TCS verlengt samenwerking Amsterdam Marathon

TCS verlengt samenwerking Amsterdam Marathon
  • Sponsoring
  • 22 feb 2021 @ 10:25
  • 17020 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Sport

Tata Consultancy Services (TCS) en sportorganisatie Le Champion hebben hun langdurige samenwerking voor de TCS Amsterdam Marathon met vijf jaar verlengd.

TCS is sinds 2011 titelsponsor van het hardloopevenement en blijft naamdrager tot en met de editie van 2025, het jaar waarin de marathon 50 jaar bestaat.

Centraal in de hernieuwde samenwerking staat verdere integratie van digitale technologie om de ervaring van lopers en toeschouwers van de TCS Amsterdam Marathon te verrijken. De 45e editie van de TCS Amsterdam Marathon staat gepland op zondag 17 oktober 2021.

Platinum Label marathon

Sinds TCS titelsponsor werd van de TCS Amsterdam Marathon is het internationale hardloopevenement uitgegroeid tot één van ’s werelds grootste en snelste marathons. Tijdens de laatste editie in 2019 werd de deelnemerslimiet van 45.000 lopers bereikt en stond er een recordaantal van 140 verschillende nationaliteiten aan de start. In 2020 werd door de internationale atletiekbond, de World Athletics, het Platinum Label toegekend. Deze hoogste onderscheiding is een bekroning op de enorme ontwikkeling die het sportevenement de afgelopen tien jaar heeft doorgemaakt. In de wereld zijn er slechts twaalf andere marathons die in het bezit zijn van het label, de onderscheiding wordt onder andere toegekend aan wedstrijden met een zeer sterk topdeelnemersveld. In de ranglijst snelste marathonsteden staat Amsterdam op de zesde plaats (parcoursrecord 2.04.06, Lawrence Cherono, 2018).

Met het verlengde partnership kunnen wij onze toekomstplannen verder verwezenlijken, waarbij we blijven investeren in een aantrekkelijk eliteveld in combinatie met een totaal aanbod voor de breedtesport

René Wit, Race Director TCS Amsterdam Marathon: ‘Vanaf het moment dat TCS titelsponsor werd, delen wij dezelfde ambitie en toewijding om ons evenement te laten groeien. Niet alleen in deelnemersaantallen, maar ook in kwaliteit en beleving. Met het verlengde partnership kunnen wij onze toekomstplannen verder verwezenlijken, waarbij we blijven investeren in een aantrekkelijk eliteveld in combinatie met een totaal aanbod voor de breedtesport. Bovendien, in een tijd waarin technologie een steeds grotere impact heeft op sportevenementen, kunnen wij ons met TCS geen betere partner wensen. Wij kijken ernaar uit om samen op zoek te gaan naar nieuwe mogelijkheden om hardlopen met behulp van technologie nog leuker te maken.’

Josu Devasia, Country Head TCS Netherlands: ‘De reden dat we in 2011 met Le Champion gingen samenwerken, was om 'Health & Well-being' in de samenleving te bevorderen en onze focus op de Nederlandse markt te onderstrepen. Door van dit evenement een hardloopervaring te maken voor collega's, klanten, partners en zakenrelaties, groeide deelname uit tot iets groters dan alleen een geweldige manier om fit te blijven. Dankzij de TCS Amsterdam Marathon zijn er vele blijvende, leuke, waardevolle en relevante relaties opgebouwd. We zien vele mogelijkheden om de waarde daarvan voor toeschouwers en deelnemers verder te vergroten met behulp van technologie. We bouwen daarbij op de ervaring met de Virtual Run van afgelopen jaar.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken