Publicis One en Abarth creeren lichtgevende Abarth Scorpion Skin voor KWF

  • Bureaus
  • 4 jul 2018 @ 09:46
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Creatie

Automerk Abarth is herkenbaar aan de schorpioen in het logo. Een schorpioen vervelt gemiddeld 16 keer in zijn leven vervelt en zijn huid geeft licht in het donker. Publicis One (Leo Burnett, Starcom & MSL) bedacht een manier om deze kenmerken in de auto tot leven te brengen, in een speciale editie – de Abarth ‘Scorpion Skin’.

De lak van de Scorpion Skin is verrijkt met de lichtgevende kenmerken van schorpioenenhuid en geeft licht in het donker. De auto is ontworpen met illustraties gebaseerd op de geschiedenis van Abarth door de Nederlandse kunstenaar Pablo Lücker. Tijdens een veiling wordt deze speciale editie Abarth geveild, waarbij alle winst naar de KWF Kankerbestrijding gaat.

Gif

Momenteel lopen er diverse klinische studies om te kijken of het gif van de schorpioen gebruikt kan worden voor de bestrijding van kanker. De oprichter van Abarth, Carlo Abarth, is in 1979 aan de gevolgen van deze ziekte overleden. Genoeg reden om deze limited edition te veilen ten gunste van KWF.

De veiling is een besloten evenement. Geïnteresseerden kunnen zich via de website van Abarth (www.abarth.nl/scorpion-skin) aanmelden voor updates over Abarth, Scorpion Skin en de veiling.

‘We dragen de speciale Scorpion Skin-editie op aan de oprichter, Carlo Abarth’, vertelt Robbert van den Heuvel, Communication Manager Abarth. ‘Met deze auto brengen we de oorsprong van Abarth, zijn sterrenbeeld de schorpioen, op een nieuwe manier tot leven. Van ieder moertje tot aan iedere penseelstreek van Pablo ademt deze Scorpion Skin precies uit waar Abarth voor staat. We hebben met veel plezier en toewijding aan dit bijzondere kunstproject gewerkt en hopelijk is dat terug te zien in de opbrengst van de auto. Hoe meer deze oplevert, des te meer we kunnen schenken aan het KWF.’

Credits

Client: Abarth / Fiat Chrysler Automobiles (FCA)

Campaign: Scorpion Skin Edition

Agency: Publicis One, Amsterdam (Leo Burnett, MSL, Starcom)

Creative Directors: Mischa Schreuder, Ramon Stalenhoef

Copywriter: Daniel Ashkol

Art Director: Jonathan van Loon

Designer/photographer: Dave Fransen

Producer: Joost Steinhoff

Director: Jonathan Bleeker, Bart Breugem

Production: newbreed.amsterdam

Edit: Jonathan Bleeker, Bart Breugem

D.O.P.: Jonathan Weyland

Sound Design: Bertus Pelser at Amp.Amsterdam

Post production: Lamine Ndiaye, Tim Smit

Account Director: Vanessa Snoeij, Alice Brevoord

PR: Marlot Langendonk

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken