Medewerkers Arag geven je de controle weer terug

- Bureaus
- 24 apr 2024 @ 08:32
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ReclameMediastrategie
- 24 apr 2024 @ 08:32
- Peter van Woensel Kooy
Een juridisch conflict leidt tot hoge mate van onzekerheid en stress. In psychologische termen: ‘het verliezen van het gevoel van controle’. In de nieuwe campagne van Arag zie je daarom de wereld van de hoofdpersoon letterlijk op zijn kop staan.
De hoofdrolspeler uit de campagne is de controle kwijt, wat precies illustreert hoe consumenten zich voelen tijdens een juridisch conflict. Maar dankzij de hulp van de topjuristen en advocaten van Arag, krijgen ze de controle weer terug - is het verhaal. En zo ook de hoofdpersoon in de commercial. Zijn wereld komt weer recht te staan, alles valt op zijn plaats en hij kan opgelucht ademhalen, aldus de makers van Open Now.
Een ingewikkelde productie
Voor de productie van de video werd gebruik gemaakt van een 180 graden draaiende studio en is het gebruik van postproductie tot een minimum beperkt. “De video’s zijn vooral online te zien en we weten allemaal dat je dan in een korte tijd de aandacht moet pakken. Vandaar de keuze voor deze aanpak. Het heeft een eenvoudig, maar vervreemdend beeld opgeleverd met een duidelijke boodschap. Met complimenten aan Toon Aerts, Holy Fools en hun geweldige crew!”, aldus Lukas van de Ven, creatief directeur bij Open Now.
De psychologie van controleverlies
De gedragswetenschappers van reclamebureau Open Now ontwikkelden een strategie om het gevoel van controle in klantcontact en communicatie meer naar boven te halen. Arag onderscheidt zich door deskundige, betrokken en empathische juristen en de meest persoonlijke zaakbehandeling. En dat is terug te zien in de hoge klanttevredenheid. Arag scoort een 8,3 op zaakbehandeling en een 8,7 op telefonisch juridisch advies (2023).
De campagne loopt op radio, out of home en online video.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Arag, Evert Franken & Jessica Klugkist
strategie en campagneontwikkeling: Open Now
productiemaatschappij: Holy Fools (regie: Toon Aerts)
sound: Public Audio
mediabureau: The Committed Agency
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Toon Aerts
- Public Audio
- Jessica Klugkist
- Holy Fools
- Evert Franken
- Open Now
- The Committed Agency
- Arag
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

