COC komt met campagne voor kinderen rond Paarse Vrijdag
- 10 dec 2021 @ 09:31
- Ryan Baij
COC Nederland (Nederlandse belangenvereniging voor lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders) heeft rond Paarse Vrijdag een nieuwe campagne aangekondigd. De doelgroep van de campagne is het primaire onderwijs.
Kapooow ontwikkelde een spelshow, in opdracht van het COC, gemaakt voor de basisschoolkinderen. Daarin worden de verschillende thema’s rond inclusiviteit besproken. De spelshow wordt vandaag (red. 10 december 2021) in duizenden klaslokalen in Nederland bekeken. Daarnaast worden er ook activiteiten op de scholen georganiseerd. Zo wordt er onder andere ingezet op speelgoed dat vaak wordt geassocieerd voor jongens dan wel meisjes, maar eigenlijk voor iedereen zou moeten kunnen zijn.
Het is de tweede keer dat COC Nederland dit voor het primaire onderwijs organiseert. Paarse Vrijdag is de landelijke dag waarop leerlingen, door paars te dragen, laten zien dat ze oké zijn met alle genders en seksualiteiten. Hiermee zetten zij de norm en creëren zij een veilige omgeving voor lhbti-leerlingen en leerlingen uit regenbooggezinnen. De kernboodschap is dan ook ‘vieren dat iedereen zichzelf kan zijn’.
Een zee van liefde
Een andere actie op de basisscholen vanuit het COC is het bespreken van het boekje Een Zee van Liefde. Het boekje volgt dolfijn Flip op zijn eerste schooldag. Hij wordt gevraagd om iets bijzonders over zijn familie te vertellen, maar kan niets bedenken: dat Flip opgroeit met twee moeders is heel normaal voor hem. Deelnemende scholen ontvangen naast het boekje ook een lespakket van de Stichting Meer dan Gewenst, een stichting die zich inzet voor regenboog ouderschap in Nederland.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
- Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'15-09-2025
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes