[Interview] Achmed Awad over reclameplatform The Next Ad
- Bureaus
- 14 jan 2016 @ 00:08
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - Online advertisingSocial media
- 14 jan 2016 @ 00:08
- Dewi Smeenk
Na amper een jaar ontvangt TNA al de erkenning van zijn meest belangrijke partner, Facebook. The Next Ad mag zich voortaan Facebook Marketing Partner noemen met zijn Ad Technologie. Wij spreken de oprichter Achmed Awad.
Achmed, kun je The Next Ad introduceren en de relatie met Media Injection toelichten? Wie zijn jullie, en wat doen jullie?
The Next Ad is een Facebook & Instagram advertentieplatform waarmee marketeers dankzij investeringsalgoritmen automatisch campagnes kunnen laten optimaliseren. We vonden het eigenlijk ironisch dat in de marketing men altijd sprak over ‘spend’ terwijl het eigenlijk ‘invest’ moet zijn! TNA is geboren uit Media Injection omdat we als social media management platform al veel met organische content op social media deden en paid content daarmee in het verlengde lag.
Na amper een jaar mag TNA zich Facebook Marketing Partner noemen. Had je dit verwacht? Wat houdt het precies in om Facebook Marketing Partner te zijn?
Ja en nee! Facebook stelt hier strenge eisen aan. Dus ondanks dat we een goede relatie hadden, moest er heel hard gewerkt worden om het voor elkaar te krijgen. Facebook Marketing Partners zijn zowel qua technologie en kennis ‘best in class’. Wij proberen onze klanten dus net zo goed, al dan niet beter dan Facebook zelf, te helpen met hun advertentiecampagnes. Facebook heeft zelf beperkte capaciteit en zet daarom een selectie partners in om het succes van Facebook verder uit te breiden.
</p> <div> <p><strong>Aan welke criteria en voorwaarden moet je voldoen om deze titel te bemachtigen, en te behouden?</strong></p> </div> <div> <p>Dit varieert van tijd tot tijd en de exacte inhoud kan ik niet delen. Waar je wel aan kunt denken, is dat er een bewijs moet zijn dat je het goed doet en dat is in de vorm van referenties van klanten en in de vorm van het totale marketingbudget wat er door ons platform beheerd wordt. Beide moeten aanzienlijk zijn om de titel te bemachtigen.</p> <p><strong>Wie beoordeelt dit? Hoe kun je genomineerd worden als Facebook Marketing Partner?</strong></p> </div> <div> <p>Facebook heeft hier in zowel Europa als in de VS een partnerteam voor. Gedurende het traject bouw je een relatie met dit team op, waarbij zowel feedback gegeven wordt als je voortgang besproken wordt.</p> <p><strong>TNA is Facebook Marketing Partner met zijn Ad Technologie. Hoe werkt jullie Ad Technologie?</strong></p> </div> <div> <p>Met TNA kun je al je Facebook & Instagram advertentiecampagnes publiceren en beheren. Naast allerlei handige tools om je campagnes sneller en beter te kunnen maken is ons paradepaardje wat wij ‘Hyper Optimisation’ noemen. Dit is onze investeringstechnologie die continue tijdens een campagne beoordeelt welke doelgroep, welk segment en welke advertenties het beste werkt en net als op de beurs het geld naar de best presterende ‘aandelen’ schuift. Hiermee halen we gemiddeld meer dan 25% beter rendement.</p> </div> <div> <p><strong>Hoe zal social advertising zich verder ontwikkelen? Voorbeelden?</strong></p> </div> <div> <p>We kijken heel erg uit naar 2016 omdat in dat jaar Facebook’s nieuwe platform Atlas zich naar alle waarschijnlijkheid verder zal ontpoppen. Met Atlas kun je niet alleen op Facebook adverteren maar bijvoorbeeld ook op <strong><a data-cke-saved-href='http://nu.nl/' href='http://nu.nl/' target='_blank'>Nu.nl</a></strong>,<strong> </strong>met alle data en mogelijkheden van Facebook. Dit is dan echt een reuzesprong vooruit op wat er nu kan met bijvoorbeeld traditionele display tools zoals Double Click. Dat gaat volgens ons de markt enorm opschudden.</p> <p><strong>Eigenlijk is The Next Ad pas een startup. Wat kunnen we in de nabije toekomst nog meer van jullie verwachten? Wat zijn je ambities voor TNA? </strong></p> </div> <div> <p>We zijn het afgelopen jaar ontzettend gegroeid. In de laatste maanden hebben we meer dan 500 Nederlandse en Belgische klanten mogen verwelkomen. We willen vooral deze groep heel erg goed kunnen bedienen en dan in de loop van 2016 verder groeien. In de loop van volgend jaar zullen ook gaan kijken naar nieuwe innovaties samen met Facebook, Instagram en Atlas en naar verdere groei over de grens.</p> <p><strong><a data-cke-saved-href='http://www.thenextad.com/?gclid=Cj0KEQiA496zBRDoi5OY3p2xmaUBEiQArLNnK0kjR5efSzfIwsc74_sVisZBe-50B9bXTa2OLM9zAcEaAmPT8P8HAQ' href='http://www.thenextad.com/?gclid=Cj0KEQiA496zBRDoi5OY3p2xmaUBEiQArLNnK0kjR5efSzfIwsc74_sVisZBe-50B9bXTa2OLM9zAcEaAmPT8P8HAQ' target='_blank'>www.thenextad.com</a><br/> <a data-cke-saved-href='http://mediainjection.com/' href='http://mediainjection.com/' target='_blank'>www.mediainjection.com</a></strong></p> </div>
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Van Geloven kiest Joe Public als nieuw bureau
- OK Creative Agency lanceert €30K-startuppitch
- Gardeners lanceert Impact hub voor merken
Laatste Nieuws
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

