Code d'azur steunt LHBTIQ+-gemeenschap met gepersonaliseerde kunstwerken

Code d'azur steunt LHBTIQ+-gemeenschap met gepersonaliseerde kunstwerken
  • Design
  • 1 aug 2022 @ 15:00
  • 19745 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Maatschappij

Reclamebureau Code d’azur lanceert een kunstproject om de LHBTIQ+-gemeenschap te ondersteunen. Op de website van Noun Art Gallery is het mogelijk een gepersonaliseerd kunstwerk te maken op basis van je eigen naam en voornaamwoorden.

Kim Nieuwenhuijs, Creative Director bij Code d’azur: ‘Voornaamwoorden kunnen deel uitmaken van iemands genderexpressie. Het gebruik van enkel “hij” en “zij” is beperkend voor veel mensen en past niet bij iedereen. Het gebruik van de verkeerde voornaamwoorden is een vorm van mis-gendering. Studies tonen aan dat dit bij transgender jongeren het risico op depressie en zelfmoord vergroot. Hoe weet je welke voornaamwoorden iemand gebruikt? Even vragen! Met dit project brengt Code d’azur het belang van het juiste gebruik van voornaamwoorden onder de aandacht. De galerie verrast je met een unieke, kleurrijke combinatie gebaseerd op jouw input.’

Tikkie
Het kunstwerk kun je delen, printen, ophangen of op een digitale manier gebruiken. Aan het eind word je gevraagd Tikkie-donatie te doen aan COC Nederland. Maak je eigen kunstwerk op nouart.gallery.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken