Evenementenindustrie kleurt rood
- B2b
- 6 aug 2020 @ 12:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Evenement
- 6 aug 2020 @ 12:01
- Sjaak Hoogkamer
De landelijke evenementenindustrie kleurt Nederland rood in de nacht van 25 op 26 augustus 2020. De evenementenindustrie staat op de rode lijst van alle acuut bedreigde industrieën van Nederland.
Met de campagne Night of Live lichten eventprofessionals zoals evenementenlocaties, event-organisatoren, festivalorganisatoren, cateraars, licht- en geluidsbedrijven, interieur- en decoratie-experts en entertainment-bedrijven hun bedrijfsgebouwen rood uit om elkaar een hart onder de riem te steken. Daarnaast is het een duidelijk signaal richting de politiek en de rest van Nederland hoe omvangrijk en dramatisch de situatie van de evenementenindustrie als gevolg van COVID-19 daadwerkelijk is. Al deze bedrijven staat namelijk een golf van faillissementen en ontslagen te wachten.
Vrijwel alle bedrijven in alle sectoren van de Nederlandse evenementenindustrie zijn door de COVID-19-crisis hun volledige orderportefeuille kwijtgeraakt
Sinds medio maart maakt de branche geen omzet meer. Ook de toekomst ziet er slecht uit. ‘Evenementen vormen de voedingsbodem van alle ontmoetingen die plaatsvinden in Nederland. De kleur rood staat voor de liefde voor en verbroedering van de eventbranche, voor de rode lijst van bedreigde industrieën en voor rood alarm voor een miljardenmarkt en tienduizenden banen die verloren dreigen te gaan,’ zegt Stijn Oude Vrielink, initiatiefnemer en eigenaar van Venue Marketing. ‘We willen met Night of Live de overheid alarmeren, maar willen ook de bewoners van Nederland die misschien niet zo bekend zijn met deze branche laten zien waarom we zo belangrijk zijn voor Nederland en onze economie. Deze campagne is niet bedoeld als protest, maar juist als supportive symbool dat staat voor de eventbranche waar wij zo ontzettend veel van houden: een branche die staat voor het elkaar écht ontmoeten en het belang daarvan voor zowel het welzijn van de mens als voor onze economie.’
Event-industrie katalysator binnen Nederlandse economie
De evenementenindustrie was de eerste die in de crisis terechtkwam en de ondernemers binnen deze branche zullen de laatsten zijn die hier op een dag weer uitkomen. De branche, die grotendeels bestaat uit culturele en creatieve bedrijven, is miljarden waard en er zijn tienduizenden professionals werkzaam in deze sector. De culturele sector als geheel vreest zelfs dat de culturele diversiteit van ons land ernstig lijdt onder de huidige maatregelen en ziet de toekomst allesbehalve zonnig in. Concerten, festivals, bedrijfsevenementen en beurzen trekken jaarlijks tientallen miljoenen bezoekers naar Nederland en is een van de katalysatoren van de Nederlandse economie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing