Ministerie start campagne om boosterprik te stimuleren

Ministerie start campagne om boosterprik te stimuleren
  • Algemeen
  • 19 jan 2022 @ 10:05
  • 16117 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het aantal gezette boosterprikken valt terug: vorige week werden 1,1 miljoen prikken gezet, de week ervoor waren dat er nog 1,9 miljoen. Om de opkomst te stimuleren start het ministerie van VWS een campagne.

Ruim de helft van de Nederlanders boven de 18 jaar heeft nu een boosterprik gehad. In totaal zijn er zo'n 7,75 miljoen boosterprikken gezet. Het ministerie van VWS mikt op een boostervaccinatiegraad van zo'n 90 procent van de mensen die ervoor in aanmerking komen. Het gaat dan om 11 miljoen personen.

Om de prikcampagne een impuls te geven worden er door het hele land posters opgehangen, zoals op treinstations en in winkels. Op de posters worden mensen er op attent gemaakt dat ze zonder een afspraak naar een vaccinatielocatie kunnen voor een booster.

Ook wordt er gewerkt aan een tv-spot en gekeken naar meer gerichte manieren om nog niet geboosterde mensen te bereiken. Eerder leverden deskundigen al kritiek op het uitblijven van zo'n mediacampagne. In andere landen was wel al sprake van bijvoorbeeld tv-reclames om mensen aan te sporen een booster te nemen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken