'Geen testosteronhok maar een tweede huis'

'Geen testosteronhok maar een tweede huis'
  • Design
  • 8 mrt 2018 @ 16:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewKlantenBranding

The Athletic Club wil investeren in brand identity en is daartoe in zee gegaan met designbureau Brandnew. Wat is de link tussen sportschool en design? Robert Kuiper, managing partner van het bureau, licht toe.

Wanneer is deze samenwerking wat jou betreft geslaagd?

The Athletic Club is een sportschool met filialen in het Vondelpark en de Houthavens in Amsterdam. Als je nu binnenkomt heb je niet het gevoel dat je je in een high end metropolitan club bevindt. Maar dat is wel de ambitie. Het huidige concept is met 'spirit' bedacht maar nog niet goed uitgewerkt. Wij gaan hierin lijn en structuur aanbrengen.

De samenwerking is geslaagd wanneer de vernieuwde clubs de brand spirit optimaal uitstralen. Idealiter zien (toekomstige) members de clubs niet als een sportschool maar als tweede huis. Geen testosteronhok maar een ruimte die motiveert en vertrouwd aanvoelt.

Wat maakt design belangrijk voor een sportschool?

Er zijn verschillende soorten sportscholen en sporten kan nu eenmaal overal. Veel mensen zien sporten daarbij als een verplicht nummertje en willen dan ook een sportschool die de workout aangenamer maakt. Een design dat de ambitie, cultuur en sfeer van een members only-club laat zien is daarom cruciaal om onderscheidend te zijn. Design zien wij niet als een stijl maar als een kracht waarmee we de club en zijn members met elkaar verbinden.

Wat is in dit kader de marketinguitdaging van The Athletic Club?

De ambitie van The Athletic Club is de kracht en tegelijkertijd de uitdaging. TAC wil in de toekomst speciale clubs voor kinderen opzetten en producten in de food- en fashion industrie lanceren. Het design van de club dient daarom schaalbaar en flexibel te zijn voor al deze vormen en maten. Het juiste design moet de kracht van het merk stimuleren.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken