Voedingscentrum en Kindvall komen met meest verse campagne ooit
- Bureaus
- 13 feb 2019 @ 23:12
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FoodStorytellingCommercialsCampagnes
- 13 feb 2019 @ 23:12
- Jeroen Mirck
Het Voedingscentrum heeft een bewustwordingscampagne gelanceerd over de vermoedelijk kankerverwekkende stof acrylamide. De campagne ‘Bak Goed, bak goudgeel’ is bedacht en begeleid door Kindvall uit Rotterdam.
De campagne is gericht op thuisbakkers en eters van gebakken aardappeltjes en andere zetmeelrijke producten. Die bak je het liefst goudgeel en niet te donker of met een zwarte rand. De online commercials worden vanaf 7 februari ingezet, ondersteund in print en branded content in samenwerking met De Persgroep.
De doelgroep bekend maken met de risico’s van te bruin bakken van aardappelen waarbij de vermoedelijk kankerverwekkende stof acrylamide vrijkomt, is de kerndoelstelling van het Voedingscentrum. En natuurlijk handvatten aanreiken over hoe dan wél goed te bakken.
Positieve boodschap
'We hebben bij de pitch gekozen voor een aanpak, toon en vorm waarbij we een - voor veel consumenten geheel nieuwe - boodschap positief brengen en toch het risico benoemen', zo laat het Voedingscentrum weten. 'Met "Bak goed, bak goudgeel" introduceren we een gewenste standaard waar we gelijk handelingsperspectief aan kunnen verbinden: niet te heet bakken, regelmatig keren en op tijd van het vuur halen.'
Het concept van Kindvall volgt de aardappeltjes die als verschillende gedaantes in een snappy beeldverhaal van de pan naar het bord gaan. Het bureau koos voor de vorm ‘crafted animation’ en vond daarvoor de beste partner in het Rotterdamse Studio Mals, dat voor de unieke modellen, regie en film tekende.
'Een campagne als de perfecte maaltijd: lekker, goeie bite, voedzaam, niet te zwaar op de maag', zo omschrijft Kindvall de campagne.
Aan de briefing lag uitgebreid research ten grondslag waaruit bleek dat van alle thuisbereide zetmeelrijke producten de gebakken aardappel op één staat. Meteen ook een spoiler: 'Een vervolg over friet en tosti’s is niet ondenkbaar...'
Credits
Opdrachtgever: Voedingscentrum
Strategie, concept, creative direction: Kindvall
Craft en regie: Studio Mals
Productie / agent: Shop Around
Media: Initiative en MBWW
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- kankerverwekkend
- acrylamide
- goudgeel
- Voedingscentrum
- gezondheid
- health
- campagne
- eten
- bakken
- commercial
- food
- Kindvall
- vers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing