Dichtbundel over contentmarketing om sector spiegel voor te houden
- 23 nov 2021 @ 09:11
- Ryan Baij
Communicatiedeskundige Aaron Mirck komt met de dichtbundel ‘Dit algoritme deugt niet’. De gedichten zijn een reflectie op personal branding, fake news, influencers en contentmarketing.
‘Ik zie dagelijks hoe onze onderlinge communicatie verandert door technologie’, stelt Mirck. ‘Dankzij social media zijn we ons druk gaan maken om ons personal brand. We willen het liefst zoveel mogelijk matches, volgers en likes scoren, maar er zitten een keerzijde aan die realiteit. Doordat we ons druk maken om ons merk raken we het binnenwerk uit het oog. We hebben steeds minder kansen op de arbeids- en woningmarkt en het klimaatprobleem is nog lang niet opgelost. Tegelijkertijd posten we vrolijk ons avondeten en voorzien het van een geschikt filter. Het contrast tussen de schrijnende werkelijkheid en de online weergave ervan kan niet groter zijn.’
Hij vervolgt zijn uitleg om de dichtbundel uit te brengen: ‘Niet alleen marketeers, maar ook schoolkinderen zijn veel tijd kwijt met het maken en uitgeven van goede content. Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar het is op z’n minst ongemakkelijk dat er een generatie opgroeit die zoveel tijd investeert in het scoren van volgers. Wat voor impact heeft dat op onze maatschappij? En welke rol hebben we als marketing- en communicatiesector in dit geheel?’
Zijn drijfveer zit dan volgens hem ook in de nieuwe communicatiemiddelen en de grote techbedrijven: ‘We zijn verbaasd wanneer uitlekt dat Facebook een grote rol speelt in de psychische problemen van tieners of het afbrokkelen van de democratie, maar we loggen vervolgens weer vrolijk in op Instagram of Facebook. Ik voel een groot ongemak bij deze realiteit en probeer ons met deze dystopische tech-poëzie een spiegel voor te houden.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Campagne ‘Check je borsten, meiden’ richt zich op jongere...
- 130 jarig koffieverhaal van Albert Heijn gevierd
- Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne...
- Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
Laatste Nieuws
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual... 12-10-2025
- Transavia viert 60-jarig jubileum... 06-10-2025
- Hart Voor De Zaak promoot... 06-10-2025
- Waarom een razendsnelle hosting zo... 04-10-2025
- Campagne ‘Check je borsten, meiden’... 02-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes