Alpine Hearing lanceert campagne tijdens ADE
- Bureaus
- 4 okt 2019 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesEvenementCommunicatieEntertainment
- 4 okt 2019 @ 09:50
- Lucas Boon
In aanloop naar het Amsterdam Dance Event (16-20 oktober) lanceert Alpine Hearing samen met dj Sam Feldt en platenlabel Spinnin' Records de internationale campagne 'Love the music. Protect your ears.'
De campagne moet de ruim 400.000 bezoekers die op het muziekevenement afkomen en andere danceliefhebbers wereldwijd bewust maken van de noodzaak van gehoorbescherming.
Meer dan de helft van de Nederlanders heeft weleens gehoorklachten na bezoek aan een festival of concert, blijkt uit onderzoek dat The Choice uitvoerde in opdracht van Alpine. In het onderzoeksrapport noemde een KNO-arts het aantal jonge mensen met gehoorschade 'schrikbarend hoog'.
De campagne wordt onder meer verspreid via de online kanalen van de initiatiefnemers. Arthur van Keeken (CEO van Alpine): 'Door allemaal ons internationale bereik in te zetten, moet het lukken om danceliefhebbers op wereldschaal bewust te maken van de gevolgen van gehoorschade en ze te stimuleren om gehoorbescherming te dragen.'
De Nederlandse dj Sam Feldt is ambassadeur van de campagne. Hij zegt: 'Ik vind het belangrijk dat mensen niet alleen vandaag en tijdens ADE, maar ook over tien of twintig jaar van mijn muziek kunnen genieten. Met goede gehoorbescherming zorg je niet alleen goed voor je oren, je ervaart de muziek ook veel beter.'
De campagne is vandaag van start gegaan en is ook zichtbaar tijdens ADE.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management