Shorts for Brands: korte speelfilms voor merken

Shorts for Brands: korte speelfilms voor merken
  • Content
  • 10 dec 2018 @ 11:13
  • 11099 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • NieuwkomersMakersContent

Jeroen Leinders en Quirijn Dalen Meurs lanceren Shorts for Brands, ofwel korte speelfilms voor merken. Het duo introduceert hiermee naar eigen zeggen een nieuwe categorie binnen het medialandschap.

'Shorts' zijn speelfilms met een lengte tussen de 8 en 15 minuten, met een geschreven script en duidelijk plot. Dat kan actie of drama zijn maar ook comedy of een documentaire. 'En dat voor een budget waar de gemiddelde commercial niet aan kan tippen.’

Shorts for Brands is een initiatief Jeroen Leinders (schrijver, film director) en Quirijn Dalen Meurs (FilmInsite), beiden ervaren in zowel de film- als reclamewereld. Vanuit de visie dat identificatie en verbinding de belangrijkste pijlers zijn waarop een verhaal en dus een boodschap beklijft, bedachten zij Shorts for Brands. Ze willen daarmee de sterke punten van de filmwereld toegankelijk voor marketeers maken.

Cast Away

Dalen Meurs laat weten: 'Shorts for Brands speelt in op de toenemende vraag naar AV-content en biedt daarbij een oplossing voor het online bouwen aan merkwaarde.' Leinders vult aan: 'Met een korte speelfilm bouw je op een oprechte manier een band op met de kijker en creëer je een schat aan merkbeleving. Iedereen herinnert zich nog wel de speelfilm Cast Away. De likeability en preferred position van Fedex zijn door die film enorm gestegen. In het huidige medialandschap kunnen we dat met korte speelfilms voor elk merk beschikbaar maken.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken