[De zomer van] Niels van Weerdenburg: 'We hebben besloten voorlopig niet meer te vliegen in verband met het milieu'

[De zomer van] Niels van Weerdenburg: 'We hebben besloten voorlopig niet meer te vliegen in verband met het milieu'
  • Design
  • 26 aug 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijKunst & Cultuur

Niels van Weerdenburg is oprichter van en director bij Artivist - ‘kunst met een maatschappelijk doel en een activistisch tintje’. De kunst - van betaalbare posters tot exclusieve collectors items - is te koop en geïnspireerd op de zeventien Sustainable Development Goals. De 100% netto winst gaat naar een goed doel in het verlengde van het artwork.

Waar gaat de reis naartoe deze zomer?
Deze zomer blijven we in onze eigen mooie stad: Haarlem. Met het strand, koele bossen en duinen in de achtertuin hebben we alles wat we nodig hebben. Neemt niet weg dat we nog mooie verre bestemmingen op ons verlanglijstje hebben staan, maar we hebben besloten voorlopig niet meer te vliegen in verband met het milieu en een lange reis in combinatie met een startende onderneming gaat nog even niet. Wie weet zit er een mooie combinatie in het verschiet, zoals het ontdekken van getalenteerde artiesten overal ter wereld.

Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien verlopen?
Veel bedenken, om het vervolgens weer volledig anders te doen. Stress, enthousiasme, maar vooral plezier dat overstemt. Uiteindelijk hebben we een succesvolle opening gehad, mooie kunst weten te maken en zijn er leuke samenwerkingen ontstaan met onder meer Central Station Digital Media en Getir ,wat veel kansen biedt voor het volgende halfjaar. Een showcase waar we trots op mogen zijn.

Hoe stil is het voor jou in de zomer?
Op de voorgrond is het rustig, maar achter de schermen zijn we juist druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe proposities. Zo willen we interactieve workshops op gaan zetten voor bedrijven om ze te helpen SDG’s te vertalen naar kunst. Zo zijn er nog meer leuke dingen die we aan het plannen zijn. Dat de wereld op vakantie is, komt ons dus even goed uit.

Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
Naast het aanbieden van de nieuwe diensten gaan we ook een nieuwe kunstlijn maken. Ditmaal gaan we ons richten op SDG 5: Gendergelijkheid. Een actueel en divers onderwerp wat veel mogelijkheden biedt voor onze kunstenaars. Razend benieuwd waar de – nieuwe - artiesten ditmaal mee aan komen.

Wat is het laatste nieuws?
In september gaan we ons eerste NFT-project lanceren. We hebben 10.000 verschillende kunstwerken laten maken door een groep Oekraïense artiesten. De opbrengst gaat vrijwel volledig naar Oekraïne. Dit project valt onder SDG 16: Vrede, justitie en sterke publieke diensten.

Bron: sdgnederland.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken