Level Up centraal in de Dutch Media Week 2024

- Media
- 12 jul 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementMediastrategie
- 12 jul 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Dutch Media Week keert dit jaar terug met het thema ‘Level Up!’, wat de eerste stap markeert naar een geheel nieuwe opzet in 2025. Het thema benadrukt volgens de organisatie het belang van continue ontwikkeling van zowel mediabedrijven als mediaprofessionals.
De week, van maandag 30 september tot en met zondag 6 oktober 2024, staat in het teken van voortdurende vernieuwing en innovatie binnen de mediasector. Het thema ‘Level Up!’ benadrukt het belang van continue ontwikkeling van zowel mediabedrijven als mediaprofessionals. Die is noodzakelijk in een tijd waarin technologische vooruitgang en veranderend consumentengedrag de sector transformeren.
Media in versnelde transitie
Nieuwe technologieën en veranderend mediagedrag brengen grote veranderingen in de mediawereld. Waar mediabedrijven ooit het monopolie hadden op nieuws en entertainment, kan tegenwoordig iedereen met revolutionaire AI-tools als Sora of Unreal een volledige film maken. Deze technologische ontwikkelingen en democratisering van media leiden tot nieuwe samenwerkingen en markten, met talloze cross-overs tussen traditionele media, nieuwe media en de gaming-industrie.
Uitdagingen en Kansen
Hoewel deze ontwikkelingen nieuwe kansen bieden, brengen ze ook uitdagingen met zich mee. Discussies gaan over de betrouwbaarheid van nieuws, moeilijk bereikbare doelgroepen en het vinden van nieuwe verdienmodellen. Het vertrouwen in media, politiek en organisaties staat onder druk. Urgente maatschappelijke kwesties zoals online veiligheid, privacy, de impact van AI en mediawijsheid komen ook aan bod.
Inspiratie en Netwerken
De week zit vol met inspirerende sessies, educatieve workshops, baanbrekende initiatieven en netwerkmogelijkheden. Ze zijn allemaal bedoeld om de mediasector en iedereen die in de media werkt, naar een hoger niveau te tillen. Of je nu contentmaker bent, gebruiker, ondernemer of sectorvertegenwoordiger, iedereen moet een 'Level Up!'.
Enkele hoogtepunten Dutch Media Week 2024
Tijdens de week wordt onder andere ingegaan op nnovaties zoals AI, deepfake-technologie en immersive content. Presentator Rick Nieman zal met internationale topsprekers creatief leiderschap bespreken om vertrouwen en authenticiteit in het digitale tijdperk te versterken. BNR en Beeld & Geluid organiseren een Podcast festival en game-ontwikkelaars delen de nieuwste ontwikkelingen en relevante vraagstukken binnen de sector, met een focus op game design, technologie en verdienmodellen. Het Talent Lab biedt jonge mediaprofessionals en studenten gedurende de week volgens de organisatie tal van mogelijkheden om elkaar en professionals te ontmoeten, uit te dagen en te inspireren. De Dutch Media Week 2024 wordt georganiseerd door Beeld & Geluid, Media Campus NL, ROM Utrecht Region, Hilversum Marketing, Dutch Game Association, MediaStages en Gemeente Hilversum. Meer informatie en het (voorlopige) programma staat op dutchmediaweek.nl.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuwe opzet
- Mediapark
- BNR
- organisatie
- Dutch Media Week
- Level Up!
- mediabedrijven
- Beeld & Geluid
- thema
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- DPG Media deelt attention score met adverteerders
- Mediaconsumptie zomer: print, podcasts en puzzels winnen terrein
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
- Piet Parra ontwerpt literaire totebag voor CPNB
Laatste Nieuws
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation