Ziekenhuis lanceert wervingscampagne 'De baan van je leven'

- Content
- 12 apr 2024 @ 13:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 apr 2024 @ 13:30
- Michiel van Zaane
Het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft heeft de campagne ‘De baan van je leven’ gelanceerd met als doel nieuwe collega’s aan te trekken. De campagne draagt uit dat medewerkers van het ziekenhuis Graaf op de eerste plaats staan.
Eigen medewerkers spelen de hoofdrol in de campagne. In een film en andere online uitingen brengen zij met pakkende statements over het voetlicht waarom zij bewust kozen voor Reinier de Graaf en op welke manier hun werk voldoening geeft. ‘Aan je droombaan kun je werken’ is zo’n statement dat de werkcultuur bij ons ziekenhuis onderschrijft. Obstetrieverpleegkundige Milou Snijders legt uit: ‘Eigen inbreng is een belangrijke kernwaarde in ons ziekenhuis. Dat merk ik doordat er wordt geluisterd naar mijn ideeën en ik zeggenschap heb over mijn vak. Ik vind de kraam- en verloskundeafdeling de leukste afdeling om te werken. Door de eigen regie die ik ervaar, heb ik mijn droombaan gecreëerd.’
Tekort zorgpersoneel
Net zoals alle andere zorginstellingen in Nederland, kampen we met een enorme krapte aan personeel en de zorgvraag die op ons afkomt wordt door de vergrijzing steeds groter. Carina Hilders, bestuursvoorzitter van Reinier de Graaf: ‘‘De baan van je leven’ is meer dan een motto. Het is onze belofte aan huidige en nieuwe medewerkers. Om onze zorg toegankelijk te houden, investeren we in het gezond houden van onze medewerkers en aantrekken van nieuwe gemotiveerde medewerkers. Deze tijd vraagt om een nieuwe manier van werven. We moeten nog meer naar de mens kijken, dan naar openstaande vacatures. Wie ben jij, waar word jij blij van, waar liggen jouw talenten en hoe kunnen wij als werkgever meedenken naar een passende functie voor jou? Deze manier van (om)denken is nodig om het werk in de zorg aantrekkelijk te houden, ook voor jonge professionals.’
De campagne werd officieel afgetrapt met een inspiratiesessie voor medewerkers en de onthulling van billboards.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers