Nominaties PIM Marketing Literatuur Prijs 2022
- B2b
- 4 okt 2022 @ 11:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 okt 2022 @ 11:28
- Sjaak Hoogkamer
Tien boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2022. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
Vorig jaar wonnen Yousri Mandour, Dorien van der Heijden en Sven Turnhout met hun boek ‘De strategie van de kreeft’ deze prestigieuze marketingliteratuurprijs.
Dit zijn de tien nominaties voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 in alfabetische titelvolgorde:
• Branding, Andy Mosmans en Patrick van Thiel (Noordhoff)
• Demand-Driven Business Strategy, Cor Molenaar (Vakmedianet)
• Duurzaam online shoppen, Heleen Buldeo Rai (LannooCampus)
• Duwtje in de juiste richting, Joyce Croonen en Liza Luesink (Duwtje.com)
• Luisteren is Goud, Eric de Haan (Boom)
• Marketing Automation Untangled, Diederik Martens (Amazon)
• Online innovation, Gijs van Wulfen (BIS Publishers)
• Sterk Digitaal Merk, Ingmar de Lange (Van Duuren)
• Structuring for extreme revenue growth, Chris Out (Vakmedianet)
• The future of shopping, Jorg Snoeck en Pauline Neerman (Van Duuren)
Om voor een nominatie in aanmerking te komen, dient een boek te zijn uitgebracht in het Nederlandse taalgebied binnen de periode van september 2021 tot en met september 2022. Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Andere criteria zijn een impactvolle waarde voor het vak en praktische toepasbaarheid.
Zeer divers aanbod
Op het eerste gezicht is volgens PIM in het 18-jarig bestaan van de award ‘de selectie van de marketingboeken nog nooit zo divers geweest.’ Als we dieper inzoomen ziet de jury in het overgrote deel van de boeken dat versnelde digitalisering anno 2022 het belangrijkste thema is binnen het marketingvak.
Resultaat van de coronacrisis
Op de shortlist van dit jaar staan marketingboeken over growth hacking, online innovatie, e-commerce en digital branding. ‘We kunnen eigenlijk maar één conclusie trekken: dit is de oogst van de coronacrisis,’ concludeert Hans Molenaar, juryvoorzitter van de PIM Marketing Literatuur Prijs en directeur van Beeckestijn Business School. ‘De luiken gingen dicht, digitalisering versnelde en iedereen die ooit al eens een boek wilde schrijven, had daar mooi de tijd voor. Ik heb de afgelopen jaren, net als andere juryleden, veel contacten gehad met aankomende marketingauteurs.
Wij zijn als jury blij met de pakkende visies en observaties van alle auteurs. De shortlist 2022 is een mooie combinatie van nieuw en ervaren binnen het marketingvak geworden.
Corona heeft dus ook iets positiefs voortgebracht.’
24 november: vernieuwende inzichten en prijsuitreiking
Op donderdag 24 november presenteren de genomineerde auteurs hun boek tijdens het PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 evenement. In een kort tijdsbestek kan men vernieuwende inzichten opdoen en kennismaken met de auteurs. Aan het eind van de dag maakt de jury bekend wie de winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 is. Het interactieve evenement met kennissessies, prijsuitreiking en netwerkmomenten is van 15:45 uur tot 19:00 uur. Aanmelden kan via www.pimonline.nl/marketingliteratuurprijs
Jury PIM Marketing Literatuur Prijs 2022
Dit zijn de juryleden van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2022 in alfabetische volgorde van voornaam:
• Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM
• Brecht Janssen, senior adviseur LVWB Fundraising
• Dorien van der Heijden, adviseur en interim manager strategie en innovatie en winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2021
• Egbert Jan van Bel, auteur en adviseur
• Frank van Delft, directeur CIM7
• Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School (juryvoorzitter)
• Max Kohnstamm, beleidsmedewerker Life Skills
• Monique Brand Flu, programmamanager service development Buma/Stemra en adviseur customer excellence
• Ruud Frambach, hoogleraar marketing Vrije Universiteit Amsterdam
• Shira Winterkamp, partner Marketing Queens
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers