Coca-Cola introduceert nieuwe limited-edition in co-creatie met AI

Coca-Cola introduceert nieuwe limited-edition in co-creatie met AI
  • Design
  • 15 sep 2023 @ 12:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Virtual RealityDigital designInnovatie

Coca-Cola lanceert wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste futuristische smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.

In Nederland is dit de tweede variant in de Coca-Cola Creations serie.

Proef de toekomst in een blikje
Met Coca-Cola 3000 Zero Sugar waagt Coca-Cola naar eigen zeggen een poging om de wereldwijde toekomstvisie van consumenten vast te leggen. Hun voorstelling van het jaar 3000 aan de hand van emoties, ambities, kleuren en smaken, gecombineerd met inzichten verzameld via AI vormden Coca-Cola's inspiratie voor de unieke smaak van Coca-Cola 3000.

'Met Coca-Cola Creations willen we onverwachte en magische momenten creëren', zegt Stijn Belaen, Brand Manager bij Coca-Cola, 'Met hulp van AI-technologie hebben we ons een voorstelling gemaakt van hoe Coca-Cola in de verre toekomst mogelijk zou smaken.' De nieuwe limited-edition variant wordt gelanceerd met een digital-first marketingcampagne, waarin social media en influencers een prominente rol spelen.

Design van de toekomst
De nieuwste Creation heeft een futuristische verpakking. Het design is ontworpen met behulp van AI. Het blikje bevat lichte en optimistische tinten waarbij het Coca-Cola logo en het Coca-Cola Creations-logo in elkaar overvloeien om de menselijke connecties van onze toekomstige planeet te symboliseren.

Een kijkje in de toekomst
Naast het ervaren van een verfrissende smaak, kunnen consumenten de online 3000 AI-lens gebruiken om een kijkje in de toekomst te nemen. Door het blikje te scannen, worden fans naar de Creations Hub gebracht waar ze een glimp krijgen van hoe hun omgeving er in het jaar 3000 uit zou kunnen zien.

De exclusieve Coca-Cola 3000 Zero Sugar (250ml blik) variant is vanaf nu een gelimiteerde periode te verkrijgen in de supermarkt.
(PvWK)

Over Coca-Cola Creations
'Coca-Cola Creations is een recent gelanceerd wereldwijd innovatieplatform dat nieuwe expressievormen opzoekt, gedreven door samenwerking, verbeeldingskracht en culturele connecties. Coca-Cola geeft zo een nieuwe uitdrukking binnen de fysieke en digitale wereld aan de geliefde Coca-Cola Zero Sugar via smaken in beperkte oplagen. Bij al deze uitdrukkingsvormen blijft Coca-Cola altijd trouw aan hun merkwaarden: authenticiteit, enthousiasme en optimisme.'

(bron: Coke)

Over Coca-Cola in Nederland   
'Coca-Cola bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola Europacific Partners Nederland. Coca-Cola Europacific Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Coca-Cola Light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fïnley, Honest, Fuze Tea en Royal Bliss. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola Europacific Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.  De met (*) gemarkeerde merken behoren niet aan de The Coca-Cola Company groep toe. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: www.cocacolanederland.nl.'

(Coca-Cola Nederland)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken