Goud bij Esprix 2014 voor Hi, Doritos en Volkswagen

  • Bureaus
  • 12 jun 2014 @ 23:05
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • AwardBekroningenCampagnes

Donderdagavond 12 juni woonden 300 vakmensen uit de marketing- en communicatiebranche de jaarlijkse uitreiking van de Esprix bij. De jury reikte driemaal goud, zevenmaal zilver en twintigmaal brons uit. De oogst van dit jaar, 30 bekroningen, vertegenwoordigt het beste werk van 2013. De presentatie van de avond lag in handen van 538’s Ruud de Wild.

Hi, het telefoonmerk van KPN. werd bekroond met een gouden onderscheiding voor de HI #MORECRAP FROM THE WEB campagne. Bureau FHV BBDO was verantwoordelijk voor de campagne. De jury was zeer onder de indruk: 'Indrukwekkende, prachtige campagne met gedurfde aanpak: in plaats van functionele kenmerken een hoofdrol te laten spelen,  koppelt Hi ‘crap’ aan het merk. De gedurfde aanpak sluit naadloos aan bij de merkstrategie van Hi. Relevant en verfrissend. Creatief is de campagne tot in de puntjes uitgewerkt. Dat Hi erin slaagt om in de belevingswereld van de jongeren te blijven en ze daarmee te activeren wordt klip en klaar door het behaalde resultaten. Met recht: Goud!', aldus de jury.

Ook Doritos van Pepsico Nederland met als bureaus Fitzroy en OMD won een gouden Esprix. De jury over Doritos Doritos Jacked (Stunt) Rijschool – Product launch (B) & FMCG (G): 'Sterke, relevante en impactvolle campagne onder lastige doelgroep. Echt crossmediaal, engaging, midden in de doelgroep en vet aangezet entertainment. Er zijn duidelijke keuzes gemaakt en deze zijn origineel en consistent doorvertaald naar relevante kanalen. Social en buzz is slim ingezet. De ambitieuze doelstellingen zijn overtroffen. Al met al een opvallende case waar de jury met plezier naar heeft gekeken.'

Over Volkswagen GTI Bannerbahn – Product launch (Z) & Durables (G), de camopagne werd gemaakt door ACHTUNG!, zei de jury: 'De creatieve manier van banneradvertentie wordt door alle juryleden gewaardeerd. Knap hoe de traditionele banners op een nieuwe wijze zijn ingevuld. Interactief en breed geteased. Sterk is de interactie met de doelgroep. Fascinerend hoe de fysieke en digitale wereld aan elkaar zijn gekoppeld. Een virtuele proefrit is geen vernieuwende strategie, maar de creatieve executie van de productie is dat wel. Het is gedurfd en onderscheidend. De samenwerking met de media zorgt voor een indrukwekkende hoeveelheid exposure middenin de doelgroep. De actiesite kent 107.000 unieke bezoekers. Knap! Al met al een mooie Gouden Esprix waard.'

De andere winnaars waren vanavond: 


ZILVER

Volkswagen GTI Bannerbahn
Pon’s Automobielhandel
ACHTUNG!
Categorie Product launch


Kijk kanker de wereld uit
Ditzo
ETCETERA, Red Urban, Creative Venue
Categorie Business to consumer

Onze helden zijn terug     
ING Nederland
JWT Amsterdam
Categorie Financial

The Worst Harlem Shake Ever                          
Parkinson Vereniging
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam
Categorie Not for profit

Draag je steentje bij tegen kinderkanker                    
Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa)
Goud Activatie
Categorie Not for profit

Je krijgt maar een kans voor een eerste indruk                                
Stichting Mijn Kind Online
Wefilm
Categorie Not for profit






















Help een kitten met een knitten
Dierenbescherming NHN
L.O.V.E.
Categorie Small budget


BRONS
Dentidrill
ixorg
GreyPossible
Categorie Product launch
                                                                                                          
Doritos Jacked (Stunt) Rijschool          
Pepsico Nederland
Fitzroy, OMD
Categorie Product launch            

Het geluid van Q-music                                      
Q-music Nederland
Delight Agency
Categorie Business to consumer
                                                            
Introductie Zo zijn wij / Stel samen                             
T-Mobile
ETCETERA, MediaCom
Categorie Telecom & utilities
Jij kan alles maken met keukenmini’s van Albert Heijn
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO, MEC, HazazaH, Nickelodeon, Insert Media, Kukeleku           
Categorie Retail






















Nationale Pechmonitor
Nationale-Nederlanden
Red Urban, Mindshare
Categorie Financial
                                              
Kijk kanker de wereld uit
Ditzo
ETCETERA, Red Urban, Creative Venue
Categorie Financial                                               
Vaarwater – Smart City, Smart Canals            
Waternet
Tam Tam, TNO
Categorie Not for profit

Hackers Tutorial                                                   
Digibewust / ECP
Wefilm
Categorie Not for profit

Hackers Tutorial                                                   
Digibewust / ECP
Wefilm
Categorie Business to consumer





















Het Alzheimer event                    
Alzheimer Nederland
N=5
Categorie Not for profit


Emma pleister
Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC
JWT Amsterdam   
Categorie Not for profit                            
Fuel Duel Challenge                                                        
Mercedes-Benz
N=5, MediaMonks, Corrino
Categorie Business to business






Eneco Windmolenbezorging
Eneco Retail
FHV BBDO, OMD                                     Categorie Business to business Express                                                                      
Eneco Holding
Guilty People
Categoriie Employee engagement & internal branding

Postbezorger. Deelvanmijnleven                                    PostNL Publicis
Categoriie Employee engagement & internal branding
Crisis Schmisis – 40 Dagen Vasten                              
Buutvrij for life
Buutvrij for life
Categorie Small budget

Je krijgt maar een kans voor een eerste indruk        
Stichting Mijn Kind Online
Wefilm
Categorie Small budget
















 #geslaagd
KPN Hi
Red Urban
Categorie Small budget                                                                


The Worst Harlem Shake Ever
Parkinson Vereniging
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam,
Categorie Small budget


 

In de printeditie van MarketingTribune die dinsdag verschijnt staan alle Esprix-winnende cases met toelichting. 


Bij de ontvangst werden de bezoekers van de Esprix verwelkomd met pianospel




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken