Medewerkers Arag geven je de controle weer terug

- Bureaus
- 24 apr 2024 @ 08:32
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ReclameMediastrategie
- 24 apr 2024 @ 08:32
- Peter van Woensel Kooy
Een juridisch conflict leidt tot hoge mate van onzekerheid en stress. In psychologische termen: ‘het verliezen van het gevoel van controle’. In de nieuwe campagne van Arag zie je daarom de wereld van de hoofdpersoon letterlijk op zijn kop staan.
De hoofdrolspeler uit de campagne is de controle kwijt, wat precies illustreert hoe consumenten zich voelen tijdens een juridisch conflict. Maar dankzij de hulp van de topjuristen en advocaten van Arag, krijgen ze de controle weer terug - is het verhaal. En zo ook de hoofdpersoon in de commercial. Zijn wereld komt weer recht te staan, alles valt op zijn plaats en hij kan opgelucht ademhalen, aldus de makers van Open Now.
Een ingewikkelde productie
Voor de productie van de video werd gebruik gemaakt van een 180 graden draaiende studio en is het gebruik van postproductie tot een minimum beperkt. “De video’s zijn vooral online te zien en we weten allemaal dat je dan in een korte tijd de aandacht moet pakken. Vandaar de keuze voor deze aanpak. Het heeft een eenvoudig, maar vervreemdend beeld opgeleverd met een duidelijke boodschap. Met complimenten aan Toon Aerts, Holy Fools en hun geweldige crew!”, aldus Lukas van de Ven, creatief directeur bij Open Now.
De psychologie van controleverlies
De gedragswetenschappers van reclamebureau Open Now ontwikkelden een strategie om het gevoel van controle in klantcontact en communicatie meer naar boven te halen. Arag onderscheidt zich door deskundige, betrokken en empathische juristen en de meest persoonlijke zaakbehandeling. En dat is terug te zien in de hoge klanttevredenheid. Arag scoort een 8,3 op zaakbehandeling en een 8,7 op telefonisch juridisch advies (2023).
De campagne loopt op radio, out of home en online video.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Arag, Evert Franken & Jessica Klugkist
strategie en campagneontwikkeling: Open Now
productiemaatschappij: Holy Fools (regie: Toon Aerts)
sound: Public Audio
mediabureau: The Committed Agency
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Open Now
- Toon Aerts
- Public Audio
- The Committed Agency
- Arag
- Holy Fools
- Jessica Klugkist
- Evert Franken
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers