Dichtbundel over contentmarketing om sector spiegel voor te houden
- 23 nov 2021 @ 09:11
- Ryan Baij
Communicatiedeskundige Aaron Mirck komt met de dichtbundel ‘Dit algoritme deugt niet’. De gedichten zijn een reflectie op personal branding, fake news, influencers en contentmarketing.
‘Ik zie dagelijks hoe onze onderlinge communicatie verandert door technologie’, stelt Mirck. ‘Dankzij social media zijn we ons druk gaan maken om ons personal brand. We willen het liefst zoveel mogelijk matches, volgers en likes scoren, maar er zitten een keerzijde aan die realiteit. Doordat we ons druk maken om ons merk raken we het binnenwerk uit het oog. We hebben steeds minder kansen op de arbeids- en woningmarkt en het klimaatprobleem is nog lang niet opgelost. Tegelijkertijd posten we vrolijk ons avondeten en voorzien het van een geschikt filter. Het contrast tussen de schrijnende werkelijkheid en de online weergave ervan kan niet groter zijn.’
Hij vervolgt zijn uitleg om de dichtbundel uit te brengen: ‘Niet alleen marketeers, maar ook schoolkinderen zijn veel tijd kwijt met het maken en uitgeven van goede content. Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar het is op z’n minst ongemakkelijk dat er een generatie opgroeit die zoveel tijd investeert in het scoren van volgers. Wat voor impact heeft dat op onze maatschappij? En welke rol hebben we als marketing- en communicatiesector in dit geheel?’
Zijn drijfveer zit dan volgens hem ook in de nieuwe communicatiemiddelen en de grote techbedrijven: ‘We zijn verbaasd wanneer uitlekt dat Facebook een grote rol speelt in de psychische problemen van tieners of het afbrokkelen van de democratie, maar we loggen vervolgens weer vrolijk in op Instagram of Facebook. Ik voel een groot ongemak bij deze realiteit en probeer ons met deze dystopische tech-poëzie een spiegel voor te houden.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing