DixonBaxi en MassiveMusic rebranden Fox Sports

DixonBaxi en MassiveMusic rebranden Fox Sports
  • Design
  • 16 aug 2018 @ 13:53
  • 15166 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual idBranding

Tegelijk met de start van het nieuwe voetbalseizoen presenteert Fox Sports NL een aangepaste brand identity van de hand van designbureau DixonBaxi vergezeld van een anthem van MassiveMusic.

‘Hoe klinkt het Nederlandse voetbal’, was de vraag waarmee DixonBaxi en MassiveMusic aan het project begonnen. Beide teams, die ook al gezamenlijk werkten aan de rebrandings van zowel het Eurosport-kanaal als de Premier League, kozen samen met de componisten voor een ‘rauwe’ benadering.

DixonBaxi over de samenwerking: “Het was geweldig om met MassiveMusic aan de audio-branding van FOX Sports Nederland te werken . Ze hadden de originele score gecreëerd, maar begrepen volledig de nieuwe strategische richting waarin het merk zich begaf - het doorgronden van de passies van de fans voor de ondersteuning van hun clubs. Ik denk dat we dé soundtrack hebben gecreëerd die weerklank vindt bij een nieuwe generatie supporters en die de energie en spanning van matchday weergeeft ”.

Credits

Agency: DixonBaxi

Creative Director: Dan Capstick

Prod. Company: DixonBaxi (Broadcast design)

MassiveMusic: Sonic Branding, Broadcast Branding, Music Composition & Production, Sound Design

Bekijk en beluister


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken