‘In alles wat we doen, zijn we één met de klant’

‘In alles wat we doen, zijn we één met de klant’
  • B2b
  • 16 okt 2020 @ 16:27
  • 3259 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 16 okt 2020 @ 16:27
  • 3259 x gelezen
  • Sales

Natuurlijk gaat COVID-19 niet aan de deur van gracious voorbij, maar de ambities van dit full-service digital agency in Den Haag en Amsterdam lijden er niet onder. Integendeel. Na dit ‘verloren’ jaar is en blijft de blik gericht op 2021 en verder. Meer groei, meer mensen, meer klanten en verdere internationale expansie. In gesprek met Zakaria Amlal, CEO van gracious: ‘We willen heel graag op de shortlist komen van internationale merken. Hierbij de uitnodiging aan die merken, daag ons uit en laat je verrassen.’

Zakaria Amlal, CEO racious: ‘In alles wat we doen, zijn we één met de klant’

Tekst BBP Media | Beeld Zuiver Beeld

 

Gas op digitalisering
Digitalisering is nu eenmaal booming en dat merkt gracious uiteraard ook volop. Amlal: ‘Alles en iedereen moet digitaliseren, van de bakker tot de multinational. Zeker in deze tijd van corona zie je dat merken gas geven op digitalisering maar ook hun positionering willen versterken. Hoe zorg ik als merk ervoor dat mijn dienstverlening op een andere manier goed en effectief aan de man wordt gebracht? Hoe pas ik mijn positionering aan? Dat is de cruciale vraag. Digitaal is als merk je bestaansrecht geworden, zo simpel is het.’

In die digitale vertaalslag kan gracious als geen ander een essentiële rol spelen. Het bureau creëert, bouwt en promoot, zoals zij het zelf graag zeggen, awesome brands. Amlal: ‘Wij creëren synergie tussen de verschillende disciplines, design, development en marketing. Aan het begrip full-service geven wij een eigen benadering. Natuurlijk prediken heel veel andere bureaus dat ook, maar wij staan echt naast de klant, we doen het samen. In alles wat we doen, zijn we één met de klant. We kijken naar hun status quo, doelstellingen en de bijbehorende KPI’s. Wat wil je als merk met ons bereiken? Als je dit goed doet ben je jaren partner van elkaar, want dat wordt gevoeld. Samen ervoor gaan. En soms lukt het niet, dan neem je afscheid van elkaar. Daar moet je ook eerlijk in zijn.’

Toptalent
Gracious werkt voor een groot en breed scala aan merken zoals Amac, ANWB, Bax Music, Hunkemöller, Staff Capital Groep, Karwei, Warmteservice en Staatsloterij. Alle facetten van marketingcommunicatie komen hierbij aan bod: loyaliteitsverbetering, digitale strategie, merkpositionering, design en creatieve merkcampagnes. En naast de reeds bestaande goed gevulde portfolio zit  er nog veel meer in de pijplijn. Meer en meer zijn het internationale merken die kiezen voor gracious, een belangrijke strategische pijler van de agency.

Vandaar ook een vestiging van gracious in Amsterdam. Amlal: ‘Je moet gewoon eerlijk zijn: Amsterdam is het internationale centrum van marketing, reclame en digitalisering. We moeten daar zitten om een flink deel van de taart te kunnen pakken, om mee te doen in de race voor grote internationale accounts. Bovendien is het aantrekken van creatief en strategisch toptalent in de hoofdstad gewoon makkelijker. We hebben inmiddels 10 fantastische mensen, onder meer vanuit internationale topmerken die vanwege de crisis moesten inkrimpen, kunnen aannemen die excelleren op het gebied van strategie, creatie, technologie en design. Samen met de vestiging in Den Haag komen we tot topproducties voor een groeiend aantal klanten. Het opmerkelijke is dat COVID-19 juist in die samenwerking als een accelerator heeft gewerkt. Onze knappe koppen en awesome brands weten elkaar snel en makkelijk digitaal te vinden en de samenwerking tussen beide vestigingen is werkelijk fenomenaal.’

Awesome brands: Imou en Vogel’s
De internationale ambitie van gracious werpt steeds meer vruchten af, want het bureau is voor Imou de lead agency voor de West-Europese markt. Imou is het consumentenmerk van Dahua Technology, wereldwijd een van de grootste end-to-end beveiligingsoplossingen, -systemen en -services. Het bedrijf heeft een breed assortiment aan smart home producten: van camera’s tot deursloten en sensoren. Kort geleden verwierf gracious bovendien het account van het Eindhovens familiebedrijf Vogel’s, internationaal groot in kwalitatief hoogwaardige tv-muursteunen waarvoor het momenteel een volledig strategisch digitaal plan en een redesign ontwikkelt.

Amlal: ‘We willen heel nadrukkelijk een speler zijn met een internationale footprint. Een netwerk dat relevant is op diverse plekken op de wereld, te beginnen in Nederland, België en later in andere delen van de wereld. We hoeven geen nieuwe Mediamonks of Dept te worden, maar we hebben internationaal bestaansrecht. Daarvan ben ik echt overtuigd. Door onze aanpak laten we zien dat we heel duidelijk toegevoegde waarde kunnen leveren. Met een no nonsens aanpak, slimme oplossingen, creatieve slagkracht, snel schakelen en met aantoonbare succesvolle output, ongeacht de locatie. Voor wie we graag zouden willen werken? Ik noem er een paar: Adidas, McDonald’s, Apple en Unilever. Wij kunnen hetzelfde leveren als de klassieke reclamebureaus of de grote full-service bureaus. Het grote verschil is dat wij het kunnen voor de helft van het budget. We hebben een geweldig netwerk van professionals die hun vak verstaan. En voor elke partij die zich nu aangesproken voelt zeg ik: daag ons uit en je zult versteld staan.’ 

Positionering
De actuele vraagstelling van marketeers spitst zich volgens Amlal toe op een nieuwe positionering van je merk, mede onder invloed van de digitalisering. ‘Je moet als merk relevant blijven, maar ook effectief. Marketeers zoeken daarin de balans. Je moet opvallen in de markt en tegelijkertijd je klanten binden. Stop dus nu energie en budget in een goede positionering. Wij kunnen marketeers daarbij helpen met online marketing strategen, developers, designers en conceptmakers. We willen echt meedenken en het merk sterker en awesome maken.’

Gracious is de laatste drie jaar nog sterker naar voren getreden en werkt nu harder dan ooit aan een imago van volwaardige digitale, strategische en creatieve partner. Amlal: ‘We hebben een ongelooflijk professioneel team en we hebben heel veel positieve mond-op-mond reclame. Doel is en blijft dat we ook op de shortlist komen van grote internationale merken. Laat mensen ons beoordelen op de output en onze digitale inzichten. In de tussentijd bouwen wij verder aan een mooi internationaal netwerk van 100 mensen en minstens zoveel mooie merken!’

 

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met gracious

 

 

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken