AH toont nieuwe proposities en innovatie op AH Retail Media-evenement

- Media
- 12 jul 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailmediaMarketing
- 12 jul 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
De goede verstaander was al op de hoogte gebracht tijdens 's lands eerste Retail Media Day op 28 mei j.l. in Mediaplaza te Utrecht. Nu komt een der keynotes -AH- met nieuwe proposities en innovaties op een eigen inhaakdag. Kort verslag.
Het nieuwe aanbod van AH Retail Media Services maakt het naar eigen zeggen makkelijker voor adverteerders om sales te activeren en hun merken sterker te maken dankzij het grote bereik van Albert Heijn.
'Vanaf nu zijn video-advertenties mogelijk op Ah.nl en in de AH-app en is er een offsite display-propositie met targeting mogelijkheden gelanceerd, gebaseerd op relevante klantinzichten. Daarnaast rijdt binnenkort de eerste AH bezorgbus met advertentie door Nederland.'
Betere proposities
Deze vernieuwingen en meer zijn aangekondigd tijdens het AH Retail Media evenement. Vandaag namen zo'n 160 CMO’s, marketing- en mediamanagers en mediabureaus deel aan dit event in Zaandam. Ze werden bijgepraat over de nieuwste advertentiemogelijkheden binnen de retailomgeving van Albert Heijn door Johan van der Zanden en Rolf Oosterhoff, respectievelijk directeur Marketing & Communicatie en Head of Media services bij Albert Heijn.
'Retail Media Services gaat weer een nieuwe en mooie fase in', stelde Rolf Oosterhoff. 'We kunnen onze adverteerders steeds betere proposities en inzichten bieden. Hierdoor kunnen ze hun doelgroep nog beter en sneller bereiken, merken sterker maken en sales stimuleren. De markt voor retailmedia én de mogelijkheden groeien hard.'
Crossmediastudies
De inzichten van AH Retail Media Services helpen adverteerders bij het opzetten en optimaliseren van campagnes. Deze inzichten worden steeds beter toegankelijk gemaakt, door bijvoorbeeld het instore performance dashboard dat afgelopen maand werd gelanceerd. Ook wordt het voor adverteerders steeds makkelijker om brand & sales uplift en crossmediastudies op te zetten, waarvoor Albert Heijn een samenwerking is aangegaan met onderzoeksbureaus zoals MeMo² van de Kantar Company.
Sterke omnichannel-campagnes
Naast de nieuwe proposities en innovaties werden er op het evenement sessies gewijd aan bestaande adverteerders, die hun ervaringen en ideeën over de toekomst van retailmedia deelden. Zij lieten zien hoe zij binnen de Albert Heijn-omgeving sterke omnichannel-campagnes hebben opgezet en waar nog kansen liggen. Ook werd gereflecteerd welke kant deze mediacategorie op gaat, net als tijdens de j.l. RMD. Albert Heijn Retail Media Services verwacht een groeiende groep adverteerders steeds beter te kunnen bedienen, laat de grootgrutter vol optimisme weten. Wordt vervolgd.
(PvWK | beeld: AH)
Block the date en vindt hier info over de Retail Media Day 2025.
Johan van der Zanden
Max de Jong
Rolf Oosterhoff
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Marketing & Communicatie
- Johan van der Zanden
- #RMD25
- Albert Heijn
- Head of Media services
- BBP Media
- MeMo²
- Retail Media Services
- AH Retail Media-evenement
- Rolf Oosterhoff
- AH
- Kantar Company
- Media Plaza
- retailmedia
- directeur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers