Shorts for Brands: korte speelfilms voor merken
- Content
- 10 dec 2018 @ 11:13
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - NieuwkomersMakersContent
- 10 dec 2018 @ 11:13
- Lucas Boon
Jeroen Leinders en Quirijn Dalen Meurs lanceren Shorts for Brands, ofwel korte speelfilms voor merken. Het duo introduceert hiermee naar eigen zeggen een nieuwe categorie binnen het medialandschap.
'Shorts' zijn speelfilms met een lengte tussen de 8 en 15 minuten, met een geschreven script en duidelijk plot. Dat kan actie of drama zijn maar ook comedy of een documentaire. 'En dat voor een budget waar de gemiddelde commercial niet aan kan tippen.’
Shorts for Brands is een initiatief Jeroen Leinders (schrijver, film director) en Quirijn Dalen Meurs (FilmInsite), beiden ervaren in zowel de film- als reclamewereld. Vanuit de visie dat identificatie en verbinding de belangrijkste pijlers zijn waarop een verhaal en dus een boodschap beklijft, bedachten zij Shorts for Brands. Ze willen daarmee de sterke punten van de filmwereld toegankelijk voor marketeers maken.
Cast Away
Dalen Meurs laat weten: 'Shorts for Brands speelt in op de toenemende vraag naar AV-content en biedt daarbij een oplossing voor het online bouwen aan merkwaarde.' Leinders vult aan: 'Met een korte speelfilm bouw je op een oprechte manier een band op met de kijker en creëer je een schat aan merkbeleving. Iedereen herinnert zich nog wel de speelfilm Cast Away. De likeability en preferred position van Fedex zijn door die film enorm gestegen. In het huidige medialandschap kunnen we dat met korte speelfilms voor elk merk beschikbaar maken.'
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- Grohe viert 50 jaar in Nederland met focus op innovatie en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
Laatste Nieuws
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes