Arme Richard Krajicek (2)

Arme Richard Krajicek (2)
  • Sponsoring
  • 13 feb 2017 @ 13:21
  • 24781 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportmarketingEvenementSportSponsoring

Ik had me voorgenomen om niet net als vorig jaar een column over het ABN Amro Tennis Tournament te schrijven met als kop 'Arme Richard Krajicek'. Vorig jaar haakte de grote publiekstrekker Roger Federer vlak voor het toernooi geblesseerd af. Helaas overkwam toernooidirecteur Richard Krajicek dit jaar goeddeels hetzelfde: hij spreidde zijn kansen, maar ontving ditmaal afmeldingen van zijn beide topseeds: Rafael Nadal en Stan Wawrinka. Is het nu alle hens aan dek in Ahoy?

Het grote verschil met vorig jaar is dat Krajicek ditmaal niet op één raspaard heeft gewed. Federer is veruit de populairste tennisser, met dus ook een extreem hoog startgeld. Ditmaal koos de toernooibaas voor een breed veld met veel (sub)toppers. Zelfs na de twee afzeggende favorieten kan hij nog steeds rekenen op topspelers als Cilic, Tsonga, Berdych, Dimitrov en Thiem.

Zverev versus Thiem

Toch blijft het altijd balanceren op een dun koord. Zo meldde ook lokaal toptalent Tim van Rijthoven (door Krajicek toegelaten met een wildcard) zich geblesseerd af en sneuvelde de Nederlands kampioen Botic van de Zandschulp in de kwalificaties. Ook de loting garandeert de vroege aftocht van een favoriet, want Dominic Thiem werd in de eerste ronde gekoppeld aan toptalent Alexander Zverev.

Sowieso ben je als toernooidirecteur afhankelijk van de fitheid van de uitgenodigde spelers. Zverev en Richard Gasquet speelden zondag nog de finale van het ATP-toernooi in Montpellier, terwijl Grigor Dimitrov en David Goffin gisteren de degens kruisten in de finale van Sofia. Ook de Franse tennissers Tsonga en Paire stonden zaterdag nog op de baan in Montpellier. Zijn zij allen fris genoeg om deze week opnieuw te knallen?

Verrassende winnaar

Het is een bootlading grote namen, dus medelijden hoeven we niet te hebben met Richard Krajicek. Daar komt nog bij dat de bezoekersaantallen afgelopen jaar gewoon prima waren in Rotterdam. Het wegblijven van de topfavoriet leverde bovendien Martin Klizan op als verrassende winnaar, met spectaculair tennis en een hoog entertainment-gehalte.

Zondag reis ik dan ook vol vertrouwen af naar Ahoy voor een prachtige tennisfinale. Indachtig de positionering van hoofdsponsor ABN Amro als 'partner van de toekomst' hoop ik op een finale met een toptalent zoals Zverev, Dimitrov of Thiem.

Jeroen Mirck is contentmanager Sponsoring van MarketingTribune. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken