Goud bij Esprix 2014 voor Hi, Doritos en Volkswagen
- Bureaus
- 12 jun 2014 @ 23:05
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- AwardBekroningenCampagnes
- 12 jun 2014 @ 23:05
- Redactie MarketingTribune
Donderdagavond 12 juni woonden 300 vakmensen uit de marketing- en communicatiebranche de jaarlijkse uitreiking van de Esprix bij. De jury reikte driemaal goud, zevenmaal zilver en twintigmaal brons uit. De oogst van dit jaar, 30 bekroningen, vertegenwoordigt het beste werk van 2013. De presentatie van de avond lag in handen van 538’s Ruud de Wild.
Hi, het telefoonmerk van KPN. werd bekroond met een gouden onderscheiding voor de HI #MORECRAP FROM THE WEB campagne. Bureau FHV BBDO was verantwoordelijk voor de campagne. De jury was zeer onder de indruk: 'Indrukwekkende, prachtige campagne met gedurfde aanpak: in plaats van functionele kenmerken een hoofdrol te laten spelen, koppelt Hi ‘crap’ aan het merk. De gedurfde aanpak sluit naadloos aan bij de merkstrategie van Hi. Relevant en verfrissend. Creatief is de campagne tot in de puntjes uitgewerkt. Dat Hi erin slaagt om in de belevingswereld van de jongeren te blijven en ze daarmee te activeren wordt klip en klaar door het behaalde resultaten. Met recht: Goud!', aldus de jury.
Ook Doritos van Pepsico Nederland met als bureaus Fitzroy en OMD won een gouden Esprix. De jury over Doritos Doritos Jacked (Stunt) Rijschool – Product launch (B) & FMCG (G): 'Sterke, relevante en impactvolle campagne onder lastige doelgroep. Echt crossmediaal, engaging, midden in de doelgroep en vet aangezet entertainment. Er zijn duidelijke keuzes gemaakt en deze zijn origineel en consistent doorvertaald naar relevante kanalen. Social en buzz is slim ingezet. De ambitieuze doelstellingen zijn overtroffen. Al met al een opvallende case waar de jury met plezier naar heeft gekeken.'
Over Volkswagen GTI Bannerbahn – Product launch (Z) & Durables (G), de camopagne werd gemaakt door ACHTUNG!, zei de jury: 'De creatieve manier van banneradvertentie wordt door alle juryleden gewaardeerd. Knap hoe de traditionele banners op een nieuwe wijze zijn ingevuld. Interactief en breed geteased. Sterk is de interactie met de doelgroep. Fascinerend hoe de fysieke en digitale wereld aan elkaar zijn gekoppeld. Een virtuele proefrit is geen vernieuwende strategie, maar de creatieve executie van de productie is dat wel. Het is gedurfd en onderscheidend. De samenwerking met de media zorgt voor een indrukwekkende hoeveelheid exposure middenin de doelgroep. De actiesite kent 107.000 unieke bezoekers. Knap! Al met al een mooie Gouden Esprix waard.'
De andere winnaars waren vanavond:
Volkswagen GTI Bannerbahn
Pon’s Automobielhandel
ACHTUNG!
Categorie Product launch
Kijk kanker de wereld uit
Ditzo
ETCETERA, Red Urban, Creative Venue
Categorie Business to consumer
Onze helden zijn terug
ING Nederland
JWT Amsterdam
Categorie Financial
The Worst Harlem Shake Ever
Parkinson Vereniging
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam
Categorie Not for profit
Draag je steentje bij tegen kinderkanker
Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa)
Goud Activatie
Categorie Not for profit
Je krijgt maar een kans voor een eerste indruk
Stichting Mijn Kind Online
Wefilm
Categorie Not for profit
Help een kitten met een knitten
Dierenbescherming NHN
L.O.V.E.
Categorie Small budget
BRONS
Dentidrill
ixorg
GreyPossible
Categorie Product launch
Doritos Jacked (Stunt) Rijschool
Pepsico Nederland
Fitzroy, OMD
Categorie Product launch
Het geluid van Q-music
Q-music Nederland
Delight Agency
Categorie Business to consumer
Introductie Zo zijn wij / Stel samen
T-Mobile
ETCETERA, MediaCom
Categorie Telecom & utilities
Jij kan alles maken met keukenmini’s van Albert Heijn
Albert Heijn
TBWA\NEBOKO, MEC, HazazaH, Nickelodeon, Insert Media, Kukeleku
Categorie Retail
Nationale Pechmonitor
Nationale-Nederlanden
Red Urban, Mindshare
Categorie Financial
Kijk kanker de wereld uit
Ditzo
ETCETERA, Red Urban, Creative Venue
Categorie Financial
Vaarwater – Smart City, Smart Canals
Waternet
Tam Tam, TNO
Categorie Not for profit
Hackers Tutorial
Digibewust / ECP
Wefilm
Categorie Not for profit
Hackers Tutorial
Digibewust / ECP
Wefilm
Categorie Business to consumer
Het Alzheimer event
Alzheimer Nederland
N=5
Categorie Not for profit
Emma pleister
Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC
JWT Amsterdam
Categorie Not for profit
Fuel Duel Challenge
Mercedes-Benz
N=5, MediaMonks, Corrino
Categorie Business to business
Eneco Windmolenbezorging
Eneco Retail
FHV BBDO, OMD
Categorie Business to business
Express
Eneco Holding
Guilty People
Categoriie Employee engagement & internal branding
Postbezorger. Deelvanmijnleven
PostNL
Publicis
Categoriie Employee engagement & internal branding
Crisis Schmisis – 40 Dagen Vasten
Buutvrij for life
Buutvrij for life
Categorie Small budget
Je krijgt maar een kans voor een eerste indruk
Stichting Mijn Kind Online
Wefilm
Categorie Small budget
#geslaagd
KPN Hi
Red Urban
Categorie Small budget
The Worst Harlem Shake Ever
Parkinson Vereniging
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam,
Categorie Small budget
In de printeditie van MarketingTribune die dinsdag verschijnt staan alle Esprix-winnende cases met toelichting.
Bij de ontvangst werden de bezoekers van de Esprix verwelkomd met pianospel
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Seneda wint Gouden Zaag 202411-12-2024
- Nieuwe campagne FinancieringsGids... 11-12-2024
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat... 11-12-2024
- Dentsu Creative geeft Alexa... 10-12-2024
- Volhouden-campagne: Bob wordt Top10-12-2024
- Esprix: Menheere nieuwe... 10-12-2024