidaten hebben het gehaald tot de Considerationlist van de SAN New Kids On The Block Accent. De bureaus voldoen alle aan de volgende criteria: maximaal drie jaar oud, een blijvertje, innovatieve werkwijze met werk dat ertoe doet en klanten die ertoe doen.

Mijn Marketing: Imen Laroussi van Team Eiffel
Imen Laroussi is Directeur Marketing Communicatie bij Team Eiffel. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Branding en Marketing horen aan de directietafel thuis.’

Nieuwe campagne 'Share the Luve' van Lu door De Vloer
In de nieuwe 'Share the Luve-campagne van koekjesmerk Lu, door het Antwerpse reclamebureau De Vloer, staat die ene speciale persoon centraal, die je het eerste koekje nog meer gunt dan jezelf.
![M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo 'smaakvolle' reclamestunt [update]](/templates/img/lazyload.gif)
M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo 'smaakvolle' reclamestunt [update]
De pratende M&M’s lijken de mond gesnoerd door conservatief Amerika. Fox News-presentator Tucker Carlson vindt de nieuwe M&M's 'te woke'. En Mars zwicht…of niet? MarketingTribune heeft een aantal marketeers om een reactie gevraagd. UPDATE: En natuurlijk bleek het een reclamestunt, maar of ie 'smaakvol' is...

Van den Bergh en zijn genuanceerde kijk op de nieuwe consument in Nederland
Joeri Van den Bergh, co-founder/partner en Next Gen- en trendsexpert bij InSites Consulting zal tijdens het Branded Content Event op dinsdag 16 mei in DeFabrique in Utrecht op basis van nieuwe onderzoeksgegevens over Nederlandse jongeren aantonen dat het clichébeeld over jongeren niet altijd correct is. Een korte kennismaking.

Mijn Marketing: Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Marleen Smit is hoofd marketing & communicatie bij Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam, dat de Museumprijs 2022 won. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS De waarheid en niets meer dan de waarheid
In het kader van de goede voornemens trappen we dit nieuwe jaar af met een Dossier Belofte + Bewijs.

Onderzoek InSites Consulting: 'We willen verder gaan dan een standaard trendrapport'
Naar aanleiding van nieuw consumentenonderzoek identificeert InSites Consulting ‘twaalf trends die weerspiegelen wat voor mensen van belang is om een meer betekenisvolle wereld te verwezenlijken.’

Thema Branded Content Event 2023 is 'Create the Content Connection'
Op dinsdag 16 mei vindt het Branded Content Event plaats met als thema ‘Create the Content Connection’. Plaats van handeling: DeFabrique in Utrecht. Save the date en profiteer van het Early Bird-tarief via brandedcontentevent.nl.

Onderzoek: Warc maakt insights winnaars IPA Effectiveness Awards 2022 bekend
De IPA (The Institute of Practitioners in Advertising) Effectiveness Awards koppelen marketingeffectiviteit aan zakelijk succes. Vandaag lanceert Warc (World Advertising Research Center) de insights op basis van de winnende cases van de IPA Effectiveness Awards 2022.

Mijn Marketing: Becky Nascimento van Iglo Nederland
Becky Nascimento is Marketing Director bij Iglo Nederland. Geboren in het Verenigd Koninkrijk, verhuisde zij 3,5 jaar geleden naar Nederland: ‘Mensen fascineren me en ik ben geneigd meer uren per dag te plannen dan de 24 die ik tot mijn beschikking heb 😉.’

Beyond Meat hoopt afhaakmoment goede voornemens te voorkomen met content
Uit onderzoek door Direct Research in opdracht van veganistische vleesvervanger Beyond Meat blijkt bewuster eten een van de meest genoemde voornemens voor 2023. En de meeste voornemens zijn al gesneuveld tegen de tijd dat het Blue Monday is.

Warc Awards for Effectiveness 2023 open voor inschrijvingen met vijf nieuwe categorieën
Er kan ingezonden voor de 3e editie van de Warc Awards for Effectiveness 2023. De Awards worden in samenwerking met Cannes Lions georganiseerd. De verkiezing staat in het teken van de beste marketingideeën met een commerciële impact. Warc staat voor World Advertising Research Center.

Hoofdjury SAN NKOTB 2022 bekend
De hoofdjury van de SAN New Kids On The Block Accent is bekend. Juryvoorzitter is Guda van Noort (foto), professor aan de UvA.

Onderzoek: 'Nederlanders besteedden 300 miljoen euro aan afslanken'
Ruim 2,5 miljoen Nederlanders hebben in 2022 300 miljoen euro uitgegeven aan afslankproducten en -diensten. Dit blijkt uit de ‘Healthy Lifestyle Monitor’ uitgevoerd door Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.

De perfecte positionering voor marketeers (3): Invloed en impact
In een drieluik schetst Julian Stevense, senior consultant en founder van het Amsterdamse Brandgurus, hoe marketeers een stevige positie krijgen en houden in de boardroom. In dit derde en afsluitende deel geeft hij het antwoord op de centrale vraag: Hoe krijg je meer invloed en hoe realiseer je meer impact als marketeer?

Mark Appel van CM.com naar Backbase
Mark Appel vertrekt bij CM-com en wordt CMO bij Backbase, ‘wereldwijd toonaangevend speler in Engagement Banking’. Appel: ‘Onze doelsteling is de dagelijkse financiën van 10 procent van de wereldbevolking te verbeteren.’

Mijn Marketing: Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Perijn Hoefsloot is bij Beter Bed verantwoordelijk voor Marketing, Customer Experience en Strategisch Business Development. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: 'Van beddenexpert naar slaapexpert'.

T-Mobile lanceert merkcampagne met Fresku ontwikkeld door TBWA\Neboko
T-Mobile lanceert een merkcampagne genaamd ‘Denk Unlimited’ met in de hoofdrol rapper en spoken word-artiest Fresku. De campagne is in samenwerking met TBWA\Neboko geproduceerd.

De bespaartips van Lies van Kruidvat
In de nieuwe Kruidvat-campagne deelt Lies een paar van haar bespaartips, zoals bezuinigen op de kapper, wat niet al te goed uitpakt afgaande op de headerfoto. Dan dus toch maar naar Kruidvat in deze commercial van DDB Unlimited.

Mijn Marketing: Marjanne Mulder van Achmea
Marjanne Mulder is Senior Brandmanager bij Achmea. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Van massamedia naar daadwerkelijke beleving is zelfs voor Nike lastig.'

Lightyear wint Purpose Day Award 2022
Op de valreep van 2022 wint Lightyear de Purpose Day Award die jaarlijks wordt uitgereikt door de organisatie achter ‘Purpose Day’ aan een ‘veelbelovend purposegedreven bedrijf dat met een heldere purpose zaken doet, impact heeft, levensbestendig is en vooral de moed heeft om nieuwe wegen in te slaan’.
![[column] Zijn B2B-marketeers chronisch ziek? (1)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Zijn B2B-marketeers chronisch ziek? (1)
De eerste column voor MarketingTribune van Charlotte Kooijman (foto), marketing strateeg bij creative digital agency GRRR: '75 procent van de zakelijke reclames draagt niets bij aan langetermijnmerkbouw'.

Willeke Binnendijk van MyHeritage: 'De uitdaging is de ongekende kracht van AI positief aan te wenden'
Willeke Binnendijk is sinds 2015 als Country Manager Nederland voor MyHeritage, het wereldwijde online platform voor het ontdekken van familiegeschiedenis en DNA-testen. In haar rol is zij onderdeel van het global marketing team. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Joost Grootings van Pathé: ’Een fijnere wereld gebruik je niet als marketingtruc’
Joost Grootings is Manager Marketing & Sales bij Pathé. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Na Frekkel, Freddie, Frummel en Fritsie nu slechts een bijrol voor Frida
MarketingTribune houdt een lijstje bij met de mooiste of anderszins opvallende kerstcommercials en vult dit bericht steeds aan. De Staatsloterij heeft de eindejaarscommercial gelanceerd met in de hoofdrollen een vader en zoon, waarmee een eind lijkt te zijn gekomen aan de reeks schattige diertjes die de harten van Nederland stalen. Gelukkig hebben we Frida nog...

Romélia Schwarzkächel van TerraSana: 'Biologische voeding draagt bij aan biodiversiteit'
Romélia Schwarzkächel werkt met ‘haar groenemarketinghart’ als Marketing Manager bij TerraSana. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Jasper de Boom van de Nierstichting: 'Creativiteit is gebaat bij duidelijke kaders'
Jasper de Boom is sinds februari 2022 Manager Marketing & Communicatie a.i. bij de Nierstichting. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Samantha Korenhof van PostNL: 'Ik ben het hele jaar bezig met Kerst'
Samantha Korenhof is sinds 2018 Senior Marketeer Consument bij PostNL, een functie waarvoor zij het hele jaar door met Kerst bezig is. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Alex Backers van Vacansoleil: 'Grootste uitdaging voor marketeers is het verkrijgen van first party data'
Alex Backers is Senior Marketing Manager bij Vacansoleil. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Elfi Voorhuis van Pickwick: 'Mijn vader is mijn marketingheld'
Elfi Voorhuis is senior brandmanager voor Pickwick. Zij is heel trots op de nieuwe Tea Topics-documentaire, die recent gelanceerd werd. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
- AlgemeenNieuws Zzp'ers mogen gezamenlijk...Nieuws DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Van Der...Nieuws Lowlands in kwartier uitverkochtWeblog [column] Consumer - centricity van...Nieuws DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Neeve:...Nieuws [branded content] B2B digital...
- B2BNieuws Monitor Consumentengedrag:...Nieuws Kaartverkoop Nima Marketing Day 2023...Nieuws Dataplatform Eyk wil marketing op...Weblog [column] Is de no-logo campagne van...Weblog Column Marketing en PIM: het kan nog...Weblog [column] 5 Flinke Stappen (voordat...
- BureausNieuws Denksport en Natwerk laten hersenen...Nieuws Susan Houben: Polderen is dodelijk...Nieuws Pierre Humeau nieuwe International...Nieuws Hightechbedrijf ASML zet spotlight...Weblog [column] Commercialreview januari...Nieuws Center Parcs Europe krijgt nieuwe...
- ContentmarketingNieuws Levi's viert 150 jaar 501 jeans met...Nieuws Emma opent eerste eigen fysieke...Nieuws Van den Bergh en zijn genuanceerde...Weblog [Marketing the Rainbow #28b]...Weblog [column] 2023, het jaar van de...Nieuws Thema Branded Content Event 2023 is...
- DesignNieuws Ford keert terug in de Formule 1Weblog [column] Niet voor het laatst hotWeblog [column] Bentley: 531 strekkende...Nieuws Nederlandse klederdracht op...Weblog Column Maak het circulair of maak...Nieuws BMW i4: is dit de ultieme EV?
- Food en RetailNieuws La Vie benut publieke muur van...Weblog [column] De B van BiebNieuws Coco & Sebas neemt zestien...Nieuws Nestlé Purina Petcare introduceert...Nieuws Campagne Bavaria parodieert All You...Nieuws Plus start met verkoop brood van...
- MediaNieuws Runners World maakt cover van 200...Nieuws Totale kijktijd televisie licht...Nieuws Ad Alliance en Dag en Nacht Media...Nieuws 3MO gaat samenwerken met Stam Media...Nieuws Luisterbreed onderzoek biedt inzicht...Nieuws Fairphone kiest Abovo Media
- Online MarketingNieuws Fonq maakt adverteren voor partners...Nieuws Google licht antwoord op ChatGPT...Nieuws Freshworks gaat samenwerking met...Nieuws Arbeidsplatform Maqqie ziet omzet...Nieuws Maxeda lanceert eerste...Nieuws Zorgen om privacy, maar ook meer...
- SponsoringNieuws Profile nieuwe naamsponsor...Nieuws Stichting Hartekind start campagne...Nieuws Fight cancer en partners: grootste...Nieuws Adidas presenteert wedstrijdbal WK...Nieuws Renault benoemt 3 nieuwe...Nieuws Sten Richters gaat met Cupra voor...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- 90% Nederlanders kijkt live TV programma's
- Eerste luistercijfers NMO Luisteronderzoek via nieuwe...
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Runners World maakt cover van 200... 08-02-2023
- Totale kijktijd televisie licht... 08-02-2023
- Ad Alliance en Dag en Nacht Media... 08-02-2023
- 3MO gaat samenwerken met Stam Media... 07-02-2023
- Luisterbreed onderzoek biedt inzicht... 07-02-2023
- Fairphone kiest Abovo Media 06-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »