[interview] 'De meeste marcommers zijn van de "ik weet het beter en doe het zelf-generatie"'
- B2b
- 21 aug 2020 @ 08:25
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PRInterview
- 21 aug 2020 @ 08:25
- Nanny Kuilboer
PR-trainer, adviseur en columniste van MarketingTribune Thea van Unen merkte in haar dagelijkse werkzaamheden dat marketeers vaak niet weten waar te beginnen met PR. Zij benutte de coronacrisis door zelf een online training te ontwikkelen.
Waarom heb je deze training ontwikkeld?
De kracht van marketing zit in authenticiteit, storytelling en het bouwen van echte relaties met je doelgroep - van oudsher het terrein van PR. Ik merkte in mijn werk dat veel marketeers niet goed weten waar zij moeten beginnen met PR. Communicatieafdelingen houden dit vaak bij zich of het is zelfs een ondergeschoven kindje. Een gemiste kans dus.
Is het niet ook een budgetprobleem?
Veel MKB, MKB+ bedrijven hebben inderdaad - juist in deze tijd - weinig budget om dure bureaus in te schakelen. Interim adviseurs zijn ook vaak te duur en staan door de kortere samenwerking vaak ver van het DNA af. Een must voor goede PR is het bedrijfsverhaal authentiek te vertellen. Daar zit een enorme kracht van de organisatie zelf.
Zie jij een trend ontstaan die PR-bureaus overbodig gaat maken?
De meeste marcommedewerkers en -managers zijn van de millennial 'ik weet het beter en doe het zelf' generatie. Juist zij willen de tools en zoeken een sparringpartner en niet per se iemand die alles uit handen neemt. Het met de juiste tools zelf aan de slag gaan, past erg in deze tijd.
Wat biedt de training?
De online PR-training bestaat uit vier modules die je binnen een maand in je eigen tijd kunt volgen. Na aankoop krijg je een inlog en in je account heb je toegang tot de video's en werkboeken met opdrachten. In deze maand kun je een afspraak met mij inplannen om je vragen te stellen. Daarnaast heb je unlimited toegang tot Instagram @deprcoach voor tips, vragen en deel je de PR-community.
En dan kun je zelf aan de slag?
Na afloop is de basis op orde. Je weet wat PR is, wanneer iets nieuws is, hoe je de juiste media selecteert, stel je kernboodschappen op en ligt je PR-planner klaar.
En niet geheel onbelangrijk: wat zijn de kosten?
De training kost 295 euro en daarmee kun je de hele PR-basics inrichten. Een bedrag waar een gemiddeld PR-bureau al snel minimaal 1.500 euro voor vraagt. Meer informatie via www.theavanunen.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers