AH toont nieuwe proposities en innovatie op AH Retail Media-evenement
- Media
- 12 jul 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailmediaMarketing
- 12 jul 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
De goede verstaander was al op de hoogte gebracht tijdens 's lands eerste Retail Media Day op 28 mei j.l. in Mediaplaza te Utrecht. Nu komt een der keynotes -AH- met nieuwe proposities en innovaties op een eigen inhaakdag. Kort verslag.
Het nieuwe aanbod van AH Retail Media Services maakt het naar eigen zeggen makkelijker voor adverteerders om sales te activeren en hun merken sterker te maken dankzij het grote bereik van Albert Heijn.
'Vanaf nu zijn video-advertenties mogelijk op Ah.nl en in de AH-app en is er een offsite display-propositie met targeting mogelijkheden gelanceerd, gebaseerd op relevante klantinzichten. Daarnaast rijdt binnenkort de eerste AH bezorgbus met advertentie door Nederland.'
Betere proposities
Deze vernieuwingen en meer zijn aangekondigd tijdens het AH Retail Media evenement. Vandaag namen zo'n 160 CMO’s, marketing- en mediamanagers en mediabureaus deel aan dit event in Zaandam. Ze werden bijgepraat over de nieuwste advertentiemogelijkheden binnen de retailomgeving van Albert Heijn door Johan van der Zanden en Rolf Oosterhoff, respectievelijk directeur Marketing & Communicatie en Head of Media services bij Albert Heijn.
'Retail Media Services gaat weer een nieuwe en mooie fase in', stelde Rolf Oosterhoff. 'We kunnen onze adverteerders steeds betere proposities en inzichten bieden. Hierdoor kunnen ze hun doelgroep nog beter en sneller bereiken, merken sterker maken en sales stimuleren. De markt voor retailmedia én de mogelijkheden groeien hard.'
Crossmediastudies
De inzichten van AH Retail Media Services helpen adverteerders bij het opzetten en optimaliseren van campagnes. Deze inzichten worden steeds beter toegankelijk gemaakt, door bijvoorbeeld het instore performance dashboard dat afgelopen maand werd gelanceerd. Ook wordt het voor adverteerders steeds makkelijker om brand & sales uplift en crossmediastudies op te zetten, waarvoor Albert Heijn een samenwerking is aangegaan met onderzoeksbureaus zoals MeMo² van de Kantar Company.
Sterke omnichannel-campagnes
Naast de nieuwe proposities en innovaties werden er op het evenement sessies gewijd aan bestaande adverteerders, die hun ervaringen en ideeën over de toekomst van retailmedia deelden. Zij lieten zien hoe zij binnen de Albert Heijn-omgeving sterke omnichannel-campagnes hebben opgezet en waar nog kansen liggen. Ook werd gereflecteerd welke kant deze mediacategorie op gaat, net als tijdens de j.l. RMD. Albert Heijn Retail Media Services verwacht een groeiende groep adverteerders steeds beter te kunnen bedienen, laat de grootgrutter vol optimisme weten. Wordt vervolgd.
(PvWK | beeld: AH)
Block the date en vindt hier info over de Retail Media Day 2025.
Johan van der Zanden
Max de Jong
Rolf Oosterhoff
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- AH Retail Media-evenement
- MeMo²
- Retail Media Services
- retailmedia
- #RMD25
- Head of Media services
- Media Plaza
- Johan van der Zanden
- Rolf Oosterhoff
- Kantar Company
- Marketing & Communicatie
- BBP Media
- Albert Heijn
- AH
- directeur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Media-onderzoek WARC: overvloed,... 17-01-2025
- Erik van Aalst algemeen directeur... 17-01-2025
- The Headliner: livemuziek en sterke... 16-01-2025
- Leupen nieuwe directeur Volkskrant,... 15-01-2025
- Van Quiet Luxury tot AI-Commerce14-01-2025
- Kijktijd 2024: iets minder tv gekeken13-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day