Alpine Hearing lanceert campagne tijdens ADE
- Bureaus
- 4 okt 2019 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesEvenementCommunicatieEntertainment
- 4 okt 2019 @ 09:50
- Lucas Boon
In aanloop naar het Amsterdam Dance Event (16-20 oktober) lanceert Alpine Hearing samen met dj Sam Feldt en platenlabel Spinnin' Records de internationale campagne 'Love the music. Protect your ears.'
De campagne moet de ruim 400.000 bezoekers die op het muziekevenement afkomen en andere danceliefhebbers wereldwijd bewust maken van de noodzaak van gehoorbescherming.
Meer dan de helft van de Nederlanders heeft weleens gehoorklachten na bezoek aan een festival of concert, blijkt uit onderzoek dat The Choice uitvoerde in opdracht van Alpine. In het onderzoeksrapport noemde een KNO-arts het aantal jonge mensen met gehoorschade 'schrikbarend hoog'.
De campagne wordt onder meer verspreid via de online kanalen van de initiatiefnemers. Arthur van Keeken (CEO van Alpine): 'Door allemaal ons internationale bereik in te zetten, moet het lukken om danceliefhebbers op wereldschaal bewust te maken van de gevolgen van gehoorschade en ze te stimuleren om gehoorbescherming te dragen.'
De Nederlandse dj Sam Feldt is ambassadeur van de campagne. Hij zegt: 'Ik vind het belangrijk dat mensen niet alleen vandaag en tijdens ADE, maar ook over tien of twintig jaar van mijn muziek kunnen genieten. Met goede gehoorbescherming zorg je niet alleen goed voor je oren, je ervaart de muziek ook veel beter.'
De campagne is vandaag van start gegaan en is ook zichtbaar tijdens ADE.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers