Kwartaalcijfers Viaplay opnieuw later

Kwartaalcijfers Viaplay opnieuw later
  • Media
  • 29 nov 2023 @ 13:45
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Streamingdienst Viaplay, dat de rechten voor onder meer de Formule 1 en diverse Europese voetbalcompetities in handen heeft, heeft de publicatie van de kwartaalcijfers opnieuw uitgesteld.

De cijfers van het noodlijdende Zweedse bedrijf zouden op woensdag 29 november bekend worden gemaakt, maar dat is uitgesteld naar 30 november na het sluiten van de beurzen. Het is de tweede keer dat de bekendmaking van de cijfers wordt uitgesteld: in eerste instantie zouden de cijfers op 24 oktober naar buiten komen.

Het bedrijf zit al langer in zwaar financieel weer. Door dure sportrechten, inflatie, energiekosten en teruglopende abonnementen (na de laatste Formule 1 Grand Prix op zondag 26 november zegden veel abonnees bijvoorbeeld op) trok de streamingdienst zich al terug uit diverse Europese landen en sneed behoorlijk in het personeelsbestand. Ook is een aantal series stopgezet.

Volgens het bedrijf worden de cijfers later bekend gemaakt omdat er nog gesprekken gaande zijn met grote aandeelhouders en financiers. In juli kondigde Viaplay een ‘radicale koerswijziging’ aan. Eerder zei het bedrijf al te overwegen een koper te zoeken voor het hele bedrijf. Ook is het mogelijk dat het mediabedrijf onderdelen verkoopt, sportlicenties 'onderverhuurt' of nieuw investeringen ophaalt.

Foto: ©filedimage/123RF.COM

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken