Dichtbundel over contentmarketing om sector spiegel voor te houden

Dichtbundel over contentmarketing om sector spiegel voor te houden
  • Content
  • 23 nov 2021 @ 09:11
  • 8146 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Content
  • 23 nov 2021 @ 09:11
  • 8146 x gelezen
  • Ryan Baij

Communicatiedeskundige Aaron Mirck komt met de dichtbundel ‘Dit algoritme deugt niet’. De gedichten zijn een reflectie op personal branding, fake news, influencers en contentmarketing.

‘Ik zie dagelijks hoe onze onderlinge communicatie verandert door technologie’, stelt Mirck. ‘Dankzij social media zijn we ons druk gaan maken om ons personal brand. We willen het liefst zoveel mogelijk matches, volgers en likes scoren, maar er zitten een keerzijde aan die realiteit. Doordat we ons druk maken om ons merk raken we het binnenwerk uit het oog. We hebben steeds minder kansen op de arbeids- en woningmarkt en het klimaatprobleem is nog lang niet opgelost. Tegelijkertijd posten we vrolijk ons avondeten en voorzien het van een geschikt filter. Het contrast tussen de schrijnende werkelijkheid en de online weergave ervan kan niet groter zijn.’

Hij vervolgt zijn uitleg om de dichtbundel uit te brengen: ‘Niet alleen marketeers, maar ook schoolkinderen zijn veel tijd kwijt met het maken en uitgeven van goede content. Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar het is op z’n minst ongemakkelijk dat er een generatie opgroeit die zoveel tijd investeert in het scoren van volgers. Wat voor impact heeft dat op onze maatschappij? En welke rol hebben we als marketing- en communicatiesector in dit geheel?’

Zijn drijfveer zit dan volgens hem ook in de nieuwe communicatiemiddelen en de grote techbedrijven: ‘We zijn verbaasd wanneer uitlekt dat Facebook een grote rol speelt in de psychische problemen van tieners of het afbrokkelen van de democratie, maar we loggen vervolgens weer vrolijk in op Instagram of Facebook. Ik voel een groot ongemak bij deze realiteit en probeer ons met deze dystopische tech-poëzie een spiegel voor te houden.’
 

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken