Kwartaalcijfers Viaplay opnieuw later

- Media
- 29 nov 2023 @ 13:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 nov 2023 @ 13:45
- Michiel van Zaane
Streamingdienst Viaplay, dat de rechten voor onder meer de Formule 1 en diverse Europese voetbalcompetities in handen heeft, heeft de publicatie van de kwartaalcijfers opnieuw uitgesteld.
De cijfers van het noodlijdende Zweedse bedrijf zouden op woensdag 29 november bekend worden gemaakt, maar dat is uitgesteld naar 30 november na het sluiten van de beurzen. Het is de tweede keer dat de bekendmaking van de cijfers wordt uitgesteld: in eerste instantie zouden de cijfers op 24 oktober naar buiten komen.
Het bedrijf zit al langer in zwaar financieel weer. Door dure sportrechten, inflatie, energiekosten en teruglopende abonnementen (na de laatste Formule 1 Grand Prix op zondag 26 november zegden veel abonnees bijvoorbeeld op) trok de streamingdienst zich al terug uit diverse Europese landen en sneed behoorlijk in het personeelsbestand. Ook is een aantal series stopgezet.
Volgens het bedrijf worden de cijfers later bekend gemaakt omdat er nog gesprekken gaande zijn met grote aandeelhouders en financiers. In juli kondigde Viaplay een ‘radicale koerswijziging’ aan. Eerder zei het bedrijf al te overwegen een koper te zoeken voor het hele bedrijf. Ook is het mogelijk dat het mediabedrijf onderdelen verkoopt, sportlicenties 'onderverhuurt' of nieuw investeringen ophaalt.
Foto: ©filedimage/123RF.COM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes