Dure sneaker Zeeman razendsnel online uitverkocht
- Food-en-retail
- 31 mei 2019 @ 00:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingcommunicatieWinkelenPrijs
- 31 mei 2019 @ 00:01
- Peter van Woensel Kooy
Waarom zijn sommige sneakers zo duur? Om daar achter te komen is retailmerk Zeeman zelf twee soorten sneakers gaan maken: één extreme dure en één eenvoudige. De dure in de webshop is intussen uitverkocht. Vanmiddag om 15:00 uur wordt ook de nieuwe 'fan-collectie' gelanceerd.
Het zijn volgens Zeeman allebei goede sneakers, maar met een groot verschil in prijs. Caroline van Turennout, manager Marketing & Communication Europa reageert: 'Bij Zeeman verbaasden we ons erover dat sneakers tegenwoordig zo duur zijn. We wilden graag laten zien dat ook een goede sneaker niet duur hoeft te zijn, als je alles maar eenvoudig houdt. Op onze speciale website kan je precies zien waar het prijsverschil door is ontstaan. De ene is bijvoorbeeld in grote aantallen gemaakt en de andere is een limited edition. Zo ontstaat voor de consument een duidelijke vraag: welke sneaker kies jij?'
'Hybrid Z'
'Voor de extreme ‘Hybrid Z' sneaker hebben we de aanpak overgenomen van de dure merken uit de fashion- en sneakerindustrie. We maakten een uniek en opvallend ontwerp, als echt fashion statement. Door de sneaker in een beperkte oplage van 500 stuks op de markt te brengen, houden we de Hybrid Z exclusief. Met een uitgebreide marketing-campagne en social media creëren we een hype. Zo hebben we diverse influencers als Lizzy van der Ligt, Yuki Kempees en Sanne Poeze van GirlonKicks gevraagd om aan onze campagne mee te werken', aldus Zeeman. De extreme sneaker werd online via een zogenaamde raffle aangeboden maar was binnen twee dagen uitverkocht. Hij zal vandaag, op vrijdag 31 mei, nog wel tijdelijk verkrijgbaar zijn in exclusieve pop-up stores in Nederland en België (Hobbemastraat 3, Amsterdam, resp. Kloosterstraat 60, Antwerpen, red.). De Hybrid Z sneaker is er in maat 37 tot en met 45 en kost 200 euro.
'Basic Z'
'Voor de Basic Z hebben we onze eigen werkwijze gevolgd', meldt de mode discounter. 'Die gaat uit van een eenvoudig ontwerp met goede materialen als basis. Deze sneaker hebben we in grote aantallen (20.000 paar, red.) laten maken. Vervoer ging, ruim gepland en voor de laagst mogelijke kosten over zee. We hebben geen dure reclame ingezet, maar alleen een duidelijke productfoto. Op die manier is het ons gelukt om een kwalitatieve basic sneaker te maken, voor de laagst mogelijke prijs. De Basic Z is er in maat 37 tot en met 45 en is vanaf 1 juni te koop voor 12.99 euro in 600 Zeeman winkels en in onze webshop.' Qua ontwerp lijkt de Basic Z te knipogen naar het populaire model Stan Smith en zal in deze prijsklasse dus zeker aanslaan. De eigen signatuur met de Zeeman-Z verleent de schoen een bijzondere uitstraling.
Online raffle + pop-up store
Er is dus nog maar een manier om de Hybrid Z te bemachtigen: in de speciale pop-up stores in Amsterdam of Antwerpen op 31 mei en op 1 en 2 juni. Wees er op tijd bij, want er zijn maar 500 exemplaren verkrijgbaar. De winst die Zeeman met de Hybrid Z maakt, gaat naar het goede doel dat Zeeman al 14 jaar steunt: Save Our Sisters in India.
Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn.
'Door zoveel mogelijk zelf te doen en altijd te bedenken of het nóg eenvoudiger kan, lukt het ons om verantwoorde kwaliteit te bieden voor de laagst mogelijke prijs. Door op die manier te werken kunnen heel veel mensen plezier hebben van onze producten. Bekijk het verdere verhaal ook op zeemansneaker.com. Op social media zijn de beide hippe voetzoekers te volgen via de hashtags #basicz #hybridz, #hybriddrop en #zeemansneaker', besluit Zeeman.
Voor mensen die geen van beide sneakers hebben weten te bemachtigen of die geen genoeg kunnen krijgen van de Zeeman collectie wordt er vanaf vrijdag 15:00 uur ook een nieuwe fan-collectie gelanceerd, die alleen online beschikbaar zal zijn (zie foto boven). De collectie bestaat o.a. uit sweaters, T-shirts, sweatpants, slippers, sokken en heuptasje.
(PvWK)
Over Zeeman
'Zeeman opende zijn deuren in 1967 en behoort tot de grootste moderetailers van Nederland. Zeeman ontvangt jaarlijks 70 miljoen klanten in de 1.300 winkels; 521 in Nederland, 178 in Duitsland, 276 in België, 278 in Frankrijk, 32 in Spanje, 3 in Oostenrijk en 12 in Luxemburg. In 2012 lanceerde Zeeman zijn webshop in Nederland en in 2016 in België.'
(bron: Zeeman)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Sanne Poeze
- extreme sneaker
- Yuki Kempees
- Caroline van Turennout
- manager
- retailer
- Lizzy van der Ligt
- retail
- stunt
- exclusief
- Marketing & Communication
- influencers
- GirlonKicks
- Zeeman
- marketing
- Zeeman
- Hybrid Z
- retail
- divers
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
- Column Verkoop Vegetarische Slager heeft raar bijsmaakje
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage Retail Group vraagt...
- Toscanini in zee met online supermarkt Crisp
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 212] Kaären Davoli -... 13-12-2024
- Etos lanceert VR-experience tegen... 12-12-2024
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024