COC komt met campagne voor kinderen rond Paarse Vrijdag

COC komt met campagne voor kinderen rond Paarse Vrijdag
  • Content
  • 10 dec 2021 @ 09:31
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Content

COC Nederland (Nederlandse belangenvereniging voor lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders) heeft rond Paarse Vrijdag een nieuwe campagne aangekondigd. De doelgroep van de campagne is het primaire onderwijs.

Kapooow ontwikkelde een spelshow, in opdracht van het COC, gemaakt voor de basisschoolkinderen. Daarin worden de verschillende thema’s rond inclusiviteit besproken. De spelshow wordt vandaag (red. 10 december 2021) in duizenden klaslokalen in Nederland bekeken. Daarnaast worden er ook activiteiten op de scholen georganiseerd. Zo wordt er onder andere ingezet op speelgoed dat vaak wordt geassocieerd voor jongens dan wel meisjes, maar eigenlijk voor iedereen zou moeten kunnen zijn.

Het is de tweede keer dat COC Nederland dit voor het primaire onderwijs organiseert. Paarse Vrijdag is de landelijke dag waarop leerlingen, door paars te dragen, laten zien dat ze oké zijn met alle genders en seksualiteiten. Hiermee zetten zij de norm en creëren zij een veilige omgeving voor lhbti-leerlingen en leerlingen uit regenbooggezinnen. De kernboodschap is dan ook ‘vieren dat iedereen zichzelf kan zijn’.

Een zee van liefde
Een andere actie op de basisscholen vanuit het COC is het bespreken van het boekje Een Zee van Liefde. Het boekje volgt dolfijn Flip op zijn eerste schooldag. Hij wordt gevraagd om iets bijzonders over zijn familie te vertellen, maar kan niets bedenken: dat Flip opgroeit met twee moeders is heel normaal voor hem. Deelnemende scholen ontvangen naast het boekje ook een lespakket van de Stichting Meer dan Gewenst, een stichting die zich inzet voor regenboog ouderschap in Nederland.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken