[interview] 'De meeste marcommers zijn van de "ik weet het beter en doe het zelf-generatie"'

[interview] 'De meeste marcommers zijn van de "ik weet het beter en doe het zelf-generatie"'
  • B2b
  • 21 aug 2020 @ 08:25
  • 15499 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PRInterview

PR-trainer, adviseur en columniste van MarketingTribune Thea van Unen merkte in haar dagelijkse werkzaamheden dat marketeers vaak niet weten waar te beginnen met PR. Zij benutte de coronacrisis door zelf een online training te ontwikkelen.

Waarom heb je deze training ontwikkeld?
De kracht van marketing zit in authenticiteit, storytelling en het bouwen van echte relaties met je doelgroep - van oudsher het terrein van PR. Ik merkte in mijn werk dat veel marketeers niet goed weten waar zij moeten beginnen met PR. Communicatieafdelingen houden dit vaak bij zich of het is zelfs een ondergeschoven kindje. Een gemiste kans dus.

Is het niet ook een budgetprobleem?
Veel MKB, MKB+ bedrijven hebben inderdaad - juist in deze tijd - weinig budget om dure bureaus in te schakelen. Interim adviseurs zijn ook vaak te duur en staan door de kortere samenwerking vaak ver van het DNA af. Een must voor goede PR is het bedrijfsverhaal authentiek te vertellen. Daar zit een enorme kracht van de organisatie zelf.

Zie jij een trend ontstaan die PR-bureaus overbodig gaat maken?
De meeste marcommedewerkers en -managers zijn van de millennial 'ik weet het beter en doe het zelf' generatie. Juist zij willen de tools en zoeken een sparringpartner en niet per se iemand die alles uit handen neemt. Het met de juiste tools zelf aan de slag gaan, past erg in deze tijd.

Wat biedt de training?
De online PR-training bestaat uit vier modules die je binnen een maand in je eigen tijd kunt volgen. Na aankoop krijg je een inlog en in je account heb je toegang tot de video's en werkboeken met opdrachten. In deze maand kun je een afspraak met mij inplannen om je vragen te stellen. Daarnaast heb je unlimited toegang tot Instagram @deprcoach voor tips, vragen en deel je de PR-community.

En dan kun je zelf aan de slag?
Na afloop is de basis op orde. Je weet wat PR is, wanneer iets nieuws is, hoe je de juiste media selecteert, stel je kernboodschappen op en ligt je PR-planner klaar.

En niet geheel onbelangrijk: wat zijn de kosten?
De training kost 295 euro en daarmee kun je de hele PR-basics inrichten. Een bedrag waar een gemiddeld PR-bureau al snel minimaal 1.500 euro voor vraagt. Meer informatie via www.theavanunen.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken