Usain Bolt nieuw gezicht Allianz Direct
- Bureaus
- 27 jan 2020 @ 09:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - SportCommercialsCampagnes
- 27 jan 2020 @ 09:28
- Lucas Boon
Online verzekeraar Allianz Direct (voorheen Allsecur) start vandaag met een nieuwe Europese reclamecampagne waarin Olympisch legende Usain Bolt de hoofdrol speelt. Verantwoordelijk bureau is Alfred International uit Amsterdam.
Nadat Allianz Direct na zeven jaar afscheid nam van de broertjes Coronel, mag nu Usain Bolt zich boegbeeld van het verzekeringsmerk noemen. In de nieuwe campagne wordt de snelheid waarmee een autoverzekering kan worden vergeleken en afgesloten onderstreept. Doel is om het internationale karakter van het verzekeringsmerk te benadrukken en zich breder te profileren dan alleen autoverzekeringen. De samenwerking met 'the fastest man alive' sluit daarnaast aan bij de rol van moederbedrijf Allianz als wereldwijde verzekeringspartner van de Olympische en Paralympische beweging in 2021.
In oktober 2019 zijn twee van de vier online merken van Allianz (Allsecur in Nederland en Duitsland) samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel: Allianz Direct. In 2020 volgen ook Italië (Genialloyd) en Spanje (Fénix Directo). De toevoeging 'Direct' moet duidelijk maken dat mobiel en digitaal bij de verzekeraar voorop staan.
Bart Schlatmann, CEO van Allianz Direct, laat weten: 'Usain Bolt staat voor snelheid, professionaliteit, hard werken, innovatie en is de belichaming van de moderne digitale mens. Zo laten we ons leiden door de wensen van de klant en kun je bij ons online op een snelle, toegankelijke en persoonlijke manier een product afsluiten. Dit moet tegenwoordig makkelijk en snel gaan. Wij begrijpen dat klanten liever tijd besteden aan andere dingen. Allianz Direct wil hierin ondersteunen: op het moment dat je een auto koopt wil je ook zo snel mogelijk een autoverzekering afsluiten. Daarom bieden we in twintig seconden een online premie en kun je direct de autoverzekering afsluiten en online beheren.'
Jeroen van de Sande, creatief directeur van Alfred, voegt toe: 'Allianz Direct is het snelle broertje van de Duitse verzekeringsgigant Allianz, het is de uitdaging om dát de consument duidelijk te maken. Voor Nederland niet zo’n punt, omdat moedermerk Allianz hier niet zo dominant is, maar in Duitsland en Italië ligt dat anders. We spelen met de merkcampagne in op de groep tot een jaar of 45 die de wereld aan de voeten heeft en alles uit het leven wil halen. In Usain Bolt vonden we een internationaal icoon die, sinds hij zijn spikes aan de wilgen heeft gehangen, eindelijk tijd heeft voor nieuwe life goals. En het mooie is, als snelste man op aarde sluit hij naadloos aan op de propositie van Allianz Direct.’
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
- Nieuwe campagne Wingman Condoms... 27-11-2025
- Gardeners lanceert Impact hub voor... 27-11-2025
- WPP opent duurzame mediacampus in... 26-11-2025
- AI wekt stem Harry Mulisch tot leven26-11-2025
- Opvallers over festivalmarketing... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

