Nederlands ontwerpersduo hackt Ikea klassiekers

  • Design
  • 1 aug 2018 @ 09:44
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

De nieuwe limited Lyskraft collectie van Ikea en de Nederlandse designers Scholten & Baijings omarmen de trend van Ikea hacking. Oftewel: steeds vaker geven mensen hun eigen draai aan meubels van het Zweedse woonwarenhuis.

Het ontwerpersduo stak de IKEA klassiekers KLIPPAN en POÄNG in een nieuw jasje en ontwierp accessoires waarmee de klant de meubels zelf verder kan stylen. De limited collectie brengt de IKEA iconen samen met modern design en bestaat onder andere uit twee nieuwe KLIPPAN hoezen en drie POÄNG stoelen en kussens in nieuwe kleuren. De LYSKRAFT collectie is vanaf augustus 2018 verkrijgbaar bij IKEA.  

DIY-beweging

Wereldwijd kiezen steeds meer mensen voor do-it-yourself en het hacken van meubels. Op Instagram is de hashtag #ikeahacks al ruim 160.000 keer gebruikt. Deze creatievelingen vormen een inspiratie voor IKEA. ‘De LYSKRAFT collectie is dé manier om te laten zien dat ze ons inspireren,’ vertelt Michael Nikolic, Creative Leader bij IKEA. Het woonwarenhuis koos voor een samenwerking met Stefan Scholten en Carole Baijings door de nieuwsgierigheid en speelsheid van het duo. IKEA werkte in 2014 voor het eerst samen met de Nederlandse designers. Scholten & Baijings ontwierpen toen een serie klokken en posters voor de IKEA PS collectie.

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken