Alpine Hearing lanceert campagne tijdens ADE
- Bureaus
- 4 okt 2019 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesEvenementCommunicatieEntertainment
- 4 okt 2019 @ 09:50
- Lucas Boon
In aanloop naar het Amsterdam Dance Event (16-20 oktober) lanceert Alpine Hearing samen met dj Sam Feldt en platenlabel Spinnin' Records de internationale campagne 'Love the music. Protect your ears.'
De campagne moet de ruim 400.000 bezoekers die op het muziekevenement afkomen en andere danceliefhebbers wereldwijd bewust maken van de noodzaak van gehoorbescherming.
Meer dan de helft van de Nederlanders heeft weleens gehoorklachten na bezoek aan een festival of concert, blijkt uit onderzoek dat The Choice uitvoerde in opdracht van Alpine. In het onderzoeksrapport noemde een KNO-arts het aantal jonge mensen met gehoorschade 'schrikbarend hoog'.
De campagne wordt onder meer verspreid via de online kanalen van de initiatiefnemers. Arthur van Keeken (CEO van Alpine): 'Door allemaal ons internationale bereik in te zetten, moet het lukken om danceliefhebbers op wereldschaal bewust te maken van de gevolgen van gehoorschade en ze te stimuleren om gehoorbescherming te dragen.'
De Nederlandse dj Sam Feldt is ambassadeur van de campagne. Hij zegt: 'Ik vind het belangrijk dat mensen niet alleen vandaag en tijdens ADE, maar ook over tien of twintig jaar van mijn muziek kunnen genieten. Met goede gehoorbescherming zorg je niet alleen goed voor je oren, je ervaart de muziek ook veel beter.'
De campagne is vandaag van start gegaan en is ook zichtbaar tijdens ADE.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

