Onderzoek: marketeer positief over post-corona tijdperk
- B2b
- 21 apr 2020 @ 11:47
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategieZakelijkMarketingOnderzoek
- 21 apr 2020 @ 11:47
- Lucas Boon
Marketeers hebben ondanks de coronacrisis een positief beeld van de toekomst. Van de ondervraagden verwacht 27% zelfs dat zijn of haar bedrijf sterker uit de crisis komt.
Dat blijkt uit onderzoek van social mediabureau Soworker en online bureau Sipr, dat is uitgevoerd onder 100 marketeers en communicatieprofessionals in de periode 6-15 april.
Van de respondenten denkt 27% sterker uit de crisis te komen. Als redenen hiervoor worden genoemd een toenemende vraag naar producten en diensten, een sterke klantenportefeuille, de versnelling die plaatsvindt in de digitale transformatie en de wijze van samenwerken. Van de ondervraagden geeft 52% aan dat zij verwachten dat hun werkgever even sterk uit de crisis komt als daarvoor.
Binnen de marketingactiviteiten heeft het delen van content een prominentere rol ingenomen, zo blijkt uit het onderzoek. Van de respondenten zet 53% meer contentmarketing in. Zo organiseert 46% meer webinars in en 39% verstuurt meer nieuwsbrieven. Daarbij besteedt 23% meer aandacht aan het verbeteren van de organische vindbaarheid (SEO).
Bij de online campagnes stijgt de inzet van LinkedIn met 25%, maar daalt juist de inzet van Instagram met 19%.
Al dan niet gedwongen door de situatie bieden bedrijven diensten of producten gratis aan. Uit het onderzoek blijkt dat vooral diensten (46%), webinars (35%) en trainingen (35%) gratis worden aangeboden. Bij 34% van de respondenten wordt een specifieke corona-actie ingezet.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers