Ministerie start campagne om boosterprik te stimuleren
- Algemeen
- 19 jan 2022 @ 10:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jan 2022 @ 10:05
- Michiel van Zaane
Het aantal gezette boosterprikken valt terug: vorige week werden 1,1 miljoen prikken gezet, de week ervoor waren dat er nog 1,9 miljoen. Om de opkomst te stimuleren start het ministerie van VWS een campagne.
Ruim de helft van de Nederlanders boven de 18 jaar heeft nu een boosterprik gehad. In totaal zijn er zo'n 7,75 miljoen boosterprikken gezet. Het ministerie van VWS mikt op een boostervaccinatiegraad van zo'n 90 procent van de mensen die ervoor in aanmerking komen. Het gaat dan om 11 miljoen personen.
Om de prikcampagne een impuls te geven worden er door het hele land posters opgehangen, zoals op treinstations en in winkels. Op de posters worden mensen er op attent gemaakt dat ze zonder een afspraak naar een vaccinatielocatie kunnen voor een booster.
Ook wordt er gewerkt aan een tv-spot en gekeken naar meer gerichte manieren om nog niet geboosterde mensen te bereiken. Eerder leverden deskundigen al kritiek op het uitblijven van zo'n mediacampagne. In andere landen was wel al sprake van bijvoorbeeld tv-reclames om mensen aan te sporen een booster te nemen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing