[Interview] Achmed Awad over reclameplatform The Next Ad

[Interview] Achmed Awad over reclameplatform The Next Ad
  • Bureaus
  • 14 jan 2016 @ 00:08
  • 15757 x gelezen
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • Online advertisingSocial media

Na amper een jaar ontvangt TNA al de erkenning van zijn meest belangrijke partner, Facebook. The Next Ad mag zich voortaan Facebook Marketing Partner noemen met zijn Ad Technologie. Wij spreken de oprichter Achmed Awad.

Achmed, kun je The Next Ad introduceren en de relatie met Media Injection toelichten? Wie zijn jullie, en wat doen jullie?

The Next Ad is een Facebook & Instagram advertentieplatform waarmee marketeers dankzij investeringsalgoritmen automatisch campagnes kunnen laten optimaliseren. We vonden het eigenlijk ironisch dat in de marketing men altijd sprak over ‘spend’ terwijl het eigenlijk ‘invest’ moet zijn! TNA is geboren uit Media Injection omdat we als social media management platform al veel met organische content op social media deden en paid content daarmee in het verlengde lag.

Na amper een jaar mag TNA zich Facebook Marketing Partner noemen. Had je dit verwacht? Wat houdt het precies in om Facebook Marketing Partner te zijn?

Ja en nee! Facebook stelt hier strenge eisen aan. Dus ondanks dat we een goede relatie hadden, moest er heel hard gewerkt worden om het voor elkaar te krijgen. Facebook Marketing Partners zijn zowel qua technologie en kennis ‘best in class’. Wij proberen onze klanten dus net zo goed, al dan niet beter dan Facebook zelf, te helpen met hun advertentiecampagnes. Facebook heeft zelf beperkte capaciteit en zet daarom een selectie partners in om het succes van Facebook verder uit te breiden.

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken