Biografie
Cyril Westerhof
[column] Hoe ontwikkelt AI zich in 2019?
Het afgelopen jaar stond in het teken van de ontwikkeling van artificial intelligence (AI). Op steeds meer vlakken in ons leven komen we integratie met AI tegen.
Multiple retargeting strategie: op naar een win/win-situatie
In de wereld van e-commerce retargeting zijn resultaten het enige dat telt. Daarom werken merken en bedrijven vaak met retargeting-providers.
Hoe deep learning marketeers helpt hun klanten beter te begrijpen
Deep learning is een veelbelovend onderdeel van kunstmatige intelligentie, dat het functioneren van het menselijk brein nabootst op het gebied van dataverwerking en het creëren van besluitvormingspatronen. Dat klinkt als een science-fiction-scenario, maar deep learning is inmiddels toepasbaar in verschillende industrieën: waaronder marketing. Deep learning-algoritmes zijn namelijk zo slim, dat ze het besluitvormingspatroon van je klant kunnen begrijpen. Daarmee stellen ze marketeers in staat nauwkeurige voorspellingen te doen over klantbehoefte en -waarde. Hoe je je ROI ermee kunt vergroten? Dat staat hieronder beschreven.
3 metrics voor effectieve advertenties
Het plannen en uitvoeren van performance based marketing activiteiten is een spel van statistieken en gecontroleerde besluitvorming. Maar hoe kan je campagneresultaten nauwkeurig meten? En wat zijn waardevolle statistieken als het gaat om het beoordelen van de effectiviteit van verschillende marketing tools?
De enorme invloed van branding op de marketingprestaties
Klassieke en online marketing zijn eenvoudig meetbaar door KPI’s te stellen die zorgen voor een groei in de verkoop. Branding is qua prestaties wat lastiger te meten en te koppelen aan zo’n conversie. Het wordt namelijk beïnvloed door percepties over je merk en de houding op de lange termijn. Waar je marketingcampagnes ieder jaar kunnen wisselen en effect hebben op sales, zorgt branding dat je ‘top of mind’ bent als producten worden vergeleken voor aankoop. Alleen…. ligt de prioriteit van bedrijven wel bij branding?
Hoe AI het gezicht van online adverteren verandert
Artificial Intelligence heeft de manier waarop wij online adverteren drastisch veranderd. Met deep learning, een onderdeel van AI, zorgt dit voor innovatie in elke markt. Niet aleen als het gaat om standaardevents die makkelijk te voorspellen zijn zoals Black Friday of Women’s Day, maar vooral voor onverwachte gebeurtenissen. Hiermee kunnen we zowel de effectiviteit als de efficiency verbeteren van online adverteren. Op welke manier is dit mogelijk en hoe werkt dit?
Dé technologieën die voor een revolutie zorgen in de wereld van e-commerce
Iedere marketeer weet het; het kan een uitdaging zijn om op de hoogte te blijven van de laatste technologische ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en marketing. Met de opkomst van nieuwe technologieën is het niet altijd makkelijk om te bepalen welke techniek een bijdrage kan leveren aan je business. RTB House, een internationale organisatie die innovatieve retargeting technologie levert, heeft de 3 technologische trends binnen e-commerce die het meeste impact hebben voor je op een rijtje gezet. Maar eerst nog even wat achtergrond over hoe snel de markt groeit.
3 Tips voor online marketing campagnes voor Valentijnsdag
Het is alweer bijna Valentijnsdag en ondanks dat vier op de vijf consumenten met een partner niets voor hun geliefde kopen, steeg vorig jaar de uitgaven aan Valentijnsdag ietsjes. Voor webshops is Valentijn een mooie gelegenheid om sales te boosten.
Top 3 Trends in programmatic in 2017
Programmatic heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht gemaakt. Volgens ZenithOptimedia Programmatic Marketing Forecasts, zal programmatic in 2017 met maar liefst 31% groeien – sneller dan social media (25%) en online video (20%). Tegelijkertijd neemt ook het gebruik van automation onder marketeers toe: Dun & Bradstreet Report voorspelt dat zelfs van de B2B marketeers bijna 70% van plan is om de uitgaven aan programmatic advertising in 2017 te vergroten. Wat kunnen we verwachten van het komend jaar en hoe kan je als adverteerder ervoor zorgen dat je profiteert van de laatste ontwikkelingen op het vlak van programmatic? RTB House – een wereldwijde aanbieder van retargeting technologie op basis van deep learning algoritmes – heeft drie grote trends voor dit jaar voor je op een rij gezet.
- AlgemeenNieuws Artsen zonder Grenzen schaalt...Nieuws HG komt naar je toe deze lenteNieuws DOSSIER MERKENBOUW Marketeers op...Nieuws Rijksmuseum en Heineken verlengen...Nieuws Campagne moet (vak)mensen naar...Nieuws DOSSIER MERKENBOUW Merk toch hoe...
- B2BNieuws Tweede keynotespreker NMD24 bekend:...Nieuws Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim...Nieuws Bestedingen digital advertising...Nieuws Beeckestijn start opleiding AI...Nieuws Martijn Delahaye van Afas Software:...Weblog [column] Jezelf als marketeer slim...
- BureausNieuws Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren Nieuws De marketingtransfers van week 16,...Nieuws Verzekeraar Zzuper en Indie schudden...Nieuws OrangeValley, MvH Media, AdResults...Weblog [column] OntmenselijkingNieuws [branded content] Crisp wil groter...
- ContentmarketingNieuws Heineken lanceert ‘saaie telefoon’...Nieuws Ziekenhuis lanceert wervingscampagne...Nieuws Snickers en Noa Lang maken en vragen...Nieuws Videoserie De Impact vraagt aandacht...Nieuws Nieuwe campagne Toegift brengt...Nieuws Ambulance werft verpleegkundigen via...
- DesignNieuws Dopper lanceert digital product...Nieuws Nieuwe huisstijl voor Opel-showroomsWeblog [column] Adidas: we wisten het nietNieuws Samsung speelt met werkelijkheid in...Nieuws KNVB en Nike presenteren Oranje...Nieuws The Drum over SXSW 2024
- Food en RetailNieuws [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt...Weblog [column] Battle of the smartphonesNieuws Duitse automerken tegen inmenging P...Nieuws Al meer dan 500 kinderen melden zich...Nieuws Jan Beckers van SodaStream Benelux:...Weblog [column] Wayfinding in de winkel:...
- MediaNieuws Odido en CPNB brengen gewild...Weblog Column Top 5-TikTok-trends:...Nieuws DPG lanceert nieuw mediamerk voor...Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Weblog [column] BvA: Wees zuinig op...Weblog [column] Stijgende tv-tarieven en...
- Online MarketingNieuws [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen...Nieuws OrangeValley erkend als Great Place...Weblog [column] TikTok China beschermt de...Nieuws Energieleveranciers scoren gemiddeld...Nieuws KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'...Nieuws Marktplaats: steeds meer...
- SponsoringNieuws ING en Concertgebouworkest 35 jaar...Nieuws Heineken hoofdsponsor 10e editie...Nieuws Atradius shirtsponsor Nederlandse...Nieuws MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor...Nieuws Partnership Herbalife met...Nieuws Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »