Voedingscentrum en Kindvall komen met meest verse campagne ooit

Voedingscentrum en Kindvall komen met meest verse campagne ooit
  • Bureaus
  • 13 feb 2019 @ 23:12
  • 11277 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • FoodStorytellingCommercialsCampagnes

Het Voedingscentrum heeft een bewustwordingscampagne gelanceerd over de vermoedelijk kankerverwekkende stof acrylamide. De campagne ‘Bak Goed, bak goudgeel’ is bedacht en begeleid door Kindvall uit Rotterdam.

De campagne is gericht op thuisbakkers en eters van gebakken aardappeltjes en andere zetmeelrijke producten. Die bak je het liefst goudgeel en niet te donker of met een zwarte rand. De online commercials worden vanaf 7 februari ingezet, ondersteund in print en branded content in samenwerking met De Persgroep.

De doelgroep bekend maken met de risico’s van te bruin bakken van aardappelen waarbij de vermoedelijk kankerverwekkende stof acrylamide vrijkomt, is de kerndoelstelling van het Voedingscentrum. En natuurlijk handvatten aanreiken over hoe dan wél goed te bakken.

Positieve boodschap

'We hebben bij de pitch gekozen voor een aanpak, toon en vorm waarbij we een - voor veel consumenten geheel nieuwe - boodschap positief brengen en toch het risico benoemen', zo laat het Voedingscentrum weten. 'Met "Bak goed, bak goudgeel" introduceren we een gewenste standaard waar we gelijk handelingsperspectief aan kunnen verbinden: niet te heet bakken, regelmatig keren en op tijd van het vuur halen.'

Het concept van Kindvall volgt de aardappeltjes die als verschillende gedaantes in een snappy beeldverhaal van de pan naar het bord gaan. Het bureau koos voor de vorm ‘crafted animation’ en vond daarvoor de beste partner in het Rotterdamse Studio Mals, dat voor de unieke modellen, regie en film tekende.

'Een campagne als de perfecte maaltijd: lekker, goeie bite, voedzaam, niet te zwaar op de maag', zo omschrijft Kindvall de campagne.

Aan de briefing lag uitgebreid research ten grondslag waaruit bleek dat van alle thuisbereide zetmeelrijke producten de gebakken aardappel op één staat. Meteen ook een spoiler: 'Een vervolg over friet en tosti’s is niet ondenkbaar...'

Credits

Opdrachtgever: Voedingscentrum

Strategie, concept, creative direction: Kindvall

Craft en regie: Studio Mals

Productie / agent: Shop Around

Media: Initiative en MBWW



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken