Gouden Zaag-winnaar Kiki Holshuijsen leidt Spaanse Young Lions competitie

- Bureaus
- 24 mei 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieReclameAwards
- 24 mei 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
De Nederlandse advertising creative Kiki Holshuijsen heeft Goud gewonnen in de Spaanse Young Lions competitie, in de sectie Digital. Deze overwinning brengt haar naar de internationale finale op het Cannes Lions International Festival of Creativity later deze zomer.
Holshuijsen speelde zich eerder in de kijker als winnares van de talentprijs Gouden Zaag 2022, uitgereikt door MarketingTribune en Indie in samenwerking met stichting de Jonge Honden. Deze prijs gaat naar aanstormend creatief toptalent — een metaforische titel voor ‘de hardst zagende jonge creatieven aan de stoelpoten van de gevestigde orde’ en wordt jaarlijks uitgereikt door Lode Schaeffer en Peter van Woensel Kooy van de MarketingTribune, de Jonge Honden leveren de shortlist aan. Zij keerde kort na deze erkenning terug naar haar roots in Spanje. Daar heeft ze nu opnieuw indruk gemaakt met een innovatieve benadering van reclame.
Het winnende concept, genaamd 'Silence Assistant', benut bestaande technologie om een nieuw doel te dienen: het bestrijden van eenzaamheid onder Spaanse jongeren. Door de geïntegreerde virtuele spraakassistent te transformeren in een instrument voor mentale gezondheid, waarbij het de eenzaamheid van gebruikers meet door voor het eerst naar hun stilte te luisteren, worden gebruikers in staat gesteld om de waarschuwingssignalen van eenzaamheid te herkennen en opnieuw contact te maken met hun sociale routines, waardoor onbedoeld sociaal isolatiegedrag wordt voorkomen.
Na eerst te zijn geselecteerd als finalist uit 87 teams, en uiteindelijk als winnaar te worden gekozen na een intensieve presentatie- en vragenronde voor een jury van industrie-experts, heeft het idee van Holshuijsen en Cruz hen onder vakgenoten in Spanje nu ook in de kijker gespeeld. Team Holshuijsen (foto boven) is vastbesloten om deze 'geest van vernieuwing' (dixit Kiki) in te zetten tijdens de komende internationale competitie op Cannes Lions, waar zij het zullen opnemen tegen teams uit meer dan 70 landen in de zeer prestigieuze Young Lions finale.
(PvWK)
Voor meer informatie over het winnende idee, bekijk: Silence Assistant
.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers