Biografie
Cyril Westerhof


[column] Hoe ontwikkelt AI zich in 2019?
Het afgelopen jaar stond in het teken van de ontwikkeling van artificial intelligence (AI). Op steeds meer vlakken in ons leven komen we integratie met AI tegen.

Multiple retargeting strategie: op naar een win/win-situatie
In de wereld van e-commerce retargeting zijn resultaten het enige dat telt. Daarom werken merken en bedrijven vaak met retargeting-providers.

Hoe deep learning marketeers helpt hun klanten beter te begrijpen
Deep learning is een veelbelovend onderdeel van kunstmatige intelligentie, dat het functioneren van het menselijk brein nabootst op het gebied van dataverwerking en het creëren van besluitvormingspatronen. Dat klinkt als een science-fiction-scenario, maar deep learning is inmiddels toepasbaar in verschillende industrieën: waaronder marketing. Deep learning-algoritmes zijn namelijk zo slim, dat ze het besluitvormingspatroon van je klant kunnen begrijpen. Daarmee stellen ze marketeers in staat nauwkeurige voorspellingen te doen over klantbehoefte en -waarde. Hoe je je ROI ermee kunt vergroten? Dat staat hieronder beschreven.

3 metrics voor effectieve advertenties
Het plannen en uitvoeren van performance based marketing activiteiten is een spel van statistieken en gecontroleerde besluitvorming. Maar hoe kan je campagneresultaten nauwkeurig meten? En wat zijn waardevolle statistieken als het gaat om het beoordelen van de effectiviteit van verschillende marketing tools?

De enorme invloed van branding op de marketingprestaties
Klassieke en online marketing zijn eenvoudig meetbaar door KPI’s te stellen die zorgen voor een groei in de verkoop. Branding is qua prestaties wat lastiger te meten en te koppelen aan zo’n conversie. Het wordt namelijk beïnvloed door percepties over je merk en de houding op de lange termijn. Waar je marketingcampagnes ieder jaar kunnen wisselen en effect hebben op sales, zorgt branding dat je ‘top of mind’ bent als producten worden vergeleken voor aankoop. Alleen…. ligt de prioriteit van bedrijven wel bij branding?

Hoe AI het gezicht van online adverteren verandert
Artificial Intelligence heeft de manier waarop wij online adverteren drastisch veranderd. Met deep learning, een onderdeel van AI, zorgt dit voor innovatie in elke markt. Niet aleen als het gaat om standaardevents die makkelijk te voorspellen zijn zoals Black Friday of Women’s Day, maar vooral voor onverwachte gebeurtenissen. Hiermee kunnen we zowel de effectiviteit als de efficiency verbeteren van online adverteren. Op welke manier is dit mogelijk en hoe werkt dit?

Dé technologieën die voor een revolutie zorgen in de wereld van e-commerce
Iedere marketeer weet het; het kan een uitdaging zijn om op de hoogte te blijven van de laatste technologische ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en marketing. Met de opkomst van nieuwe technologieën is het niet altijd makkelijk om te bepalen welke techniek een bijdrage kan leveren aan je business. RTB House, een internationale organisatie die innovatieve retargeting technologie levert, heeft de 3 technologische trends binnen e-commerce die het meeste impact hebben voor je op een rijtje gezet. Maar eerst nog even wat achtergrond over hoe snel de markt groeit.

3 Tips voor online marketing campagnes voor Valentijnsdag
Het is alweer bijna Valentijnsdag en ondanks dat vier op de vijf consumenten met een partner niets voor hun geliefde kopen, steeg vorig jaar de uitgaven aan Valentijnsdag ietsjes. Voor webshops is Valentijn een mooie gelegenheid om sales te boosten.

Top 3 Trends in programmatic in 2017
Programmatic heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht gemaakt. Volgens ZenithOptimedia Programmatic Marketing Forecasts, zal programmatic in 2017 met maar liefst 31% groeien – sneller dan social media (25%) en online video (20%). Tegelijkertijd neemt ook het gebruik van automation onder marketeers toe: Dun & Bradstreet Report voorspelt dat zelfs van de B2B marketeers bijna 70% van plan is om de uitgaven aan programmatic advertising in 2017 te vergroten. Wat kunnen we verwachten van het komend jaar en hoe kan je als adverteerder ervoor zorgen dat je profiteert van de laatste ontwikkelingen op het vlak van programmatic? RTB House – een wereldwijde aanbieder van retargeting technologie op basis van deep learning algoritmes – heeft drie grote trends voor dit jaar voor je op een rij gezet.
- AlgemeenNieuws McDonald’s most terrible discussion...Nieuws SAN maakt juryvoorzitters 2025 bekendNieuws JONGERENICONEN 2026 - Next gebreide...Nieuws Tussen chips, retail en rituelenWeblog [column] Magnum haalt de teugels...Nieuws JONGERENICONEN 2026 - Gezocht:...
- B2BNieuws Marketingtransfers week 51, 2025Nieuws Conclusion Experience bereikt...Nieuws Marketingtransfers week 50, 2025Nieuws Marketingtransfers week 49, 2025Nieuws Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het...Nieuws Marketingtransfers week 48, 2025
- BureausNieuws Nieuw agency of record voor SwecoNieuws Aanbesteding gemeente Almere...Nieuws FarmCamps speelt in op vakantiestressNieuws Campagne haalt stigma van...Nieuws Het tijdperk van makkelijke...Nieuws Stedin zet werkgeversmerk scherper...
- ContentmarketingNieuws [marketeer 239] Madelon van der Tol...Nieuws Rabobank lanceert...Nieuws COC lanceert Paarse-Vrijdag campagne...Nieuws Kerst 2025: McDonald’s Nederland...Nieuws Maestro burger keert terug op...Nieuws Dordrecht lanceert nieuw stadsmerk...
- DesignWeblog [column] Kerstmuziek: de enige trend...Weblog [column] Waarom de Magnum-bite niet...Nieuws Nieuwe merkidentiteit Transavia...Nieuws AIM presenteert grootste...Nieuws CreativeNL Live presenteert tijdens...Nieuws 6 architecten- en...
- Food en RetailNieuws Lidl verrast met sterrestaurant voor...Nieuws Horecava Trendrapport 2026 schetst...Nieuws [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in...Weblog [column] Alle 13 goed: Foodtrends...Nieuws Heineken daagt voice note-cultuur uitNieuws Dijkhuizen aan marketingroer...
- MediaNieuws Management neemt PXR Media overNieuws Aandacht voor advertenties blijkt...Weblog [column] De mooiste tijd van het jaar?Weblog [column] Als je kerstcommercial...Nieuws Paramount mengt zich in strijd om...Nieuws Podimo bereikt 300K betalende leden...
- Online MarketingNieuws Etos brengt kerstverhalen tot levenNieuws Artiesten lanceren anti-vape trackNieuws KPN introduceert App de Sint AI...Nieuws Petersen presenteert boek...Nieuws MondoMarketing bekroond tot beste...Nieuws AH wint Greatest TikTok tijdens Ad...
- SponsoringNieuws Audi en Revolut presenteren F1-teamNieuws Unox Nieuwjaarsduik groeit...Weblog [column] De merkwaarde van Ajax...Nieuws Nieuwe deal voor Oranje:...Nieuws PSV-kersttrui maakt comeback met...Nieuws Rabobank nieuwe hoofdsponsor van...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Etos brengt kerstverhalen tot leven11-12-2025
- Artiesten lanceren anti-vape track03-12-2025
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

