Alpine Hearing lanceert campagne tijdens ADE

Alpine Hearing lanceert campagne tijdens ADE
  • Bureaus
  • 4 okt 2019 @ 09:50
  • 12689 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesEvenementCommunicatieEntertainment

In aanloop naar het Amsterdam Dance Event (16-20 oktober) lanceert Alpine Hearing samen met dj Sam Feldt en platenlabel Spinnin' Records de internationale campagne 'Love the music. Protect your ears.'

De campagne moet de ruim 400.000 bezoekers die op het muziekevenement afkomen en andere danceliefhebbers wereldwijd bewust maken van de noodzaak van gehoorbescherming.

Meer dan de helft van de Nederlanders heeft weleens gehoorklachten na bezoek aan een festival of concert, blijkt uit onderzoek dat The Choice uitvoerde in opdracht van Alpine. In het onderzoeksrapport noemde een KNO-arts het aantal jonge mensen met gehoorschade 'schrikbarend hoog'.

De campagne wordt onder meer verspreid via de online kanalen van de initiatiefnemers. Arthur van Keeken (CEO van Alpine): 'Door allemaal ons internationale bereik in te zetten, moet het lukken om danceliefhebbers op wereldschaal bewust te maken van de gevolgen van gehoorschade en ze te stimuleren om gehoorbescherming te dragen.'

De Nederlandse dj Sam Feldt is ambassadeur van de campagne. Hij zegt: 'Ik vind het belangrijk dat mensen niet alleen vandaag en tijdens ADE, maar ook over tien of twintig jaar van mijn muziek kunnen genieten. Met goede gehoorbescherming zorg je niet alleen goed voor je oren, je ervaart de muziek ook veel beter.'

De campagne is vandaag van start gegaan en is ook zichtbaar tijdens ADE.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken