Easyfairs neemt meerderheidsbelang in Italiaanse verpakkingsexpositie
- Design
- 30 sep 2019 @ 10:24
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Packaging designEvenement
- 30 sep 2019 @ 10:24
- Nanny Kuilboer
Internationale beursorganisator Easyfairs - bekend van onder meer Empack en Packaging Innovations – neemt een meerderheidsbelang in het Italiaanse verpakkingsevent Packaging Première, dat plaatsvindt van 26 tot en met 28 mei 2020 in Milaan.
Packaging Première is een evenement georganiseerd voor ontwerpers en fabrikanten van luxe verpakkingen en internationale merken en wordt gehouden in hartje Milaan. Het evenement is sinds de lancering in 2017 gegroeid naar 242 exposanten, 13.000 vierkante meter en 6.700 bezoekers en de focus ligt op verpakkingen voor mode & accessoires, cosmetica, wijn & gedistilleerde dranken, fine foods en andere luxe goederen.
Easyfairs Londen
Het Easyfairs UK & Global-team werkt samen met het bestaande management van Packaging Première, dat ook nog een aandeel in het evenement heeft. Het huidige Italiaanse team zal intensief gaan samenwerken met de verpakkingsteams van Easyfairs in Londen.
31e event Easyfairs
Packaging Première wordt het 31e jaarlijkse evenement binnen het verpakkingsportfolio van Easyfairs en sluit aan op een reeks van belangrijke overnames die in de afgelopen jaren plaatsvonden, waaronder ADF & PCD en de Pentawards. Deze overname is de eerste binnen de Italiaanse markt.
Matt Benyon, CEO van Easyfairs UK & Global: ‘We zijn zeer verheugd om dit indrukwekkende evenement aan ons groeiende verpakkingsportfolio toe te voegen. De kwaliteit van de tentoonstelling vertegenwoordigt dezelfde waarden als de events die we in heel Europa organiseren. We hebben een sterke reputatie opgebouwd binnen de wereldwijde verpakkingsmarkt, vooral in Europa en dit helpt ons om die reputatie te vergroten in Italië. Packaging Première dient als springplank voor andere evenementen en lanceringen in deze regio. Ik kijk er erg naar uit om nauw samen te werken met het team van Packaging Première om de best practices te delen en dit geweldige evenement verder te ontwikkelen.’
‘Samenwerking met Easyfairs maakt het mogelijk om het event naar een hoger niveau te tillen’
De oprichter van Packaging Première Pier Paolo Ponchia blijft rechtstreeks betrokken bij het evenement, zowel op strategisch vlak als bij de uitvoering van die strategie: ‘Ik ben erg trots op wat we al hebben bereikt met dit evenement. Het is een bijzondere community en ik ben blij dat ik hierin zo nauw betrokken ben. De samenwerking met Easyfairs maakt het mogelijk om het event naar een hoger niveau te tillen. Hierbij profiteren we van een brede infrastructuur en een globaal netwerk van evenementen. Met veel enthousiasme kijk ik uit naar de toekomst van deze samenwerking!’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

