Medewerkers Arag geven je de controle weer terug

- Bureaus
- 24 apr 2024 @ 08:32
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ReclameMediastrategie
- 24 apr 2024 @ 08:32
- Peter van Woensel Kooy
Een juridisch conflict leidt tot hoge mate van onzekerheid en stress. In psychologische termen: ‘het verliezen van het gevoel van controle’. In de nieuwe campagne van Arag zie je daarom de wereld van de hoofdpersoon letterlijk op zijn kop staan.
De hoofdrolspeler uit de campagne is de controle kwijt, wat precies illustreert hoe consumenten zich voelen tijdens een juridisch conflict. Maar dankzij de hulp van de topjuristen en advocaten van Arag, krijgen ze de controle weer terug - is het verhaal. En zo ook de hoofdpersoon in de commercial. Zijn wereld komt weer recht te staan, alles valt op zijn plaats en hij kan opgelucht ademhalen, aldus de makers van Open Now.
Een ingewikkelde productie
Voor de productie van de video werd gebruik gemaakt van een 180 graden draaiende studio en is het gebruik van postproductie tot een minimum beperkt. “De video’s zijn vooral online te zien en we weten allemaal dat je dan in een korte tijd de aandacht moet pakken. Vandaar de keuze voor deze aanpak. Het heeft een eenvoudig, maar vervreemdend beeld opgeleverd met een duidelijke boodschap. Met complimenten aan Toon Aerts, Holy Fools en hun geweldige crew!”, aldus Lukas van de Ven, creatief directeur bij Open Now.
De psychologie van controleverlies
De gedragswetenschappers van reclamebureau Open Now ontwikkelden een strategie om het gevoel van controle in klantcontact en communicatie meer naar boven te halen. Arag onderscheidt zich door deskundige, betrokken en empathische juristen en de meest persoonlijke zaakbehandeling. En dat is terug te zien in de hoge klanttevredenheid. Arag scoort een 8,3 op zaakbehandeling en een 8,7 op telefonisch juridisch advies (2023).
De campagne loopt op radio, out of home en online video.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Arag, Evert Franken & Jessica Klugkist
strategie en campagneontwikkeling: Open Now
productiemaatschappij: Holy Fools (regie: Toon Aerts)
sound: Public Audio
mediabureau: The Committed Agency
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Holy Fools
- Toon Aerts
- Jessica Klugkist
- Arag
- Open Now
- Evert Franken
- The Committed Agency
- Public Audio
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

